فاجعه انتخابات چگونه بر سر خامنه‌ای آوار شد؟ پاسخ یک نماینده سابق

فاجعه انتخابات چگونه بر سر خامنه‌ای آوار شد؟ پاسخ یک نماینده سابق

فاجعه در انتخابات مجلس خامنه ای؛ حتی خانواده‌هایشان به آن‌ها رأی ندادند! شورای نگهبان افرادی را تایید صلاحیت کرد که نزد خانواده خود اعتبار نداردند. فاجعه است که برخی منتخبان مجلس آینده زیر ۱۰ هزار رأی آورده‌اند. نفر اول انتخابات در تهران با آرای کمتر از ۸ درصد به مجلس راه‌ یافت. آمار نرخ مشارکت و آرای باطله یک فاجعه است. میزان مشارکت باعث آبروریزی است…

اینها واکنش غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به نتیجه انتخابات روز جمعه است.

وی گفت: طبق گفته وزارت کشور باید ۶۱ میلیون نفر در این انتخابات شرکت می‌کردند، به گفته خودشان ۲۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند، ما هم قبول می‌کنیم اما ۳۶ میلیون نفر از واجدین شرایط در انتخابات شرکت نکردند، چه برنامه‌ای برای این ۳۶ میلیون نفر دارند؟ در تهران پایتخت سیاسی کشور ۱۸ درصد در انتخابات شرکت کردند که اگر بخواهیم از این تعداد آراء باطله را خارج کنیم این مشارکت کمتر از ۱۰ الی ۱۲ می‌شود که این فاجعه است. همچنین در کلان شهرها در بهترین شرایط ۲۲ تا ۲۴ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند و این نشان می‌دهد که اصلاً و ابداً شرایط خوبی نداریم.

این نماینده سابق در گفتگو خبرآنلاین افزود: با حضور برخی افراد مجلس رادیکال تشکیل شده است. در تعجب هستم که این یکدستی دو سال کشور را به فقر و فلاکت کشاند، دیگر چرا به دنبال یکدستی هستند؟ چرا این اتفاق افتاده است؟ در برخی از شهرها مردم هنوز متعجب هستند چراکه افرادی رأی آوردند که اگر به خیابان بروید کسی آنها را نمی‌شناسد.

جعفرزاده درباره اینکه شرایط پیش آمده در این انتخابات مطلوب چه کسانی است، افزود: وضعیت فعلی مطلوب تمامیت‌خواه‌ها و همه کسانی که می‌خواهد همه امور دست آنها باشد است. نکته دیگر این است که یکدستی مجلس و دولت را مشاهده کردیم، با این نتیجه انتخابات وضعیت همدستی دولت و مجلس و همه دست‌ها در یک کاسه شده است. مجلس از بین رفت واین برای نظام یک فاجعه است، مردم اعتماد ندارند، مشارکت در حد بسیار بسیار پایین و ضعیف انجام شد، صندوق‌ها خالی بود، مردم نیامدند و رأی ندادند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مردم را نبیینند و بخواهند سرکوب کنند، نتیجه می‌شود همین مشارکت بسیار ضعیف و باعث آبروریزی است. روزنامه شهرداری درباره مشارکت نوشته سیلی، کجاش سیلی بود؟ اگر ۲۵ میلیون سیلی است، اسم آن ۳۶ میلیونی که نیامدند چیست؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: خاصیت مجلس نزد مردم از بین رفته است، مردم می‌گویند به چه درد می‌خورد؟ کدام مجلس؟ چه کسی حرف نماینده را گوش می‌دهد؟ نماینده کجا می‌تواند کار خود را انجام دهد؟ علاوه بر این نهادی به نام شورای نگهبان وجود دارد که می‌تواند مصوبات مجلس را باطل کند. هسته پرقدرت لج‌باز در داخل حاکمیت اجازه کار کردن به هیچ‌کس را نمی‌دهد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *