دفاع روبیو از اظهارات ترامپ در ناتو: “او مانند یک سیاستمدار سنتی صحبت نمی کند”

سناتور مارکو روبیو، جمهوری‌خواه فلوریدا، روز یکشنبه اظهارات دونالد جی. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را کنار گذاشت. او ممکن است از متحدان ناتو دفاع نکند و اینکه او روسیه را تشویق خواهد کرد که “هر کاری که می خواهند انجام دهند.”

آقای ترامپ این اظهارات را در یک گردهمایی روز شنبه در کارولینای جنوبی بیان کرد، اما روشن نکرد که اگرچه بر سر پایبندی برخی کشورهای اروپایی به تعهدات خود در قبال نظامیان خود اختلاف نظر وجود دارد، اما هیچ بدهی به ائتلاف وجود ندارد.

آقای روبیو، نایب رئیس کمیته اطلاعات سنا، در مصاحبه‌ای در CNN پیشنهاد کرد که آقای ترامپ به سادگی توضیح می‌دهد که چگونه از اهرم‌های فشار استفاده کرده تا مردم را وادار به بالا بردن سطح قدرت کند. این خطی را تکرار کرد که جمهوری‌خواهان سال‌ها برای رد اظهارات آقای ترامپ درباره مقاصدش استفاده می‌کردند: «او مانند یک سیاستمدار سنتی صحبت نمی‌کند».

آقای روبیو هم شانه هایش را بالا انداخت نظرات تمسخرآمیز آقای ترامپ در مورد شوهر نیکی هیلی که در جیبوتی مستقر شده استو پیشنهاد کرد که هیچ چیز آقای ترامپ نمی تواند حمایت او از رئیس جمهور سابق را متزلزل کند.

او گفت: «یکی از کارهایی که من دیگر انجام نمی‌دهم این است که به هر نظر دونالد ترامپ پاسخ دهم و بگویم که آیا هنوز از او حمایت می‌کنید؟» “انجام میدهم. و من از او حمایت می کنم زیرا جو بایدن یک فاجعه است.»

در این مصاحبه، آقای روبیو نیز محکوم شد قانون مرزی-امنیتی دو حزبی این شامل مقرراتی است که جمهوری‌خواهان مدت‌هاست بر آن تاکید کرده‌اند، اما آقای ترامپ با آن مخالفت کرده و می‌گوید که نه تنها به اندازه کافی پیش نرفت، بلکه حتی وضعیت موجود را نیز بهبود نداد. آقای روبیو پس از پخش کلیپی از رئیس اتحادیه ماموران مرزی – که از آقای ترامپ حمایت کرده و سیاست‌های مرزی بایدن را زیر پا گذاشته است – مجری برنامه، جیک تاپر، گفت: «این بهتر از هیچ نیست. یک گام در مسیر درست.”

آقای روبیو مقرراتی را که افسران پناهندگی را قادر می‌سازد به افرادی که نیاز مبرم دارند، پناهندگی فوری اعطا کنند را به صفر رساند، اگرچه این لایحه محدودیت درخواست پناهندگی را به طور کلی بالا می‌برد و در صورتی که تعداد مهاجرانی که مقامات مرزی با آنها مواجه می‌شوند به طور متوسط ​​باشد، مرز را می‌بندد. بیش از 5000 در هفته

او گفت: “آنها می خواهند دسته ای از مهاجران غیرقانونی را به شهروند، به رای دهندگان تبدیل کنند، به این امید که آن مردم در انتخابات آینده به آنها رای بدهند، زیرا می دانند چه کسی به آنها اجازه ورود داده است.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *