جیسون آلدین، در حال انکار «لغو فرهنگ»، یک ضربه شماره 2 دارد

در ماه می، جیسون آلدین، ستاره کانتری، تک آهنگی به نام «آن را در یک شهر کوچک امتحان کن» منتشر کرد، با اشعاری که زندگی شهری معاصر را به منظره جهنمی از جنایت و هرج و مرج ترسیم می‌کند: «مشکل کسی را در پیاده‌رو مشت می‌کند/یک خانم مسن را پشت چراغ قرمز می‌کشد».

آلدین می‌خواند: «فکر می‌کنی سرسخت هستی». “خب، آن را در یک شهر کوچک امتحان کنید.”

در ابتدا، آهنگ نسبتا کمی مورد توجه قرار گرفت و در رتبه 35 جدول آهنگ های Hot Country بیلبورد قرار گرفت. هفته گذشته بعد از آهنگ تغییر کرد موزیک ویدیو به میدان جنگ فرهنگی تبدیل شد و برخی آلدین – یکی از بزرگترین فیلمسازان کشور برای نزدیک به دو دهه – را به استفاده از تاکتیک های نژادپرستانه سوت سگ متهم کردند و خواننده از خود به عنوان آخرین قربانی یک “فرهنگ لغو” خارج از کنترل دفاع کرد.

این جنجال منجر به هجوم آهنگ Aldean شد و در طول هفته گذشته، هم استریم‌ها و هم دانلودها افزایش یافت. «Try That in a Small Town» اولین نمایش خود را در شماره 2 در Hot 100 قرار می دهد، بهترین نمایش آلدین تا به حال در جدول پاپ همه ژانر بیلبورد، با شکست دادن آثار فعلی اولیویا رودریگو و مورگان والن. این هفته فقط جونگ کوک از سوپرگروه کره جنوبی BTS که اولین تک‌آهنگ انفرادی او با نام «Seven» در رتبه اول قرار دارد، از آلدین پیشی گرفت.

ویدئوی “Try That” که در 14 ژوئیه منتشر شد، با اجرای Aldean در مقابل ساختمانی باشکوه با پرچم آمریکا آغاز می شود. ساختار به سرعت به عنوان شناسایی شد دادگاه شهرستان موری در کلمبیا، تن، جایی که در سال 1927 یک مرد سیاهپوست جوان به نام هنری چوات پس از متهم شدن به تجاوز به یک دختر سفیدپوست – به دروغ – به دروغ – توسط یک اوباش هوشیار به قتل رسید.

این ویدئو مونتاژی یکی پس از دیگری از تظاهرات خشونت‌آمیز خیابانی، سرقت‌ها و دشمنی مردم با افسران پلیس با تجهیزات ضدشورش را نشان می‌دهد. این صحنه‌ها با تصاویری از برافراشته شدن پرچم‌های آمریکا، بازی کودکان و آنچه که به نظر می‌رسد یک بخش خبری تلویزیونی درباره کمک کشاورزان به همسایه‌ها باشد، کنار هم قرار می‌گیرند.

سه روز پس از انتشار، ویدیو بود از چرخش کشیده شده است در تلویزیون موسیقی کشور، بدون توضیح. اما به طور گسترده ای به عنوان یک حمله با حجاب نازک به اعتراضات Black Lives Matter در سال 2020 مورد انتقاد قرار گرفته است.

جاستین جونز، نماینده ایالت تنسی، در توییتر نوشت قانون‌گذاران «مجبورند آهنگ شنیع جیسون آلدین را که خواستار خشونت نژادپرستانه است، محکوم کنند. چه دید شرم آوری از افراط گرایی و هوشیاری اسلحه.»

آلدین، 46 ساله، نقش نژاد در اشعار را رد کرده است، یا اینکه «Try That» یک «آهنگ طرفدار لینچ» است. گفتن در شبکه های اجتماعی“این مراجع نه تنها بی ارزش هستند، بلکه خطرناک هستند.”

برخی از هنرمندان از جمله خواننده کشور از او دفاع کردند کودی جانسونکه در یک کنسرت گفت: “اگر وطن پرستی تو را یاغی می کند، به خدا من قانون شکن می شوم.” تد نوجنتاو که از هرگونه درگیری با لیبرال‌ها لذت می‌برد، در فاکس نیوز گفت: «احمق‌ها از این آهنگ جیسون آلدین متنفرند، زیرا از زمانی که ما علیه خشونت مخالفت می‌کنیم متنفرند.»

در کنسرتی در سینسیناتی در روز جمعه، آلدین سرکشی کرد. او “لغو فرهنگ یک چیز است.” به جمعیت گفت در مرکز موسیقی ریوربند. “این چیزی است که اگر مردم از آنچه شما می گویید خوششان نیاید، سعی می کنند مطمئن شوند که می توانند شما را لغو کنند، به این معنی که سعی کنید زندگی خود را خراب کنید، همه چیز را خراب کنید.”

او افزود: «آنچه من هستم یک آمریکایی مغرور است. من کشورمان را دوست دارم، می‌خواهم ببینم که قبل از شروع همه این‌ها (توهین‌آمیز) برای ما، به حالت سابق برگردانده شود.» شعارهای “ایالات متحده آمریکا” در آمفی تئاتر به صدا درآمد.

Aldean با بحث و جدل بیگانه نیست. در گذشته او داشته است با صورت سیاه ظاهر شد برای یک لباس هالووین و تی شرت های پوشیده روی صحنه با پرچم نبرد کنفدراسیون.

همانطور که هفته گذشته بحث بر سر “Try That in a Small Town” شروع شد، معیارهای مصرف آهنگ افزایش یافت. مطابق با تابلو تبلیغاتی، هنگامی که این ویدیو منتشر شد، آهنگ حدود 1000 بار دانلود و 200000 پخش در روز در ایالات متحده داشت. اما آن هفته تعطیل شد بر اساس داده‌های سرویس ردیابی Luminate، با 228000 فروش – بیش از 27000 درصد نسبت به هفته قبل – و 11.6 میلیون استریم.

در حالی که Aldean مدت‌هاست که آهنگ‌های کانتری را منتشر کرده است، “Try That” اولین آهنگ او است که از سال 2011، زمانی که “Dirt Road Anthem” به رتبه 7 رسید، در بین 10 آهنگ برتر جدول 100 داغ قرار گرفت.

آهنگ “Seven” جونگ کوک با حضور Latto با 21.9 میلیون استریم، 153000 فروش – به صورت دانلود و سی دی – و 6.4 میلیون مخاطب رادیویی در ایالات متحده در رتبه اول جدول تک آهنگ ها قرار گرفت.

در آخرین نمودار آلبوم، تیلور سوئیفت در رتبه 1 قرار دارد هفته دوم طبق گزارش Luminate، با “Speak Now (نسخه تیلور)” که معادل 121000 فروش در ایالات متحده بود، شامل 96 میلیون استریم و 47000 نسخه به عنوان یک بسته کامل فروخته شد. این سومین ورودی در پروژه سوئیفت است که شش آلبوم اولش را دوباره ضبط می کند و هر کدام به رتبه 1 رسیده اند.

سوئیفت سه آلبوم دیگر در بین 10 آلبوم برتر دارد: “نیمه شب”، آخرین آلبوم استودیویی او، شماره 4، “عاشق” شماره 6 و “فولکلور” شماره 10 است.

آخرین آلبوم والن، “یک چیز در یک زمان” در رتبه 2 قرار دارد، در حالی که آلبوم قبلی او، “Dangerous: The Double Album”، شماره 5 است. “Génesis” از ترانه سرای مکزیکی. پزو پلوما، در رتبه سوم قرار دارد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *