خطر افزایش احتمال فروریزش در مسیر ریلی راه‌آهن تهران- مشهد در منطقه ورامین با وقوع ارتعاش‌های لرزه‌ای

خبرگزاری میزان- به گزارش وزارت راه و شهرسازی، علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی جزییاتی از زلزله روز گذشته ۱۲ مرداد ورامین را با بزرگی ۳.۵ تشریح کرد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران روز ۱۲ مرداد زلزله‌ای با بزرگی ۳.۵ در حوالی جوادآباد در جنوب ورامین و پیشوا در ۴۳ دقیقه بامداد در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد.

بیت اللهی با اعلام اینکه این محدوده روی مرکزی زلزله منطبق با گسل پیشواست، افزود: این زلزله به سازه‌ها و زیرساخت‌ها خسارتی وارد نکرده است. اما از آنجاییکه خردلرزه‌ها شاخص فعالیت گسله‌هاست می‌تواند دلیلی بر تنش‌های تکتونیکی در منطقه باشد و به همین سبب خطر زلزله باید جدی گرفته شود.
به گفته عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، این زلزله از مرز شهری تهران ۶۵ کیلومتر فاصله داشته است.

بیت‌اللهی درباره زلزله‌های رخداده در سال‌های گذشته در این منطقه گفت: در سال ۲۰۱۵ زلزله‌ای با بزرگی ۴.۱ در محدوده جوادآباد در امتداد گسل پیشوا رخ داد که با وجود مراکز جمعیتی بالا در منطقه و وجود راه‌آهن تهران- مشهد که دقیقا از این مسیر می‌گذرد و همچنین در این محدوده فرونشست حادث شده و در حال پیشروی است باید مورد توجه مسئولان راه‌آهن باشد.

وی تصریح کرد: در محدوده فرونشستی راه‌آهن تهران- مشهد در منطقه ورامین ارتعاشات لرزه‌ای احتمال فروریزش را بالا می‌برد که ضرورت دارد تا مسئولان راه‌آهن از نظر ارتقای زیرساخت‌های ریلی در منطقه چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *