سفر قریب‌الوقوع دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به اسرائیل و کرانه باختری

بیش از ۲۰ نفر از دموکرات‌های مجلس نمایندگان ایالات طی هفته جاری عازم اسرائیل و کرانه باختری خواهند شد تا درباره دورنمای راه‌حل ایجاد دو کشور، اصلاحات قضایی و برخی دیگر موضوعات با مقامات اسرائیلی و فلسطینی گفت‌وگو کنند.

دفتر حکیم جفریز، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان، با انتشار اطلاعیه‌ای گفت که او به همراه استنی هویر، نماینده کنگره، ریاست این هیات ۲۴ نفره از دموکرات‌ها را بر عهده دارند که همچنین قرار است درباره افراطی‌گرایی و توانایی‌های هسته‌ای ایران نیز گفت‌وگو کنند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده که از حزب دموکرات است، از راه‌حل ایجاد دو کشور برای پایان دادن به منازعه میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت می‌کند.

دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالات متحده در اقلیت هستند، اما در سنا اکثریت را در دست دارند.

در اطلاعیه دفتر آقای جفریز آمده است: «اعضای این هیات در اسرائیل و کرانه باختری نشست‌هایی در سطح عالی با رهبران اسرائیل و فلسطین و نیز با فعالان و افراد ذینفع متعدد خواهند داشت که موضوع این نشست‌ها مسائل امنیتی و منطقه است.»

کرانه باختری از جمله نواحی است که فلسطینی‌ها خواستار تشکیل یک کشور شامل آن هستند. مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها دراین‌باره که با میانجی‌گری آمریکا انجام می‌شد از یک دهه قبل متوقف شده و طی این مدت تندروهای دو طرف تقویت شده‌اند.

سفر هیاتی از دموکرات‌های کنگره آمریکا به اسرائیل و کرانه باختری در حالی انجام می‌شود که خشونت‌ها در کرانه باختری افزایش یافته و از یک سو اسرائیل حملات بیشتری را انجام می‌دهد و از سوی دیگر حملات خیابانی فلسطینی‌ها به اسرائیلی‌ها بیشتر شده است.

ایالات متحده اخیرا از افزایش خشونت‌ها در دولت راست افراطی اسرائیل ابراز نگرانی کرده است.

پلیس اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در این روز سه شبه‌نظامی فلسطینی را در کرانه باختری از پای درآوردند که این امر باعث شد گروه‌های مختلف فلسطینی تهدید به انتقام‌گیری کنند.

ساعاتی پس از آن نیز رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند که بر اثر حمله یک فلسطینی در مرکز تل‌آویو، یک مامور پلیس شهری تل‌آویو کشته شده است. این گزارش‌ها بیان می‌کنند که فرد مهاجم ساکن شهرک جنین در کرانه باختری بوده که خود او هم به ضرب گلوله ماموران اسرائیلی کشته شد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *