در ایالات متحده، نظارت بر هوش مصنوعی در “روزهای اولیه” خود است

تنظیم کننده هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، با برگزاری جلسات استماع و کنفرانس‌های خبری توسط قانون‌گذاران، موضوع داغ در واشنگتن بوده است کاخ سفید اعلام کرد تعهدات داوطلبانه ایمنی هوش مصنوعی توسط هفت شرکت فناوری در روز جمعه.

اما نگاهی دقیق تر به این فعالیت، سؤالاتی را در مورد اینکه اقدامات در تعیین خط مشی ها پیرامون فناوری به سرعت در حال تحول چقدر معنادار هستند، ایجاد می کند.

پاسخ این است که هنوز خیلی معنی ندارد. قانونگذاران و کارشناسان سیاست می گویند که ایالات متحده تنها در ابتدای مسیری طولانی و دشوار برای ایجاد قوانین هوش مصنوعی است. در حالی که جلسات استماع، جلسات با مدیران ارشد فناوری در کاخ سفید و سخنرانی‌هایی برای معرفی لوایح هوش مصنوعی برگزار شده است، برای پیش‌بینی حتی خشن‌ترین طرح‌های مقررات برای محافظت از مصرف‌کنندگان و مهار خطراتی که این فناوری برای مشاغل، انتشار اطلاعات نادرست و امنیت ایجاد می‌کند، خیلی زود است.

کریس لوئیس، رئیس گروه مصرف کننده Public Knowledge که خواستار ایجاد یک آژانس مستقل برای تنظیم مقررات هوش مصنوعی و سایر شرکت های فناوری شده است، گفت: “این هنوز روزهای اولیه است و هیچ کس نمی داند که قانون چگونه خواهد بود.”

ایالات متحده بسیار عقب تر از اروپا است، جایی که قانونگذاران در آن هستند آماده سازی برای تصویب قانون هوش مصنوعی امسال محدودیت‌های جدیدی را در مورد آنچه به عنوان فناوری شناخته می‌شود، ایجاد می‌کند خطرناک ترین استفاده ها. در مقابل، اختلاف نظرهای زیادی در ایالات متحده در مورد بهترین راه برای مدیریت فناوری وجود دارد که بسیاری از قانونگذاران آمریکایی هنوز در تلاش برای درک آن هستند.

کارشناسان سیاست گفتند که این برای بسیاری از شرکت های فناوری مناسب است. در حالی که برخی از شرکت‌ها گفته‌اند که از قوانین مربوط به هوش مصنوعی استقبال می‌کنند، آنها همچنین علیه مقررات سخت‌گیرانه مشابه قوانینی که در اروپا ایجاد می‌شوند، استدلال کرده‌اند.

در اینجا خلاصه ای از وضعیت مقررات هوش مصنوعی در ایالات متحده است.

دولت بایدن در یک تور شنود سریع با شرکت های هوش مصنوعی، دانشگاهیان و گروه های جامعه مدنی بوده است. این تلاش در ماه مه زمانی که معاون رئیس جمهور کامالا هریس آغاز شد در کاخ سفید ملاقات کردند با مدیران ارشد مایکروسافت، گوگل، OpenAI و آنتروپیک و صنعت فناوری را وادار کرد تا ایمنی را جدی‌تر بگیرد.

روز جمعه، نمایندگان هفت شرکت فناوری در کاخ سفید ظاهر شدند تا مجموعه‌ای از اصول را برای ایمن‌تر کردن فناوری‌های هوش مصنوعی خود، از جمله بررسی‌های امنیتی شخص ثالث و واترمارک کردن محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برای کمک به جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست، اعلام کنند.

بسیاری از اقداماتی که اعلام شده بودند قبلاً در OpenAI، گوگل و مایکروسافت وجود داشتند یا در مسیر اجرایی شدن قرار داشتند. آنها مقررات جدید را نشان نمی دهند. وعده‌های خودتنظیمی نیز از آنچه گروه‌های مصرف‌کننده امیدوار بودند، کوتاه بود.

Caitriona Fitzgerald، معاون مدیر مرکز اطلاعات الکترونیکی حریم خصوصی، یک گروه حفظ حریم خصوصی، گفت: «تعهدات داوطلبانه در مورد فناوری بزرگ کافی نیست. کنگره و قانونگذاران فدرال باید حفاظ های قابل اجرا و معنی داری را ایجاد کنند تا اطمینان حاصل شود که استفاده از هوش مصنوعی منصفانه، شفاف است و از حریم خصوصی و حقوق مدنی افراد محافظت می کند.

پاییز گذشته، کاخ سفید طرحی برای منشور حقوق هوش مصنوعی ارائه کرد که مجموعه ای از دستورالعمل ها در مورد حمایت از مصرف کننده با این فناوری است. دستورالعمل ها نیز مقرراتی نیستند و قابل اجرا نیستند. این هفته، مقامات کاخ سفید گفتند که در حال کار بر روی یک فرمان اجرایی در زمینه هوش مصنوعی هستند، اما جزئیات و زمان آن را فاش نکردند.

بلندترین ضرب و شتم در مورد تنظیم هوش مصنوعی از سوی قانونگذاران صورت گرفته است که برخی از آنها لوایحی را در مورد این فناوری ارائه کرده اند. پیشنهادات آنها شامل ایجاد آژانسی برای نظارت بر هوش مصنوعی، مسئولیت فناوری‌های هوش مصنوعی است که اطلاعات نادرست را منتشر می‌کنند و نیاز به صدور مجوز برای ابزارهای جدید هوش مصنوعی.

قانونگذاران همچنین جلساتی را درباره هوش مصنوعی برگزار کرده اند، از جمله a در ماه می با سم آلتمن شنیده می شود، مدیر اجرایی OpenAI که چت ربات ChatGPT را می سازد. برخی از قانون‌گذاران در طول جلسات، ایده‌هایی را برای مقررات دیگر از جمله برچسب‌های تغذیه‌ای برای آگاه کردن مصرف‌کنندگان از خطرات هوش مصنوعی مطرح کردند.

این لوایح در مراحل اولیه خود هستند و تاکنون از حمایت لازم برای پیشبرد برخوردار نیستند. ماه گذشته، رهبر سنا، چاک شومر، دموکرات نیویورک، روندی چند ماهه برای ایجاد قانون هوش مصنوعی اعلام کرد که شامل جلسات آموزشی برای اعضا در پاییز بود.

او طی یک سخنرانی در آن زمان در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی گفت: «از بسیاری جهات، ما از صفر شروع می‌کنیم، اما من معتقدم کنگره این چالش را انجام می‌دهد.

آژانس های نظارتی با نظارت بر برخی مسائل ناشی از هوش مصنوعی شروع به اقداماتی کرده اند

هفته گذشته، کمیسیون تجارت فدرال تحقیقاتی را باز کرد وارد ChatGPT OpenAI شد و اطلاعاتی در مورد نحوه ایمن سازی سیستم های این شرکت و اینکه چگونه ربات چت می تواند به طور بالقوه از طریق ایجاد اطلاعات نادرست به مصرف کنندگان آسیب برساند، درخواست کرد. را رئیس FTC، لینا خان، گفت او معتقد است که آژانس تحت حمایت از مصرف کننده و قوانین رقابت قدرت کافی برای کنترل رفتار مشکل ساز شرکت های هوش مصنوعی دارد.

آندرس ساویکی، استاد حقوق در دانشگاه میامی گفت: «انتظار برای اقدام کنگره با توجه به جدول زمانی معمول اقدامات کنگره ایده آل نیست.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *