حوثی‌ها از «حمله به ناو آمریکایی» خبر دادند؛ اصابت موشک به یک کشتی باری در منطقه

شورشیان حوثی یمن روز دوشنبه گفتند که به یک کشتی آمریکایی در دریای سرخ حمله کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها گفت که نیروهای حوثی «ناو آمریکایی استار آیریس را در دریای سرخ با تعدادی موشک مناسب مورد هدف قرار دادند و این حملات دقیق و مستقیم بود.»

این خبر پس از آن مخابره می‌شود که در همین روز شرکت‌های امنیتی دریایی از حمله موشکی به یک کشتی فله‌بر در منطقه خبر دادند.

شرکت بریتانیایی امنیت دریایی امبری و همچنین سازمان عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا (یوکی‌ام‌تی‌او) از اصابت موشک به یک کشتی باری هنگام عبور از تنگه باب‌المندب خبر داده‌اند.

بنابر گزارش‌ها، این کشتی فله‌بر متعلق به یونان و دارای پرچم جزایر مارشال بود و صبح دوشنبه ۲۳ بهمن دو موشک به فاصله دو دقیقه به سمت آن شلیک شد.

شرکت امبری از آسیب‌دیدگی سمت راست کشتی خبر داده و سازمان عملیات بازرگانی دریایی بریتانیا گزارش داد که آسیبی به خدمه نرسیده و این شناور در حال ادامه حرکت به سوی مقصد خود است.

خبرگزاری رویترز به نقل از امبری مقصد این کشتی را بندر خمینی در جنوب ایران گزارش کرده است.

بنابر این گزارش، مالک و اپراتور این کشتی به طور منظم محموله‌هایی را بین ایران و سایر نقاط جابه‌جا کرده‌اند اما گروه مالک این کشتی در شاخص بورس آمریکا قرار دارد و این موضوع می‌تواند «دلیل احتمالی حمله» باشد.

حوثی‌های مورد حمایت ایران از اواسط نوامبر بارها با پهپاد و موشک به سوی کشتی‌های تجاری و ناوهای نظامی در آب‌های منطقه شلیک کرده‌اند.

شورشیان حوثی می‌گویند این حملات در پاسخ به عملیات نظامی اسرائیل در غزه است.

حملات آنها باعث شده چندین شرکت بزرگ ترابری دریایی تردد از مسیر دریای سرخ را متوقف کنند و مسیر طولانی‌تر و پرهزینه‌تری را انتخاب کنند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *