دستگیری دو ملوان نیروی دریایی آمریکا به اتهام جاسوسی و همکاری با چین

مقامات آمریکایی پنجشنبه گفتند که دو ملوان نیروی دریایی ایالات متحده با اتهامات مرتبط با امنیت ملی و همکاری با چین دستگیر شدند.

به گفته مقامات آمریکایی، جینچائو وی، ملوان ۲۲ ساله‌ مستقر در «یو‌اس‌اس اسکس» در سن‌دیه‌گو، چهارشنبه به اتهام جاسوسی و توطئه برای ارسال اطلاعات دفاع ملی به مقامات چینی دستگیر شد.

مقامات فدرال پنجشنبه ضمن انتشار کیفرخواستی علیه او، در یک کنفرانس خبری در سن‌دیه‌گو به بیان جزئیات بیشتری در این رابطه پرداختند. در این کیفرخواست دادستان‌های فدرال ادعا کردند که این ملوان در فوریه ۲۰۲۲ با یک افسر اطلاعاتی دولت چین تماس گرفت و به درخواست افسر، عکس‌ها و فیلم‌هایی از کشتی محل خدمت خود را ارائه کرد.

وزارت دادگستری گفت که اطلاعاتی که او فاش کرد شامل دستورالعمل‌های فنی، مکانیکی، و همچنین جزئیاتی در مورد تعداد و چگونگی آموزش تفنگداران دریایی در طول رزمایش آتی بود.

وزارت دادگستری این ملوان را بر اساس قانون جاسوسی که به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، متهم کرد که جمع‌آوری یا ارائه اطلاعات برای کمک به یک دولت خارجی را جرم می‌داند.

یو‌اس‌اس اسکس، یک کشتی تهاجمی آبی خاکی است که به عنوان اسکله برای فرود هلیکوپتر شناخته می‌شود و دارای سکوی کامل پرواز است و می تواند مجموعه‌ای از هلیکوپترها را حمل کند.

وزارت دادگستری به طور جداگانه اتهاماتی را علیه دومین عضو نیروی دریایی اعلام کرد. ون‌هنگ ژائو به دریافت رشوه در ازای دادن عکس‌ها و فیلم‌های حساس ارتش آمریکا به یک افسر اطلاعاتی چینی از اوت ۲۰۲۱ تا حداقل ماه مه امسال متهم شده است.

این اطلاعات شامل برنامه‌های عملیاتی برای یک رزمایش نظامی ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام بود. دادستان‌ها می‌گویند ژائو همچنین به طور مخفیانه اطلاعاتی را که تحویل داده بود، ضبط کرده است.

این مطلب براساس گزارش آسوشیتدپرس تنظیم شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *