ما از چت ربات های هوش مصنوعی اشتباه استفاده می کنیم. در اینجا نحوه هدایت آنها آورده شده است.

هر کسی که توسط چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Bard فریفته شود – وای، آنها می توانند مقاله و دستور العمل بنویسند! – در نهایت به چیزی که به عنوان شناخته شده اجرا می شود توهم، تمایل هوش مصنوعی به ساخت اطلاعات

ربات‌های گفتگو که بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از سراسر اینترنت حدس می‌زنند چه می‌گویند، نمی‌توانند چیزی را اشتباه نکنند. و هنگامی که آنها شکست می خورند – برای مثال، با انتشار یک دستور پخت کیک با اندازه گیری های بسیار نادرست آرد – می تواند یک غوغای واقعی باشد.

با این حال، از آنجایی که ابزارهای اصلی فناوری همچنان به ادغام هوش مصنوعی ادامه می دهند، بسیار مهم است که نحوه استفاده از آن را برای خدمت به ما بررسی کنیم. بعد از آزمایش ده ها محصول هوش مصنوعی در دو ماه گذشته، من به این نتیجه رسیدم که اکثر ما از فناوری به روشی غیربهینه استفاده می کنیم، عمدتاً به این دلیل که شرکت های فناوری به ما مسیرهای ضعیفی را ارائه می دهند.

ربات‌های گفتگو وقتی از آنها سؤال می‌پرسیم کمترین سود را دارند و امیدواریم پاسخ‌هایی که خودشان به دست می‌آورند درست باشد، به همین دلیل است که برای استفاده طراحی شده‌اند. اما زمانی که هوش مصنوعی به استفاده از اطلاعات منابع قابل اعتماد، مانند وب‌سایت‌های معتبر و مقالات تحقیقاتی هدایت می‌شود، می‌تواند وظایف مفیدی را با درجه بالایی از دقت انجام دهد.

سام هوت میکر، بنیانگذار Context، یک استارت آپ هوش مصنوعی، می گوید: «اگر اطلاعات درستی به آنها بدهید، می توانند کارهای جالبی با آن انجام دهند. “اما به خودی خود، 70 درصد از آنچه به دست می آورید دقیق نخواهد بود.”

با ترفند ساده توصیه به چت بات ها برای کار با داده های خاص، آنها پاسخ های قابل فهم و توصیه های مفیدی تولید کردند. این من را در چند ماه گذشته از یک بدبین بدبین هوش مصنوعی به یک کاربر قدرتمند مشتاق تبدیل کرد. وقتی با استفاده از برنامه سفر برنامه ریزی شده توسط ChatGPT به سفر رفتم، به خوبی پیش رفت، زیرا توصیه ها از وب سایت های مسافرتی مورد علاقه من بود.

هدایت ربات‌های گفتگو به منابع خاص با کیفیت بالا مانند وب‌سایت‌های رسانه‌های معتبر و نشریات دانشگاهی نیز می‌تواند به کاهش تولید و انتشار اطلاعات نادرست کمک کند. اجازه دهید برخی از رویکردهایی را که برای کمک گرفتن از آشپزی، تحقیق و برنامه ریزی سفر استفاده کردم، به اشتراک بگذارم.

چت ربات هایی مانند ChatGPT و Bard می توانند دستور العمل هایی بنویسند که در تئوری خوب به نظر می رسند اما در عمل کار نمی کنند. در آزمایشی توسط میز غذای نیویورک تایمز در نوامبر، یک مدل اولیه هوش مصنوعی دستور العمل هایی برای منوی شکرگزاری ایجاد کرد که شامل یک بوقلمون بسیار خشک و یک کیک متراکم بود.

من همچنین با دستور العمل های غذاهای دریایی تولید شده توسط هوش مصنوعی به نتایج فوق العاده ای رسیدم. اما زمانی که من با افزونه‌های ChatGPT آزمایش کردم، که اساساً برنامه‌های شخص ثالثی هستند که با ربات چت کار می‌کنند، این موضوع تغییر کرد. (فقط مشترکینی که 20 دلار در ماه برای دسترسی به ChatGPT4، آخرین نسخه ربات چت پرداخت می کنند، می توانند از پلاگین هایی استفاده کنند که می توانند در منوی تنظیمات فعال شوند.)

در منوی افزونه‌های ChatGPT، Tasty Recipes را انتخاب کردم که داده‌ها را از وب‌سایت Tasty متعلق به BuzzFeed، یک سایت رسانه‌ای معروف، جمع‌آوری می‌کند. سپس از ربات چت خواستم تا با استفاده از دستور العمل های موجود در سایت، یک برنامه غذایی شامل غذاهای دریایی، گوشت خوک چرخ کرده و سبزیجات ارائه دهد. این ربات یک برنامه غذایی الهام بخش، از جمله گوشت خوک علف لیمو، تاکوی توفو کبابی و ماکارونی همه چیز در یخچال ارائه کرد. هر پیشنهاد غذایی شامل پیوندی به دستور غذا در Tasty بود.

برای دستور العمل‌های سایر نشریات، از Link Reader استفاده کردم، افزونه‌ای که به من اجازه می‌دهد در یک پیوند وب جای‌گذاری کنم تا با استفاده از دستور العمل‌های سایت‌های معتبر دیگر مانند Serious Eats، برنامه‌های غذایی تولید کنم. چت بات داده ها را از سایت ها برای ایجاد برنامه های غذایی بیرون کشید و به من گفت که برای خواندن دستور العمل ها از وب سایت ها بازدید کنم. این کار اضافی را می طلبید، اما برنامه غذایی که با هوش مصنوعی ساخته شده بود را شکست داد.

وقتی برای یک تحقیق کردم مقاله در مورد یک سری بازی های ویدیویی محبوب، به ChatGPT و Bard روی آوردم تا با خلاصه کردن توطئه های بازی های گذشته، حافظه ام را تازه کنم. آنها جزئیات مهم داستان ها و شخصیت های بازی را به هم ریختند.

پس از آزمایش بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی دیگر، به این نتیجه رسیدم که برای تحقیق، تثبیت منابع قابل اعتماد و بررسی سریع داده ها از نظر دقت بسیار مهم است. من در نهایت ابزاری را پیدا کردم که آن را ارائه می دهد: Humata.AI، یک برنامه وب رایگان که در بین محققان دانشگاهی و حقوقدانان محبوب شده است.

این برنامه به شما امکان می دهد سندی مانند PDF را آپلود کنید و از آنجا یک ربات چت به سوالات شما در مورد مطالب در کنار یک کپی از سند پاسخ می دهد و بخش های مربوطه را برجسته می کند.

در یک آزمایش، یک مقاله تحقیقاتی را که در PubMed یافتم، یک موتور جستجوی دولتی برای ادبیات علمی آپلود کردم. این ابزار یک خلاصه مرتبط از سند طولانی را در چند دقیقه تولید کرد، فرآیندی که ساعت‌ها طول کشید، و من نگاهی به نکات برجسته انداختم تا دوبار بررسی کنم که خلاصه‌ها دقیق هستند.

او گفت که کوروش خواجوندی، بنیانگذار Humata، که در آستین، تگزاس مستقر است، این برنامه را زمانی که محقق در استنفورد بود و برای خواندن مقالات علمی متراکم به کمک نیاز داشت، توسعه داد. او گفت که مشکل چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT این است که بر مدل‌های قدیمی وب متکی هستند، بنابراین داده‌ها ممکن است فاقد زمینه مرتبط باشند.

زمانی که اخیراً یکی از نویسندگان سفر تایمز از ChatGPT خواسته است که بنویسد برنامه سفر به میلانربات او را راهنمایی کرد تا از بخش مرکزی شهر که به دلیل تعطیلات ایتالیایی خالی از سکنه بود و در میان سایر خوراکی ها دیدن کند.

وقتی برای خودم، همسرم و سگ‌هایمان برنامه سفر درخواست کردم، شانس بهتری داشتم در شهرستان مندوسینوهمانطور که هنگام برنامه ریزی یک وعده غذایی انجام دادم، از ChatGPT خواستم تا پیشنهاداتی را از برخی از سایت های مسافرتی مورد علاقه من، مانند Thrillist، که متعلق به Vox است، و بخش مسافرتی The Times در نظر بگیرد.

ظرف چند دقیقه، ربات چت برنامه‌ای را ایجاد کرد که شامل رستوران‌ها و فعالیت‌های دوست‌دار سگ، از جمله مزرعه‌ای با شراب و پنیر و قطار به یک مسیر پیاده‌روی محبوب بود. این باعث شد چندین ساعت برنامه ریزی کنم و مهمتر از همه، سگ ها اوقات فوق العاده ای داشتند.

گوگل و OpenAI که از نزدیک با مایکروسافت همکاری می کنند، می گویند که در حال کار برای کاهش توهم در ربات های چت خود هستند، اما ما می توانیم با کنترل داده هایی که ربات ها برای یافتن پاسخ به آنها متکی هستند، از مزایای هوش مصنوعی بهره مند شویم.

به بیان دیگر: ناتان بنایچ، سرمایه‌گذاری خطرپذیر که در شرکت‌های هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: مزیت اصلی ماشین‌های آموزشی با مجموعه داده‌های عظیم این است که اکنون می‌توانند از زبان برای شبیه‌سازی استدلال انسانی استفاده کنند. او گفت که قدم مهم برای ما این است که این توانایی را با اطلاعات با کیفیت بالا جفت کنیم.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *