قاضی فدرال سیاست جدید پناهندگی بایدن را مسدود کرد

یک قاضی فدرال روز سه‌شنبه سیاست جدید پناهندگی سختگیرانه‌ای را که مقامات آن را برای مدیریت مرزهای جنوبی حیاتی می‌دانند، لغو کرد و ضربه‌ای به استراتژی دولت بایدن پس از اینکه عبور غیرقانونی مهاجران در چند ماه گذشته به شدت کاهش یافت، وارد کرد.

این قانون که از 12 می اجرا می‌شود، اکثر افراد را از درخواست پناهندگی محروم می‌کند، در صورتی که بدون گرفتن وقت ملاقات در بندر رسمی ورودی یا اثبات اینکه در طول مسیر به دنبال حمایت قانونی در کشور دیگری بوده‌اند، وارد ایالات متحده شده‌اند.

گروه‌های حامی مهاجران که از دولت شکایت کردند، گفتند که این سیاست قوانین ایالات متحده را نقض می‌کند و آسیب‌پذیری مهاجران را در برابر اخاذی و خشونت در طول انتظارهای طولانی در شهرهای مرزی مکزیک افزایش می‌دهد. آنها همچنین استدلال کردند که این قانون از قانون دولت ترامپ برای محدود کردن پناهندگی تقلید می کند که در سال 2019 توسط همان قاضی، جان اس تیگار از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا مسدود شد.

تصویر

اعتبار…ورونیکا جی. کاردناس برای نیویورک تایمز

قاضی تیگار دستور خود را به مدت 14 روز متوقف کرد و با درخواست دولت بایدن برای مهلت دادن به آن برای تجدید نظر موافقت کرد.

قاضی تیگار که توسط رئیس جمهور باراک اوباما منصوب شده بود، در حکم خود نوشت که این سیاست “هم از لحاظ ماهوی و هم از لحاظ رویه ای نامعتبر است.”

دولت بایدن قانون پناهندگی را زمانی معرفی کرد که به یک اقدام بهداشت عمومی موسوم به عنوان 42 پایان داد، که بر اساس آن عبور کنندگان غیرقانونی به سرعت اخراج می شدند. از آن زمان، تعداد مهاجران دستگیر شده در مرز جنوبی به شدت کاهش یافته است: در ماه ژوئن، کمتر از 100000 نفر دستگیر شدند که پایین ترین رقم از فوریه 2021 است.

با شروع کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال آینده، افزایش مهاجران می تواند پرزیدنت بایدن را در معرض حملات جمهوری خواهان قرار دهد. به گفته کارشناسان حقوقی، این سیاست، به ویژه، تفاوت زیادی با سیاست معرفی شده توسط رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ نداشت.

کاتلین بوش-جوزف، تحلیلگر سیاست در موسسه سیاست مهاجرت، یک گروه تحقیقاتی غیرحزبی، گفت: استراتژی بازگشت به همان قاضی که حکومت ترامپ را غیرقانونی می‌دانست برای حامیان مهاجر نتیجه داد.

تصویر

اعتبار…ایوان پیر آگیره برای نیویورک تایمز

با این وجود، دادگاه تجدیدنظر حوزه نهم می‌تواند حکم قاضی تیگار علیه این سیاست را تا زمانی که دولت درخواست تجدیدنظر می‌کند، به حالت تعلیق درآورد و پرونده در نهایت به دادگاه عالی برسد.

گروه های حقوق مدنی تصمیم قاضی را ستودند، اما گفتند که تا زمانی که این قانون پابرجا باشد، مهاجران آسیب پذیر خواهند بود.

کاترینا ایلند، معاون پروژه حقوق مهاجران اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، که این پرونده را برای شاکیان استدلال می‌کند، در بیانیه‌ای گفت: «حکم یک پیروزی است، اما هر روز که دولت بایدن مبارزه بر سر ممنوعیت غیرقانونی خود را طولانی‌تر می‌کند، بسیاری از افرادی که از آزار و اذیت فرار می‌کنند و به دنبال پناهگاه امن برای خانواده‌های خود هستند، در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند.

دولت در دادگاه استدلال کرد که این قانون از هرج و مرج در مرز جلوگیری کرده است و اگر لغو شود، گذرگاه‌های غیرقانونی افزایش می‌یابد و منابع دولتی را تحت فشار قرار می‌دهد و شرایط خطرناکی مانند ازدحام بیش از حد در مراکز پردازش مهاجر ایجاد می‌کند. دولت همچنین گفت که برنامه های دیگری که معرفی کرده است، جایگزین هایی برای پناهجویان مستثنی شده توسط این قانون ارائه کرده است.

تصویر

اعتبار…مارک آبرامسون برای نیویورک تایمز

این برنامه‌ها، در میان عوامل دیگر، در کاهش اخیر گذرگاه‌های غیرمجاز نقش داشته و پیش‌بینی چگونگی تأثیر حکم قاضی بر سطوح مهاجرت را دشوار می‌سازد.

مقامات مکزیکی برخی از مهاجرانی را که از جنوب وارد مکزیک می‌شوند رهگیری کرده‌اند و آنها را به گواتمالا باز می‌گردانند یا از حرکت آنها به سمت شمال به مرز ایالات متحده جلوگیری می‌کنند.

برنامه های جدید دولت بایدن به چند صد هزار نفر اجازه داده است تا امسال برای اقامت حداقل دو ساله به طور قانونی وارد ایالات متحده شوند، مشروط بر اینکه دارای حامی مالی یا درخواست روادید فعال برای پیوستن به اقوام خود باشند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *