رئیس بانک مرکزی نیجریه که تعلیق شده بود در دادگاه حاضر شد و در اتهامات مربوط به سلاح گرم بیگناه شد

نیجریه تعلیق شد رئیس کل بانک مرکزی روز سه شنبه در دادگاهی در مرکز اقتصادی لاگوس به اتهام نگهداری غیرقانونی اسلحه گرم و مهمات واقعی حاضر شد.

گادوین امفیله در اوایل ژوئن توسط رئیس جمهور جدید نیجریه بولا تینوبو تعلیق شد و متعاقباً توسط پلیس مخفی نیجریه بازداشت شد. او با همراه داشتن یک کتاب مقدس به دادگاه در لاگوس آورده شد و در مورد اتهامات خود بی گناه بود.

قاضی رئیس، قاضی نیکلاس اویبو از دادگاه عالی فدرال در لاگوس، سپس علیرغم اعتراض دادستانی کل کشور برای وی قرار وثیقه صادر کرد. رسیدگی به پرونده به نوامبر و شروع محاکمه Emefiele موکول شد.

Emefiele در دادگاه اولین حضور او در انظار عمومی از 10 ژوئن بود که توسط پلیس مخفی نیجریه بازداشت شد.

انفجار انتحاری مرگبار در آکادمی نظامی سومالی در موگادیشو، جان 25 سرباز را گرفت

گرافیک آفریقا فاکس نیوز

یک رئیس بانک مرکزی نیجریه که تعلیق شده بود در دادگاه حاضر شد و در اتهامات مربوط به سلاح گرم بیگناه شد. (اخبار فاکس)

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

پلیس مخفی دو مورد را تشکیل داده بود نگهداری غیرقانونی سلاح گرم و مهمات جنگی علیه Emefiele. این اتهام جرمی بسیار کمتر از اتهامات مالی تروریسم و ​​جنایات اقتصادی بود که آژانس سال گذشته او را به آن متهم کرده بود. هر دوی این اتهامات حبس طولانی مدت دارند.

رئیس جمهور جدید نیجریه، بولا تینوبو، امفیله را اندکی پس از تصدی مسئولیت برکنار کرد و دستور تحقیقات را صادر کرد. فرماندار یک روز بعد در 10 ژوئن دستگیر شد و از آن زمان در بازداشت به سر می برد. این بازداشت باعث انتقاد از پلیس مخفی و درگیری حقوقی بین فرماندار و آژانس شد.

Abiola Gbemisola، یک تحلیلگر مالی مستقر در لاگوس، گفت که محاکمه فرماندار می تواند تأثیر منفی بر بانک مرکزی نیجریه در زمانی که این کشور به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی بیشتر است، داشته باشد.

گبیمیسولا در مورد Emefiele که شایعه شده بود در انتخابات نیجریه در اوایل سال جاری جاه طلبی های ریاست جمهوری داشت، گفت: “او در زمانی که در آن دفتر بود بیشتر به سیاست پرداخت و جاه طلبی های خود را نشان داد.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *