راهپیمایی ترامپ در کارولینای شمالی به دلیل طوفان لغو شد

پس از اینکه دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بیشتر هفته گذشته در دادگاه نیویورک نشسته بود، شنبه شب قرار بود منادی بازگشت به مسیر مبارزات انتخاباتی و تجمعات بزرگ باشد که در آن او اغلب سخنرانی های طولانی و آزادانه انجام می دهد.

با تجمع صدها نفر در فرودگاه ویلمینگتون، NC، کمپین آقای ترامپ در حال ایجاد انتظار بود. دو ساعت قبل از اینکه او قرار باشد سخنرانی کند، کمپین انتخاباتی با پیامی از سوی آقای ترامپ برای جمع آوری کمک مالی ارسال کرد: «آنها نمی توانند من را از صحنه دور کنند! آیا آنها فکر می کردند من فرار می کنم و پنهان می شوم؟»

نود دقیقه بعد، آسمان تاریک شد و رعد و برق برق زد. از آنجایی که طوفان های تندری به سمت منطقه در حال حرکت بودند و سرویس هواشناسی ملی هشدارهایی در مورد باد و تگرگ خطرناک صادر کرد، تجمع به دلیل نگرانی های ایمنی لغو شد.

آقای ترامپ در تماسی که با این تظاهرات داشت که از سخنرانان پخش شد، گفت: «ما این را خیلی سریع در زمان دیگری جبران خواهیم کرد». ما این کار را در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد. من از اینکه ممکن است این اتفاق بیفتد ناراحت هستم.»

اما لغو، که آقای ترامپ اعلام کرد از دست او خارج شده است، چالش‌هایی را که ممکن است با آن مواجه شود، نشان می‌دهد که او تلاش می‌کند کمپین ریاست‌جمهوری خود را با یک محاکمه جنایی متعادل کند که او را تا ماه مه مشغول خواهد کرد.

در بیشتر هفته گذشته، اظهارات عمومی آقای ترامپ به پست های رسانه های اجتماعی و اظهارات به خبرنگاران خارج از دادگاه محدود می شد. تنها توقف کمپین او در یک بودگا در شهر نیویورک، در ایالتی که در دو انتخابات گذشته با اکثریت قاطع شکست خورد و انتظار نمی رود که در ماه نوامبر بازی کند.

انتظار می‌رفت که راهپیمایی روز شنبه به عنوان پیش‌نمایش هفته‌های آتی باشد و آقای ترامپ در روزهای آخر هفته برای مبارزات انتخاباتی در ایالت‌های میدان نبرد که محور تلاش‌های او برای بازگشت به کاخ سفید هستند، سفر می‌کند.

او بارها ادعا کرده است که محاکمه او را از مبارزات انتخاباتی در مکان‌هایی مانند کارولینای شمالی که در سال‌های 2016 و 2020 برنده شد، باز می‌دارد، اما جایی که دموکرات ها در ماه نوامبر در حال انجام یک فشار بزرگ هستند. مذاکرات افتتاحیه قرار است از روز دوشنبه آغاز شود و دادگاه قرار است شش تا هشت هفته طول بکشد.

همانطور که اغلب در راهپیمایی‌های آقای ترامپ اتفاق می‌افتد، جمعیت ساعت‌ها قبل از اظهارات مورد انتظار او به صف ایستادند. در میان کسانی که بیرون جمع شده بودند، گروهی با پیراهن هایی با آرم پسران مغرور، یک گروه برجسته افراطی راست افراطی، وجود داشت. یک نفر تابلویی را در دست داشت که روی آن نوشته شده بود «همه زندانیان J6 را آزاد کنید»، اشاره ای به کسانی که در رابطه با شورش 6 ژانویه 2021 در کاپیتول در حال گذراندن مجازات هستند.

آقای ترامپ که با چهار کیفرخواست جنایی روبرو است که شامل اتهامات مرتبط با تلاش هایش برای لغو شکست در انتخابات است، اخیرا ده ها متهم ۶ ژانویه را در آغوش گرفته است. او آنها را «گروگان» خوانده و گفته است که عفو آنها را در نظر خواهد گرفت.

عمار موسی، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن، در بیانیه‌ای از حضور این گروه انتقاد کرد و به سخنانی که آقای ترامپ در مناظره‌ای در سال 2020 بیان کرد، اشاره کرد که در آن به پسران مغرور گفته بود «بایستند و کنار بایستند».

آقای موسی نوشت: «این آمریکای دونالد ترامپ است: جایی که ناسیونالیست‌های سفیدپوست و افراطی‌های راست افراطی خشن قدرت می‌گیرند و خانواده‌های کارگری پشت سر گذاشته می‌شوند».

کریس لاسیویتا، مشاور ارشد کمپین ترامپ، در بیانیه‌ای پاسخ داد: «ما در مورد احمقانه اظهار نظر نمی‌کنیم».

انتظار می رفت اظهارات آقای ترامپ با توجه به این که او در دادگاه جنایی خود تحت یک حکم گاف قرار دارد که او را از حمله به شهود، دادستان، هیئت منصفه و کارکنان دادگاه و همچنین بستگان آنها و بستگان قاضی منع می کند، مورد بررسی دقیق قرار گیرد. دادستان ها گفته اند که آقای ترامپ هفت بار دستور گاف را نقض کرده است و روز سه شنبه جلسه ای درباره این موضوع برگزار می شود.

آقای ترامپ اوایل روز به کارولینای شمالی سفر کرد و بعد از ظهر در یک گردهمایی کمک مالی در شارلوت شرکت کرد. هنگامی که او به تظاهرات دعوت کرد، به حاضران گفت که دقایقی با «پرواز» به ویلمینگتون فاصله دارد، اما مقامات «ترجیح می‌دهند که ما وارد نشویم» تا نگرانی‌های ایمنی.

آقای ترامپ گفت: خیلی متاسفم. اما ما دوباره این کار را انجام خواهیم داد، و آن را بزرگتر و بهتر انجام خواهیم داد. تو قول من را داری.»

در حالی که جمعیت برای جستجوی سرپناه در خودروهای خود ترک می‌کردند، فروشندگان بیرون همچنان مجموعه‌ای از کالاها را می‌فروختند، که برخی از آنها به‌طور خاص برای این مناسبت ساخته شده بودند. یکی از تی‌شرت‌ها آنچه را که توقف ویلمینگتون در تور آقای ترامپ «نجات آمریکا» می‌نامید، تبلیغ می‌کرد.

“من آنجا بودم!” پیراهن خوانده شد. “کجا بودید؟؟؟”

رابرت دریپر گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *