سوفیا اسمیت برای لحظه جام جهانی خود آماده است

در هفته های قبل از جام جهانی زنان، سوفیا اسمیت اعتراف کرد که می خواست اولین بازیکن ایالات متحده باشد که در این مسابقات گل می زند. البته او این کار را کرد. مانند هر ورزشکار بزرگ، او مدت هاست که خود را به عنوان یک ستاره تصور می کند.

اسمیت که در کلرادو بزرگ شد، به عنوان کوچک‌ترین دختر از سه دختر، سال‌ها تلاش کرد تا با خواهران ورزشکارش همگام شود. او خواهر و برادری بود که به صندلی وسط ماشین سقوط کرد، کسی که در تمرینات بسکتبال با او همراه بود، کودکی که آرزو داشت مورد توجه قرار گیرد.

با این حال، اسمیت گفت، با این حال، حتی به عنوان یک نوجوان جوان، او می‌دانست که برای چیزی بزرگتر مقدر شده است. او به والدینش گفت که استعداد و انگیزه لازم برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست “خاص” را دارد. شاید بهترین همیشه به سختی به نظر می رسید که یک شات طولانی باشد: او آماده نبود که به چیزی کمتر رضایت دهد.

اسمیت در مصاحبه ای قبل از جام جهانی گفت: “من یک برنده هستم.” “من باید برنده شوم. از دست دادن هر چیزی حالم را بد می کند. بازی با ورق، هر چیزی. وقتی صحبت از فوتبال به میان می آید، من فقط راهی پیدا می کنم.»

در روز شنبه در پیروزی 3-0 ایالات متحده بر ویتنام، اسمیت – بار دیگر – نشان داد که چیزی در دل او وجود دارد که او فوق العاده خواهد بود.

اسمیت در اولین بازی خود در جام جهانی اولین گل تیم ایالات متحده در این مسابقات را به ثمر رساند. سپس او دومین گل خود را به ثمر رساند. بعداً، او در سومین پاس گل دریافت کرد. و حتی در آن زمان، او فکر می کرد که روزش می توانست بهتر باشد.

اسمیت گفت: «می توانستیم چندین گل دیگر بزنیم. “از جمله خودم.”

این اولین بازی قابل توجه بود که دیدگاه بسیاری را تقویت کرد که اسمیت 22 ساله می تواند استرالیا و نیوزیلند را به عنوان ستاره اصلی مسابقات ترک کند. در تیمی پر از وعده – هشت بازیکن ایالات متحده اولین بازی خود را در جام جهانی مقابل ویتنام انجام دادند – اسمیت یک بار دیگر بالاتر از بقیه قرار گرفت. نه اینکه هم تیمی هایش تلاشی برای ادامه دادن نداشتند.

گاهی به نظر می رسید که هر بازیکن تیم ایالات متحده می توانست یک یا دو یا سه گل به ثمر برساند. ساوانا دملو که اولین بازی خود در جام جهانی و دومین حضورش در تیم ملی را انجام داد، دو فرصت عالی داشت. رز لاول – سرانجام پس از یک مصدومیت طولانی مدت به زمین بازگشت – پس از ورود به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم، حداقل دو ضربه دیگر داشت، از جمله یک شوت که به نظر می‌رسید موفقیت آمیز باشد تا اینکه از تیر افقی خارج شد.

حتی الکس مورگان، ستاره مهاجم در چهارمین جام جهانی خود، نتوانست با اسمیت برابری کند. مورگان یک ضربه پنالتی را در وقت اضافه نیمه اول از دست داد که ضربه پایین او توسط تی کیم تان تران، دروازه بان ویتنام متوقف شد.

تصویر

جولی ارتز، چپ، و الکس مورگان در حال مبارزه با دروازه بان ویتنام، تی کیم تان تران.اعتبار…رافائلا پونتس / آسوشیتدپرس

مورگان گفت: «می‌دانید، ما همیشه می‌توانیم چیزهای بیشتری را کنار بگذاریم. اما من فکر می‌کنم راهی که اولین بازی جام جهانی پیش می‌رود، راهی که قرار است آخرین بازی انجام شود، نیست.

ولاکتو آندونوسکی، سرمربی تیم ملی آمریکا اذعان کرد که تیمش – که در تلاش برای کسب سومین عنوان بی‌سابقه متوالی جام جهانی است – باید بیش از دوجین موقعیت ایجاد شده را تبدیل به گل می‌کرد و گفت که دوست داشت در آن لحظات حساس جلوی دروازه کارایی بیشتری را ببیند. تیم ایالات متحده تنها چند روز فرصت دارد تا این تنظیمات را انجام دهد تا با آزمون بسیار سخت تری مقابل هلند روبرو شود، اما آندونوسکی گفت که زمان زیادی برای بازیکنانش بود تا بررسی کنند که چه اشتباهی رخ داده و به ریتم گلزنی معمول خود بازگردند.

مهلت به زودی است. هلند، تیمی که ایالات متحده در فینال جام جهانی 2019 آن را شکست داد، مطمئناً اجازه نخواهد داد که فرصت های زیادی ایجاد کند و مطمئناً ایالات متحده را در دفاع سخت تر خواهد کرد.

با این حال، آندونوسکی تردید چندانی نداشت که ایالات متحده برای بازی پنجشنبه (چهارشنبه شب شرقی) آماده خواهد بود. او گفت که از نحوه بازی تیمش مقابل ویتنام تشویق شده است، با توجه به اینکه 11 بازیکن شروع کننده هرگز با هم بازی نکرده بودند و شش نفر از آنها – از جمله اسمیت – هرگز در جام جهانی بازی نکرده بودند.

او در مورد پایان بندی نامرغوب گفت: «مطمئنم که اعصاب با آن ارتباط داشت. “بنابراین من نگران آن نیستم.”

او اضافه کرد که از سبک فوتبالی که این تیم بازی می کند تشویق شده است و از همه فرصت هایی که ایجاد کرده راضی است. اسمیت به همان اندازه خوش بین بود. او گفت، وقتی تیم کمی شل شود و تماس‌ها و رشته‌های بیشتری به هم بزند، پاس‌های بیشتری دریافت کند، “قرار می‌گیرد و احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کند.”

با این حال، او اعتراف کرد که قبل از بازی احساس عصبی می کند، حسی که به گفته او برای او اولین بود.

این بدان معناست که او وقتی به استنفورد کمک کرد تا قهرمانی NCAA را در سال 2019 به دست آورد، که شامل هت تریک او در نیمه نهایی بود، احساس عصبی نکرد. یا زمانی که در سال 2020 وارد اولین بازی حرفه ای خود با پورتلند تورنز شد و بعد از آن گل زد. فقط سه دقیقه.

با این حال، جام جهانی یک سطح دیگر است، حتی در مقابل ویتنام. اسمیت اکنون در مرحله جدیدی از حرفه خود است، با احساسات جدید و ریسک های بالاتر. اما از کودکی آماده بوده است.

او در روزهای قبل از بازی ویتنام گفت: “هرکسی که گل بزند، هر امتیازی که باشد، برد یک برد است.” و اگر برای بردن ما گل های زیادی به ثمر برسانم، این کار را خواهم کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *