دیوان عالی نقشه رای گیری واشنگتن را که گفته می شود به اسپانیایی ها آسیب می زند احیا نمی کند

دادگاه عالی روز سه شنبه از بازگرداندن این سمت خودداری کرد نقشه رای گیری برای مجلس قانونگذاری ایالت واشنگتن که یک قاضی فدرال آن را تبعیض علیه رای دهندگان اسپانیایی تبار تشخیص داد.

همانطور که مرسوم دادگاه در مورد درخواست های اضطراری عمل می کند، دستور مختصر آن هیچ دلیلی ارائه نکرد. مخالفت مشخصی وجود نداشت.

این پرونده از شکایت رای دهندگان اسپانیایی تبار ناشی شد که یک ناحیه رای‌دهی در منطقه دره یاکیما را که توسط کمیسیون مستقل تقسیم‌بندی مجدد ایالت پس از سرشماری 2020 طراحی شده بود، به چالش کشیدند. شاکیان گفتند که این ناحیه با کاهش توانایی خود در انتخاب نامزدهای مورد نظر خود، قانون حقوق رای را نقض کرده است.

این پرونده دارای برخی ویژگی‌های غیرعادی بود، به ویژه اینکه اکثریت جمعیت سن رأی‌دهی منطقه مورد چالش اسپانیایی تبار بودند.

که در رد کردن نقشه در ماه اوت، قاضی رابرت اس. لسنیک از دادگاه منطقه فدرال در سیاتل گفت که این موضوع پیچیده تر از آن عدد خام است که پیشنهاد می شود.

سوالی که در این مورد مطرح می شود این است که آیا دولت دست به خط کشی زده است که در ترکیب با شرایط اجتماعی و تاریخی در منطقه دره یاکیما، توانایی رای دهندگان لاتین تبار در آن منطقه را برای انتخاب نامزد منتخب خود به صورت برابر مختل می کند. با رای دهندگان دیگر،” او نوشت. “پاسخ بله است.”

وی افزود: «به ویژه با توجه به شواهدی که نشان می دهد تبعیض قابل توجهی در گذشته علیه لاتین تبارها، تأثیرات مداوم این تبعیض، درخواست های نژادی در مبارزات انتخاباتی و عدم پاسخگویی مقامات منتخب، شاکیان نابرابری را در فرصت های انتخاباتی در دره یاکیما نشان داده اند. منطقه.”

پس از اینکه قوه مقننه نتوانست کمیسیون را ملزم به تشکیل مجدد برای ترسیم نقشه جدید کند، قاضی لسنیک ماه گذشته یکی را انتخاب کرد که توسط شاکیان ارائه شده بود. 13 حوزه از 49 حوزه رای گیری ایالت را دوباره تغییر داد. برخی ناظران گفتند تغییرات به طور کلی به نفع دموکرات ها بود.

قاضی لسنیک نوشت که این اشتباه بود و اگر درست باشد بی ربط خواهد بود. او نوشت: «دادگاه دریافت که نقشه اتخاذ شده به طور معنی‌داری تعادل حزبی دولت را تغییر نمی‌دهد و عمداً به نفع یکی از حزب‌های سیاسی بر دیگری ترسیم نشده است (یا اتخاذ شده است».

یک قانونگذار جمهوری‌خواه و دو رای‌دهنده از دادگاه استیناف ایالات متحده برای حوزه نهم در سانفرانسیسکو خواستند تا حکم قاضی را متوقف کند و درخواست تجدیدنظر آنها ادامه یابد. هنگامی که دادگاه تجدید نظر رد کرد، آنها از دیوان عالی خواستند که مداخله کند و حداقل در کوتاه مدت، آنچه را که شاهد کارشناس آنها منطقه ای با شکل عجیب و غریب شبیه “اختاپوس در حال لغزش در امتداد کف اقیانوس” می خواند، رد کند.

آنها برنامه اضطراری خاطرنشان کرد که درصد رای دهندگان اسپانیایی تبار در این ناحیه که در پاسخ به شکایت رای دهندگان ایجاد شده اند کمی کمتر از رای دهندگانی است که در آن به چالش کشیده شده است.

این درخواست گفت: «راه حلی که دادگاه منطقه در اینجا اتخاذ کرد، کاملاً بدون سابقه است. در این درخواست آمده است: «نه شاکیان و نه ایالت هیچ نمونه‌ای را شناسایی نکرده‌اند که دادگاه منطقه‌ای ادعا کرده باشد با کاهش بیشتر قدرت رأی اقلیت مربوطه، رقیق شدن رأی را برطرف کند».

در پاسخرای دهندگانی که نقشه قدیمی را به چالش کشیده بودند، گفتند که درصدها منسوخ شده است – به گفته آنها، شکاف به 52.2 درصد و 51 درصد کاهش یافته است – و بی ربط است، زیرا درصدها به تنهایی قدرت رای را نشان نمی دهند.

درخواست اضطراری همچنین خاطرنشان کرد که رای دهندگان در ناحیه مورد مناقشه در انتخابات سال 2022، که تحت نقشه قدیمی برگزار شد، یک جمهوری خواه اسپانیایی تبار را برای مجلس سنای ایالت انتخاب کردند. این برنامه گفت که نامزد، نیکی تورس، بسته به مدل آماری، تقریباً یک سوم تا نیمی از آرای اسپانیایی‌ها را دریافت کرده است.

که در خلاصه وکلای ایالتی با ترغیب قضات به جا گذاشتن نقشه جدید نوشتند که انتخابات 2022 چیزی را ثابت نکرد. خلاصه گفت: «فقط به این دلیل که یک نامزد متعلق به یک گروه نژادی است، به این معنا نیست که آنها توسط آن گروه ترجیح داده می شوند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *