مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف موافقت کرد

دادستان فدرال آمریکا روز پنج‌شنبه، پنجم مرداد، کیفرخواستی دیگر علیه دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین، به ظن نگهداری شخصی اسناد امنیت ملی و اخلال در تلاش دولت برای دسترسی به آن‌ها صادر کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، در بندهای جدید اتهامی در کیفرخواست علیه آقای ترامپ، او و یکی دیگر از کارمندانش متهم شده‌اند که برای از بین بردن فیلم‌های مرتبط با این ظن تلاش کرده‌اند.

کیفرخواست تازه تنظیم شده از سوی جک اسمیت، بازپرس ویژه این پرونده در فلوریدا، به جای کیفرخواستی که سه ماه پیش علیه آقای ترامپ ارائه شد، در دادگاه ثبت شده است.

کارلوس دی اولیویرا، که در باشگاه مار-آ-لاگو، اقامتگاه دونالد ترامپ در پالم‌بیچ در فلوریدا کار می‌کرد، غیر از رئیس‌ جمهور پیشین و والت نوتا، یک پیشخدمت قبلی، سومین متهم پرونده اخلال در روند احیای اسناد طبقه‌بندی شده‌ای است که بعد از پایان دوران ریاست‌ جمهوری آقای ترامپ نزد او باقی مانده بود.

یکی از اسناد طبقه‌بندی شده ظاهرا برنامه ارائه شده از سوی پنتاگون برای حمله به ایران بوده که آقای ترامپ متهم به حفظ «غیرقانونی» آن است.

دونالد ترامپ مدتی بعد از دوران ریاست‌ جمهوری‌اش در جمع افرادی در باشگاه گلف خود اظهاراتی در مورد این سند بیان کرد. وکلای او گفته‌اند که این سند را در میان مدارک حفظ شده در خانه آقای ترامپ نیافته‌اند.

بند جدید اتهامی در کیفرخواستی که روز پنجم مرداد ارائه شد، این ظن را مطرح کرده که آقای ترامپ از والت نوتا خواست سریعا به مار-آ-لاگو برود و فیلم دوربین‌های امنیتی را «از بین ببرد» و این پیشخدمت با همکاری با کارلوس دی اولیویرا درصدد انجام دستور «رئیس» خود برآمده است.

به گفته سخنگوی آقای ترامپ، اتهامات جدید «چیزی بیش از ادامه تلاش نومیدانه» دولت جو بایدن برای «آزار و اذیت» رئیس‌ جمهور پیشین و اطرافیان او نیست.

دونالد ترامپ در این پرونده با بیش از ۳۰ بند اتهامی روبه‌رو شده که از جمله شامل تخلف از قوانین مرتبط با جاسوسی است.

محاکمه او در این پرونده بهار سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد در حالی که پیش از آن، رقابت‎‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان برای تعیین نامزد نهایی این حزب در انتخابات پاییز این سال آمریکا پایان خواهد یافت.

با این حال، او با مشکلات حقوقی پیچیده دیگری روبه‌روست، مانند نقشی که در ناآرامی‌های روی داده در ساختمان کنگره داشته، برای لغو نتایج انتخابات سه سال پیش از طریق فشار به فرماندار ایالت جورجیا و «کسب آرای کافی جهت پیروزی او در این ایالت» تلاش کرده و همچنین قرار است در پرونده اتهامی عدم شفافیت در پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های جنسی بزرگسالان محاکمه شود.

با این اوصاف، هنوز آقای ترامپ و حامیان سرسختش معتقدند که برای پیروزی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پاییز سال آینده، این حزب باید او را به عنوان نامزد نهایی معرفی کند تا با جو بایدن، یا هر نامزد نهایی دیگر دموکرات‌ها، رقابت کرده و قدرت کاخ سفید را به جمهوری‌خواهان برگرداند.

نظرسنجی‌های سراسری کماکان حاکی از برتری او در قیاس با سایر نامزدهای جمهوری‌خواه و احتمال پیروزی او در صورت رقابت در برابر جو بایدن است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *