روایت سامان یاسین از ضرب وشتم در بیمارستان روانپزشکی: ۲۴ ساعت بیهوش بودم

سامان یاسین، خواننده رپ زندانی، می‌گوید در مرکز روانپزشکی امین‌آباد به او آمپول تزریق شده و «قاضی صلواتی و سایر مسئولین» را مسئول سلامتی و جان خود معرفی کرده است.

این معترض زندانی در نامه‌ای نوشته که ماموران پس از انتقالش به بیمارستان روانپزشکی رازی (امین ‌آباد)، در روز شنبه ۳۱ مردادماه، او را مورد ضرب وشتم قرار داده و با اتصال «شوکر برقی» و بستنش به تخت، به رغم مقاومتش به او دارو تزریق کرده‌اند.

بر اساس این نامه که روز شنبه ۷ مردادماه در وبسایت حقوق بشری «هه‌نگاو» منتشر شده، سامان یاسین پس از تزریق دارو بیش از ۲۴ ساعت در بیهوشی بسر برده و پس از به‌هوش آمدن هم دچار عوارض بینایی و عدم تعادل شده است.

این معترض ۲۷ ساله با اشاره به ضربات متعدد ماموران به سرش و تزریق داروی ناشناخته، به عوارضی از جمله «تاربینی و دوربینی» و «عدم تعادل» و «سر گیجه» اشاره کرده و افزوده است که پس از به هوش‌آمدن «چیزهایی شبیه دستگاه» به سرش وصل شده بوده است.

سامان صیدی (یاسین) تاکید کرده که در طول ۱۰ ماه گذشته «بارها برای اعتراف و فشار» او را به خوردن دارو و تزریق آمپول وادار کرده‌اند.

این رپر محبوس در بخشی از نامه اش به «قرص‌هایی بی‌نام و عجیب» اشاره کرده که پس از بازگرداندنش به زندان در روز سه‌شنبه ۳ مردادماه همچنان به او داده می‌شود و او تاکنون از خوردنش امتناع کرده است.

در پی انتشار پیام سامان یاسین درباره بلاتکلیفی ۱۰ ماهه‌اش در زندان و عدم دسترسی به وکیل انتخابی، او روز شنبه ۳۱ تیرماه بدون اطلاع خانواده و وکیل تسخیری از زندان رجایی‌شهر کرج به بیمارستان روانپزشکی رازی منتقل شده بود.

این رپر زندانی همچنین اخبار پیشین درباره خودکشی‌اش در زندان را رد کرده و ماموران زندان را مسئول «به زور» خوراندن «چهار قرص» به او و بیهوشی‌اش معرفی کرده است.

انتشار اخبار مربوط به تلاش سامان صیدی (یاسین) برای خودکشی در زندان در زمستان سال گذشته با واکنش‌های بسیاری مواجه شده بود.

سامان یاسین در بخشی از نامه خود همچنین از تلاش ماموران زندان برای «لخت کردن» او و بردن به «حمام جمعی» خبر داده و نوشته است که پس از مقاومتش، او را به زندان بازگردانده‌اند.

این معترض زندانی با اشاره به عوارض ضرب و شتم و تزریق داروی ناشناخته در بیمارستان روانپزشکی رازی و همچنین شکنجه‌های دوران بازداشت خواستار معاینه از سوی پزشک قانونی و درمان در بیمارستان به وسیله پزشک متخصص شده است.

سامان یاسین، رپ را «ترانه مردمی و صدای بی‌عدالتی» توصیف کرده و جرمش را «ترانه» ذکر کرده و نوشته است با وجود محرومیت از دسترسی به وکیل، تاریخ دادگاه او برای ۱۸ شهریورماه تعیین شده است.

این رپر معترض مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات به کشته‌شدن مهسا (ژینا) امینی، از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در تهران بازداشت شد و در حال حاضر با اتهاماتی از جمله «محاربه» مواجه است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *