شکایت وزارت دادگستری از تگزاس به دلیل سد شناور در ریو گراند

وزارت دادگستری روز دوشنبه علیه ایالت تگزاس به دلیل نصب یک مانع شناور به منظور جلوگیری از شنا کردن مردم در ریو گراند شکایت کرد و استدلال کرد که شناورهای به هم پیوسته که توسط ایالت در رودخانه قرار داده شده است، قوانین فدرال را نقض می کند.

این کت و شلوار پس از فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، که از نصب دیوار 1000 فوتی خبر داد، می آید. این ماه، درخواست وزارت دادگستری برای برداشتن داوطلبانه شناورها را رد کرد و در عوض قول داد که در دادگاه برای نگه داشتن آنها در جای خود بجنگد. آقای ابوت پرزیدنت بایدن را مسئول عبور تعداد زیادی از مهاجران غیرقانونی از مرز می داند.

آقای ابوت نوشت: “اگر واقعاً به زندگی انسان اهمیت می دهید، باید قوانین مهاجرت فدرال را اجرا کنید.” در نامه ای به رئیس جمهور بایدن روز دوشنبه. “در این بین، تگزاس به طور کامل از اختیارات قانون اساسی خود برای مقابله با بحرانی که شما ایجاد کرده اید استفاده خواهد کرد.”

اعتراض فزاینده‌ای در میان دموکرات‌ها و حتی برخی از مجریان قانون تگزاس نسبت به دیگران وجود داشته است. تاکتیک های تهاجمی فزاینده که ایالت از آن برای جلوگیری از ورود مهاجران استفاده می کند، از جمله نصب لایه های اضافی سیم کنسرتینا در امتداد سواحل ریو گرانده. افسران پلیس ایالتی از مهاجران فریاد می زنند که به عقب برگردند و در برخی موارد از دادن آب به افرادی که درخواست می کنند خودداری می کنند.

در دعوای حقوقی بر سر سد شناور، دولت فدرال استدلال می‌کند که تگزاس نقض می‌کند بخشی از قانون تخصیص رودخانه ها و بندرگاه های فدرال که قرار دادن سازه ها در آبراه ها را بدون تایید فدرال ممنوع می کند.

وانیتا گوپتا، دستیار دادستان کل کشور در بیانیه ای با اعلام این شکایت گفت: «این مانع شناور تهدیدی برای کشتیرانی و امنیت عمومی است و نگرانی های بشردوستانه را به همراه دارد. علاوه بر این، وجود دیوار شناور اعتراضات دیپلماتیک مکزیک را برانگیخته و خطر آسیب رساندن به سیاست خارجی ایالات متحده را به دنبال دارد.

دولت فدرال از دادگاه می‌خواهد که تگزاس را وادار کند که موانعی را که قبلاً نصب شده‌اند برداشته و نصب هرگونه مانع جدید در جای دیگری در رودخانه را ممنوع کند.

دعوای حقوقی در حال ظهور اولین باری است که وزارت دادگستری به طور مستقیم آقای ابوت را به دلیل تلاش او برای اجرای قوانین مهاجرت، اعزام هزاران سرباز گارد ملی و افسران پلیس ایالتی برای جلوگیری از عبور مهاجران به تگزاس به چالش کشیده است. این برنامه چند میلیارد دلاری که بیش از دو سال پیش آغاز شد، به عنوان عملیات ستاره تنها شناخته می شود.

تصویرمردم در امتداد لبه رودخانه در نزدیکی دیوار سیمی کنسرتینا حرکت می کنند و سربازانی با لباس استتار از یک وانت در آن سوی مرز تماشا می کنند.
مهاجران در نزدیکی یک مانع سیمی کنسرتینا در امتداد ریو گرانده قدم می زنند و در جستجوی روزنه ای برای ورود به ایالات متحده هستند در حالی که نیروهای گارد ملی تگزاس در ایگل پس، تگزاس در حال تماشای آن هستند.اعتبار…برو ناکامورا برای نیویورک تایمز

تاکتیک‌های بازدارنده مختلفی که اکنون توسط مقامات تگزاس به کار می‌رود، در مصاحبه‌ها و ایمیل‌های داخلی بین افسران وزارت امنیت عمومی که توسط نیویورک تایمز مشاهده شده است، در نقاطی در امتداد مرز که گذرگاه‌های غیرقانونی رایج است، به‌ویژه در شهر کوچک مرزی ایگل پس استفاده شده است.

چندین افسر در داخل آژانس نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند که رویکرد تهاجمی جدید، که تقریباً دو ماه پیش آغاز شد و توسط مقامات ارشد DPS به عنوان عملیات “حفظ خط” یاد می‌شود، منجر به جراحات در میان مهاجران شده است.

بر اساس یادداشتی که به DPS ارسال شده و توسط The Times به دست آمده است، مقامات گشت مرزی همچنین از مجریان قانون تگزاس شکایت کرده اند که گسترش سیم کنسرتینا در امتداد رودخانه که توسط نیروهای گارد ملی تگزاس در آنجا قرار داده شده است، کمک به مهاجران را برای ماموران مرزی دشوارتر کرده و می تواند منجر به غرق شدن بیشتر شود.

روز جمعه، بیش از 80 نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان ایالات متحده، از جمله همه نمایندگان تگزاس، نامه ای را به آقای بایدن امضا کردند و از او خواستند که برنامه عملیات ستاره تنها را بررسی کند و جلوی برنامه آقای ابوت را بگیرد.اقدامات خطرناک و ظالمانهبا تاکید بر اقتدار دولت فدرال بر قانون مهاجرت.

موانع شناور که ماه گذشته توسط آقای ابوت اعلام شد، تنها بخش کوچکی از مرز 1254 مایلی بین مکزیک و تگزاس را پوشش می‌دهند. اما استقرار آنها فرصتی برای آقای ابوت بود تا به طور مستقیم با آقای بایدن در مورد مسئله امنیت مرزها به چالش بکشد.

فرماندار تگزاس، جمهوری خواه در سومین دوره ریاست جمهوری خود و دادستان کل سابق ایالت، به نظر می رسد مشتاق وارد شدن به یک مبارزه قانونی با رئیس جمهور دموکرات بر سر اجرای قانون مهاجرت است.

آقای ابوت در نامه خود نوشت: “تگزاس شما را در دادگاه خواهد دید، آقای رئیس جمهور.”

دولت فدرال، در دعوای خود در روز دوشنبه، بر موانع شناور و قوانین فدرال پیرامون آب های قابل کشتیرانی تمرکز کرد و دیگر تاکتیک ها و سیاست های به کار گرفته شده توسط دولت ابوت به عنوان بخشی از عملیات ستاره تنها را به چالش نکشید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *