سل در مرز: پزشکان درباره «سویه‌های مقاوم به دارو» هشدار می‌دهند

موارد سل (TB) – بیماری که بیش از هر بیماری دیگری باعث مرگ افراد می شود بیماری عفونی – طبق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در ایالات متحده در سال 2022 افزایش یافت. و برخی از پزشکان نگران هستند که محدودیت های آزمایش در مرز تا حدودی عامل این افزایش باشد.

در سال 2021، این بیماری نزدیک به 11 میلیون نفر را مبتلا کرده و باعث مرگ 1.6 میلیون نفر در سراسر جهان شده است. سازمان بهداشت جهانی (سازمان بهداشت جهانی).

سل یک بیماری بسیار مسری است که در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود. در درجه اول ریه ها را تحت تاثیر قرار می دهد، اما می تواند مغز، کلیه ها و ستون فقرات را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

آزمایش مورد نیاز ممکن است محدودیت هایی داشته باشد: CDC

CDC بیان می کند که همه پناهندگان دو ساله به بالا باید قبل از ورود به ایالات متحده آزمایش سل شوند.

شهر تگزاس از شیوع سیفلیس در میان “تامین محدود” داروی پنی سیلین گزارش می دهد

این آژانس در وب‌سایت خود اعلام کرده است: «طبق قانون، پناهندگانی که شرایط غیرقابل قبولی دارند، اجازه خروج به ایالات متحده را ندارند تا زمانی که این شرایط درمان شود».

سل در مرز

برخی از پزشکان نگران هستند که محدودیت های آزمایش در مرز تا حدودی عامل افزایش موارد سل باشد. (iStock)

CDC از سیستم اطلاع رسانی الکترونیکی بیماری (EDN) خود برای اطلاع دادن به ادارات بهداشت فدرال، ایالتی و محلی از هر گونه اطلاع رسانی استفاده می کند. مهاجران و پناهندگان که مشخص شد دارای شرایط پزشکی هستند که نیاز به پیگیری دارند.

با این حال محدودیت هایی برای آن فرآیند وجود دارد.

نها سود، متخصص ارتباطات سلامت CDC در توضیح داد: «با طراحی، سیستم EDN فقط برای تقریباً 10 درصد از مهاجرانی که دارای طبقه بندی پزشکی خارج از کشور هستند، اطلاعات جمع آوری می کند. آتلانتا، جورجیا، در بیانیه ای به دکتر مارک سیگل، استاد بالینی پزشکی در مرکز پزشکی NYU Langone و یکی از همکاران پزشکی فاکس نیوز.

“خطای انسانی احتمالا باعث خسارات زیادی شده است که منجر به دست کم گرفتن احتمالی مهاجران با طبقه بندی پزشکی می شود.”

بنابراین، از داده‌های DHS (وزارت امنیت داخلی) برای تخمین مخرج‌های مهاجر استفاده شد.»

سود افزود: درجاتی از خطای انسانی نیز وجود دارد.

او گفت: «از آنجایی که انتقال داده‌ها برای مهاجران در طول دوره مطالعه عمدتاً به کارکنان در بنادر ورودی برای بررسی صحیح، نگهداری و مسیریابی فرم‌های کاغذی برای هر مهاجر با طبقه‌بندی پزشکی متکی بود، خطای انسانی احتمالاً باعث برخی از خسارت‌ها و در نتیجه دست کم گرفتن مهاجران با طبقه‌بندی پزشکی می‌شود.»

موارد تب دنگی ممکن است امسال به بالاترین حد خود برسد: آنچه در مورد بیماری عفونی گرمسیری باید بدانید

در حالی که بخش‌های بهداشت تشویق می‌شوند و مشوق‌هایی را برای به اشتراک گذاشتن نتایج آزمایش‌های مهاجران با CDC ارائه می‌کنند، سود گفت همیشه احتمال «گزارش کم» وجود دارد.

وی افزود: «نسبت مهاجران، پناهندگان و سایر افراد واجد شرایطی که آزمون پس از ورود را تکمیل کردند ممکن است بیشتر از آنچه در این گزارش ذکر شده است باشد».

سود توضیح داد که اگرچه CDC “سیستم های نظارتی جامع” برای ردیابی بیماری های واگیر در ایالات متحده دارد، اما این آژانس بیماری ها را بر اساس وضعیت مهاجرت ردیابی نمی کند.

بیماری سل

سل یک بیماری بسیار مسری است که در درجه اول ریه ها را درگیر می کند، اما می تواند مغز، کلیه ها و ستون فقرات را نیز درگیر کند. (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

لیندا یانسی، پزشک متخصص بیماری های عفونی که وابسته به سیستم بهداشت Memorial Hermann در شهر هوستون، ایالت تگزاس امریکااو گفت که به طور مرتب افرادی را می بیند که برای این بیماری غربالگری مثبت شده اند و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری علامت دار نیاز به درمان دارند.

او به فاکس نیوز دیجیتال گفت: «سل در تگزاس، به ویژه در شهرهای بزرگ، بسیار شایع است. هیوستون یک بندر ورودی بین‌المللی است، بنابراین ما افرادی را از مناطق بومی سل به اینجا می‌آییم.

یانسی گفت که بیشتر موارد سل وارداتی که در یادبود هرمان دیده می شود، در میان افرادی است که از آفریقا و شبه قاره هند آمده اند.

افراد می توانند سال ها قبل از مسری شدن در معرض سل قرار گیرند.

او گفت: «به همین دلیل است که مهاجرانی که وارد ایالات متحده می شوند در زمان ورود غربالگری می شوند.

او ادامه داد: «افراد می توانند سال ها قبل از اینکه مسری شوند، در معرض سل قرار گیرند. «با انجام غربالگری زودهنگام، می‌توانیم افراد را مدت‌ها قبل از رشد درمان کنیم پنومونی شدید

چرا آنتی بیوتیک ها ممکن است به بیماران در زنده ماندن از عفونت های ویروسی خود کمک نکنند: تحقیق جدید

به مهاجرانی که غربالگری مثبت دارند داده می شود سه تا چهار ماه قرص یانسی گفت که برای محافظت از سل خود از تبدیل شدن به بیماری.

در یک مطالعه در سال 2022 توسط دانشگاه تگزاس، محققان الگوهای بیماران سل را که هنگام عبور از ایالت تامالیپاس مکزیک به ایالات متحده تشخیص داده شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند، که به عنوان “مسیر مهاجرت” عمل می کند.

آزمایش سل

تشخیص سل را می توان از طریق آزمایش پوست یا آزمایش خون انجام داد. (iStock)

این مطالعه که در مجله سلامت مهاجران و اقلیت ها منتشر شد، نشان داد که به طور متوسط ​​30 درصد از مهاجران در طی یک دوره هشت ساله از نظر سل مثبت بودند.

نویسندگان مطالعه همچنین در بحث درباره یافته های خود نوشتند که مهاجران مبتلا به سل ممکن است به دلیل عوامل مختلف کمتر به درمان موفقی دست یابند.

موانعی که برای درمان ذکر شد شامل شرایط زندگی تلفن همراه بود، محدودیت های اقتصادیترس از اخراج و سیاست کشور میزبان برای ارائه درمان های رایگان سل.

سل مقاوم به دارو یک چالش درمانی است

نگرانی دیگر نوع سل است که به طور بالقوه می تواند وارد ایالات متحده شود

جیمز هاجز، MD، متخصص داخلی در واکو، تگزاس، نگران است که مهاجران یک گونه مقاوم به دارو از این بیماری را وارد کنند.

مهاجرانی که مبتلا به سل مثبت هستند، احتمال بیشتری دارد که نوع مقاوم به دارو داشته باشند.

او به سیگل گفت: «من متوجه شده ام که مهاجرانی که به سل مثبت هستند، احتمال بیشتری دارد که نوع مقاوم به دارو داشته باشند.

“این به احتمال زیاد به دلیل داروهای بدون نسخه و آنتی بیوتیک ها هاجز ادامه داد که در مکزیک و سایر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی موجود است – این بیماران به تنهایی سرفه‌های خود را به طور ناقص درمان کرده‌اند.

عبور از مرز

دکتر هاجز از واکو، تگزاس، در مورد موارد سل مقاوم به دارو که وارد ایالات متحده آمریکا می شود، گفت: “این با دو سال گذشته مرزهای باز رایج تر شده است.” (iStock)

این موضوع با دو سال گذشته مرزهای باز رایج‌تر شده است.»

دکتر سیگل توضیح داد که درمان های سل نیاز به “رژیم های تخصصی و پیچیده” دارند. اینجا در ایالات متحده، ما از INH، ریفامپین، PZA، اتامبوتول و دیگران استفاده می کنیم. اگر از آنتی بیوتیک های بدون نسخه استفاده کنید که فقط تا حدی سل را درمان می کند، احتمال بروز مقاومت بیشتر است.

حقایقی در مورد علائم سل، تشخیص و درمان

قرار گرفتن در معرض سل بسیار رایج است، اما طبق گفته کوه سینا، تنها حدود 20 تا 30 درصد از افرادی که در معرض آن قرار دارند، مبتلا می شوند.

بیشتر عفونت‌های جدید زمانی رخ می‌دهند که باکتری‌ها پس از سرفه یا عطسه فرد آلوده وارد هوا شده و سپس توسط شخص دیگری تنفس می‌شود.

وزارت بهداشت تایید کرد که شیوع لیستریا سه بزرگسال را در ایالت واشنگتن کشته است.

اکثر افرادی که به این عفونت مبتلا می شوند هیچ علامتی ندارند و مسری نیستند که به عنوان “سل نهفته” شناخته می شود.

کسانی که “عفونت های فعال” دارند به این بیماری مبتلا می شوند، علائم را تجربه می کنند و به طور بالقوه می توانند آن را به دیگران سرایت کنند.

در مرحله اول سل، اکثر افراد هیچ علامتی را تجربه نمی کنند، اگرچه برخی ممکن است تب خفیف، سرفه و/یا خستگی داشته باشند.

زن در حال سرفه کردن

در مرحله اول سل، اکثر افراد هیچ علامتی را تجربه نمی کنند، اما برخی ممکن است تب خفیف، سرفه و/یا خستگی داشته باشند. (iStock)

بیمارانی که به یک عفونت فعال مبتلا می شوند – چه بلافاصله پس از عفونت اولیه یا پس از ماه ها یا سال ها عفونت نهفته – ممکن است سرفه (گاهی با خون یا مخاط)، درد قفسه سینه، درد هنگام تنفس یا سرفه، تب، لرز، کاهش وزنطبق وب سایت کلینیک مایو، تعریق شبانه، از دست دادن اشتها و/یا خستگی.

برخی از افراد ممکن است به سل خارج ریوی مبتلا شوند، زمانی که عفونت از ریه ها پخش می شود و سایر قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

“اگر مبتلا به سل هستید و تحت درمان هستید، اگر دستورالعمل ها را دنبال کرده باشید و داروهای خود را تا زمانی که باید و به روشی که به شما گفته شده است مصرف کرده باشید، دیدگاه شما خوب است.”

در حال حاضر هیچ واکسنی برای سل در ایالات متحده موجود نیست

تشخیص را می توان از طریق آزمایش پوست یا آزمایش خون انجام داد.

طبق وب‌سایت کلینیک کلیولند، برای کسانی که غربالگری‌های مثبت دارند، آزمایش‌های اضافی – از جمله عکس‌برداری با اشعه ایکس قفسه سینه، سی تی اسکن و تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی مایع ریه – می‌تواند میزان عفونت و تأثیر آن بر ریه‌ها را تعیین کند.

اشعه ایکس قفسه سینه

برای کسانی که غربالگری مثبت دارند، آزمایش‌های اضافی – از جمله عکس‌برداری با اشعه ایکس قفسه سینه، سی تی اسکن و تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی مایع ریه – می‌تواند میزان عفونت و تأثیر آن را بر روی ریه‌ها تعیین کند. (iStock)

یانسی گفت که چندین درمان برای سل نهفته و فعال وجود دارد.

او گفت: برای بیماری نهفته، ما با داروهایی مانند ریفامپین، ریفاپنتین و ایزونیازید درمان می‌کنیم. مردم فقط به مدت سه تا چهار ماه باید این قرص ها را مصرف کنند.

یانسی گفت که برای بیماری فعال، گزینه های قرص اضافی شامل پیرازینامید، اتامبوتول، موکسی فلوکسیسین و لینزولید است.

همچنین یک گزینه تزریقی به نام آمیکاسین وجود دارد.

برای ثبت نام در خبرنامه سلامت ما اینجا را کلیک کنید

یانسی گفت: «از آنجایی که ما گزینه‌های مختلف زیادی برای درمان سل داریم، کمبود دارو به ندرت موضوعی است. “اگر یک دارو کمبود داشته باشد، ما چندین رژیم جایگزین موثر داریم.”

داروها معمولاً برای یک دوره حداقل شش تا نه ماهه مصرف می شوند.

در صورت عدم درمان، این بیماری می تواند کشنده باشد.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

وب سایت کلینیک کلیولند نشان می دهد: “اگر مبتلا به سل هستید و تحت درمان هستید، اگر دستورالعمل ها را دنبال کرده باشید و داروهای خود را تا زمانی که باید و به روشی که به شما گفته شده است مصرف کرده باشید.”

افرادی که درد قفسه سینه، سردرد شدید، تشنج، گیجی، مشکل در تنفس، مخاط خونی یا خون در ادرار یا مدفوع را تجربه می کنند باید به دنبال مراجعه کنند. مراقبت های پزشکی اورژانسی بلافاصله، طبق کلینیک مایو.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *