زمانی شرکت‌های فناوری اقتصاد نیویورک را تقویت کردند. اکنون آنها در حال کاهش هستند.

برای بسیاری از دو دهه گذشته، از جمله در طول همه‌گیری، شرکت‌های فناوری نقطه درخشانی در اقتصاد نیویورک بودند و هزاران شغل پردرآمد را اضافه کردند و به میلیون‌ها فوت مربع فضای اداری گسترش یافتند.

رشد آنها درآمد مالیاتی را تقویت کرد، نیویورک را به عنوان رقیب معتبری برای منطقه خلیج سانفرانسیسکو معرفی کرد – و شغل ایجاد کرد. که به جذب شهر کمک کرد اخراج کارکنان در سایر بخش ها در طول همه گیری و بحران مالی 2008.

اکنون، صنعت فناوری به شدت در حال عقب نشینی است و آینده اقتصادی شهر را تیره می کند.

با توجه به اینکه شرکت های بزرگ فناوری از اوایل سال 2022 با بسیاری از چالش های تجاری مواجه هستند، بیش از 386000 کارگر را در سراسر کشور اخراج کرده اند. اخراج ها.fyi، که صنعت فناوری را دنبال می کند. و آنها میلیون‌ها فوت مربع از فضای اداری را به دلیل کاهش مشاغل و تغییر کار از خانه بیرون کشیده‌اند.

بر اساس تحقیقات نیومارک، این تعدیل نیروها به بسیاری از مراکز فناوری آسیب رسانده است و سانفرانسیسکو با نرخ خالی 25.6 درصدی بیشترین ضربه را خورده است.

نیویورک بهتر از سانفرانسیسکو عمل می کند – منهتن دارای نرخ جای خالی 13.5 درصد است – اما دیگر نمی تواند روی صنعت فناوری برای رشد حساب کند. به گفته نیومارک، بیش از یک سوم از حدود 22 میلیون فوت مربع فضای اداری موجود برای اجاره فرعی در منهتن متعلق به شرکت های فناوری، تبلیغات و رسانه است.

متا را در نظر بگیرید که مالک فیس بوک و اینستاگرام است. اکنون در حال تخلیه یک قطعه بزرگ از بیش از 2.2 میلیون فوت مربع است فضای اداری در سال های اخیر پس از اخراج حدود 1700 کارمند در سال جاری، یا یک چهارم نیروی کار ایالت نیویورک، در منهتن بلعیده شد. این شرکت تصمیم گرفته است که اجاره نامه های 250000 فوت مربعی در هادسون یاردز و 200000 فوت مربعی در Park Avenue South را تمدید نکند.

Spotify در تلاش است تا پنج طبقه از 16 طبقه ای را که شش سال پیش اجاره کرده بود در 4 World Trade Center اجاره دهد و Roku یک چهارم از 240000 فوت مربعی را که در سال گذشته در میدان تایمز گرفته بود ارائه می دهد. توییتر، مایکروسافت و سایر شرکت های فناوری نیز در تلاش هستند تا فضای ناخواسته را اجاره دهند.

روث کولپ هابر، مدیر اجرایی مشاوران املاک وارتون، یک کارگزاری املاک، گفت: «شرکت‌های فناوری بخش بزرگی از چشم‌انداز املاک و مستغلات در طول پنج سال گذشته بودند. “و اکنون که به نظر می رسد آنها در حال کاهش هستند، سوال این است: چه کسی قرار است جایگزین آنها شود؟”

خانم Colp-Haber گفت ممکن است ماهها طول بکشد تا فضاهای بزرگتر یا طبقات کل ساختمانها اجاره داده شوند. حجم زیادی از فضای موجود برای اجاره فرعی نیز باعث کاهش اجاره بهای اجاره‌ای که صاحبخانه‌ها می‌توانند در اجاره‌های جدید دریافت کنند، می‌شود.

او با اشاره به شرکت‌های فناوری گفت: «آن‌ها از نظر قیمت‌گذاری هر صاحبخانه‌ای را پایین می‌آورند و فضاهای بسیار خوبی دارند که همگی ساخته شده‌اند.

بخش فناوری از زمانی که رونق دات کام در اواخر دهه 90 به ایجاد «نیویورک» کمک کرد، محرک اقتصاد نیویورک بوده است.کوچه سیلیکون” جنوب میدتاون. سپس، پس از بحران مالی، گسترش شرکت هایی مانند گوگل از اقتصاد حمایت کرد، زمانی که بانک ها، بیمه ها و سایر شرکت های مالی در حال عقب نشینی بودند.

تصویردو ساختمان اداری در سایت مرکز تجارت جهانی در مرکز شهر منهتن.  آسمان در پس زمینه ابری و تاریک است.
Spotify در تلاش است تا پنج طبقه از 16 طبقه ای را که شش سال پیش در 4 مرکز تجارت جهانی اجاره کرده بود، اجاره دهد.اعتبار…جورج اتریج برای نیویورک تایمز

شرکت های فناوری کوچک و بزرگ اضافه 43430 شغل در نیویورک در پنج سال منتهی به پایان سال 2021، افزایش 33 درصدی، بر اساس گزارش کنترل ایالتی. و این مشاغل بسیار خوب پرداخت می‌شوند: به گفته این کنترل‌کننده، متوسط ​​حقوق فناوری در سال 2021، 228620 دلار بود که تقریباً دو برابر میانگین حقوق بخش خصوصی در شهر است.

به گفته نیومارک، رشد مشاغل باعث افزایش تقاضا برای فضای تجاری شد و شرکت های فناوری، تبلیغات و رسانه تقریباً یک چهارم اجاره نامه های اداری جدید امضا شده در منهتن در سال های اخیر را تشکیل می دهند.

مایکروسافت و اسپاتیفای از اظهار نظر در مورد تصمیم خود برای اجاره فرعی فضا خودداری کردند. توییتر و روکو به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. متا در بیانیه ای گفت که “متعهد به کار توزیع شده” است و به طور مستمر رویکرد خود را اصلاح می کند.

چند شرکت بزرگ فناوری هنوز در نیویورک در حال گسترش هستند.

گوگل قصد دارد در اوایل سال آینده، ترمینال سنت جان، یک دفتر بزرگ در نزدیکی رودخانه هادسون در منهتن پایین باز کند. به گفته یکی از نمایندگان شرکت، گوگل با احتساب ترمینال، حدود هفت میلیون فوت مربع فضای اداری در نیویورک را در اختیار خواهد داشت یا اجاره می‌دهد که در حال حاضر حدود شش میلیون است. (گوگل بیش از یک میلیون فوت مربع از آن فضا را به مستاجران دیگر اجاره می دهد.) این شرکت بیش از 12000 کارمند در منطقه نیویورک دارد که این تعداد در سال 2019 بیش از 10000 نفر بود.

آمازون که در سال 2019 طرح های لغو شده برای ساختن یک پردیس بزرگ در کوئینز پس از مخالفت سیاستمداران محلی با مشوق‌های ارائه شده به شرکت، با این وجود از سال 2019، 200000 فوت مربع فضای اداری در نیویورک، جرسی سیتی و نیوآرک اضافه کرده است. این شرکت تقریباً 550،000 فوت مربع فضای اداری اضافه خواهد کرد که در اواخر تابستان امسال، زمانی که فروشگاه Fi24 در Lordyth &2lor آن را باز می‌کند. 0 برای 1.15 میلیارد دلار.

هالی سالیوان، معاون توسعه اقتصادی جهان در آمازون در بیانیه‌ای گفت: «نیویورک یک مجموعه استعدادهای فوق‌العاده و متنوع را فراهم می‌کند و ما به هزاران شغلی که در طول 10 سال گذشته در شهر و ایالت ایجاد کرده‌ایم، در هر دو بخش شرکتی و عملیاتی خود افتخار می‌کنیم.»

و اگرچه بسیاری از شرکت‌های فناوری همچنان به کارمندان اجازه می‌دهند بیشتر هفته را از خانه کار کنند، آنها همچنین در تلاش هستند تا کارگران را به محل کار خود بازگردانند، که می‌تواند به کاهش نیاز به اجاره فضا کمک کند.

Salesforce، یک شرکت نرم‌افزاری که دفاتری در برجی در کنار پارک برایانت دارد، گفت که در نظر ندارد فضای نیویورک خود را اجاره دهد.

رلینا بولچدانی، رئیس املاک و مستغلات Salesforce گفت: “در حال حاضر من با مشکل مخالف در برج در نیویورک روبرو هستم.” تلاش‌های هماهنگی برای ادامه رشد نقش‌های مناسب در نیویورک صورت گرفته است، زیرا ما پایگاه مشتریان بسیار بالایی در نیویورک داریم.»

نمایندگان صنعت گفتند که نیویورک خانه ای پر جنب و جوش برای شرکت های فناوری است و خواهد ماند.

جولی ساموئلز، رئیس انجمن صنعتی TECH:NYC، گفت: «من نشنیده‌ام که حتی یک شرکت فناوری ترک کند، و این مهم است. در هر صورت، ما شاهد انقباض کمتری در نیویورک در میان اجاره‌های فناوری نسبت به سایر شهرهای بزرگ هستیم.

تصویر

گوگل قصد دارد در اوایل سال آینده، ترمینال سنت جان، یک محوطه جدید در نزدیکی رودخانه هادسون در منهتن پایین باز کند.اعتبار…تونی سنیکولا/نیویورک تایمز

فرد ویلسون، یکی از شرکای یونیون اسکوئر ونچرز، گفت که مدیران فناوری اکنون احساس نیاز کمتری برای حضور در دره سیلیکون دارند، تغییری که به گفته او به نفع نیویورک بوده است. آقای ویلسون با اشاره به شرکت‌هایی که شرکتش در آنها سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: «امروز نسبت به قبل از همه‌گیری، مدیران شرکت‌ها و بنیان‌گذاران شرکت بیشتری در نیویورک داریم.

دیوید فالک، رئیس منطقه سه ایالت نیویورک برای نیومارک، گفت: «ما در حال حاضر در حال کار بر روی چندین معامله با شرکت‌های کوچکتر و جوان فناوری هستیم که به دنبال اجاره فضای فرعی هستند.»

با این حال، بسیاری از شرکت ها هنوز در حال عقب نشینی هستند.

در سال‌های 2017 و 2019، اسپاتیفای که در استکهلم مستقر است، اجاره‌نامه‌هایی به مساحت بیش از 564000 فوت مربع در مرکز تجارت جهانی 4 امضا کرد و تبدیل به یکی از بزرگترین مستاجران آنجا شد. به زودی فضایی با تمام تجهیزاتی که در یک شرکت فناوری انتظار دارید – مناطق کار منعطف با رنگ های روشن، مناظر چشم نواز و میزهای پینگ پنگ- را داشت.

اما در ژانویه، Spotify اعلام کرد که در حال تعلیق است 600 نفریا حدود 6 درصد از نیروی کار جهانی آن است. این شرکت که به کارمندان اجازه می دهد بین کار کاملاً از راه دور یا بر اساس یک برنامه ترکیبی یکی را انتخاب کنند، همچنین فضای اداری خود را کاهش می دهد و پنج طبقه را برای اجاره فرعی در نظر می گیرد.

داینا تران، یکی از کارکنان Spotify که به طور منظم در دفتر مرکز شهر کار می کند، گفت: «روزهایی که تنها هستم، تمام روز را در یک اتاق جلسه می نشینم تا تمرکز کنم.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *