مجلس نمایندگان لایحه کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد

در حالی که مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، با جلب حمایت جریان اصلی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، وظیفه خود را برای پیشبرد بسته کمکی که مدت‌ها متوقف شده بود، قرار داد، مجلس نمایندگان روز شنبه با قاطعیت به تصویب کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان پرداخت.

در چهار رأی متوالی، ائتلاف قاطع قانونگذاران دو حزبی دور جدید بودجه برای سه متحد ایالات متحده و همچنین لایحه دیگری را به منظور شیرین کردن معامله برای محافظه کاران تصویب کردند که می تواند منجر به ممنوعیت سراسری TikTok شود.

صحنه در صحن مجلس هم نشان دهنده حمایت گسترده کنگره از ادامه کمک به ارتش اوکراین برای شکست روسیه بود و هم ریسک سیاسی خارق العاده ای که آقای جانسون برای سرپیچی از جناح ضد مداخله گر حزبش که به دنبال خنثی کردن این جنگ بودند، انجام داد. اندازه گرفتن. دقایقی قبل از رای‌گیری در مورد کمک به کیف، دموکرات‌ها در حالی که جمهوری‌خواهان راست‌گرا به تمسخر می‌پرداختند، شروع به تکان دادن پرچم‌های کوچک اوکراین بر روی زمین مجلس کردند.

قانون شامل 60 میلیارد دلار برای کیف؛ 26 میلیارد دلار برای اسرائیل و کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان در مناطق درگیری، از جمله غزه. و 8 میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوس آرام. این امر رئیس جمهور را هدایت می کند تا از دولت اوکراین بازپرداخت 10 میلیارد دلار کمک اقتصادی بخواهد، مفهومی که توسط رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ حمایت می شود و او تاکید کرده بود که هرگونه کمکی به کیف به شکل وام باشد. اما همچنین به رئیس جمهور این امکان را می دهد که از سال 2026 این وام ها را ببخشد.

همچنین شامل اقدامی برای کمک به هموار کردن راه برای فروش دارایی‌های دولتی مسدود شده روسیه برای کمک به تامین مالی تلاش‌های جنگ اوکراین و دور جدید تحریم‌ها علیه ایران بود. انتظار می‌رود سنا این قانون را در اوایل روز سه‌شنبه تصویب کند و آن را به میز رئیس جمهور بایدن بفرستد و سفر شکنجه‌آمیز آن را در کنگره محدود کند.

مایکل مک کال، نماینده جمهوری خواه تگزاس و رئیس کمیته روابط خارجی، روز شنبه در حالی که مجلس در مورد این اقدام بحث می کرد، گفت: “دشمنان ما با هم کار می کنند تا ارزش های غربی ما را تضعیف کنند و دموکراسی ما را تحقیر کنند.” ما نمی توانیم در این لحظه بترسیم. ما باید آنچه را که درست است انجام دهیم. شر در راه است. تاریخ فرا می خواند و اکنون زمان اقدام است.»

او ادامه داد: «تاریخ ما را با اعمال امروز ما در اینجا قضاوت خواهد کرد. “در حالی که ما در مورد این رای گیری بحث می کنیم، شما باید این سوال را از خود بپرسید: “من چمبرلین هستم یا چرچیل؟”

این رای 311 در مقابل 112 به نفع کمک به اوکراین بود که اکثریت جمهوری خواهان – 112 – رای مخالف و یک نماینده، دن مایزر از پنسیلوانیا، رای “حضور” دادند. مجلس 366 به 58 کمک به اسرائیل را تصویب کرد. و تایوان با 385 رای موافق در برابر 34 رای، با رای رشیده طلیب، نماینده دموکرات میشیگان، “حاضر”. لایحه تحریم ایران و الزام فروش TikTok توسط مالک چینی یا ممنوعیت این برنامه در ایالات متحده، 360 به 58 تصویب شد.

آقای بایدن گفت: «امروز، اعضای هر دو حزب در مجلس به پیشبرد منافع امنیت ملی ما و ارسال پیام روشنی درباره قدرت رهبری آمریکا در صحنه جهانی رأی دادند». در این نقطه عطف بحرانی، آنها گرد هم آمدند تا به ندای تاریخ پاسخ دهند و قوانین امنیت ملی را تصویب کردند که ماه‌ها برای تامین آن مبارزه کرده‌ام.

دقایقی پس از رای‌گیری، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از قانون‌گذاران تشکر کرد و آقای جانسون را به‌خاطر تصمیمی که تاریخ را در مسیر درست نگه می‌دارد، نام برد.

او در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «دموکراسی و آزادی همیشه اهمیت جهانی خواهد داشت و تا زمانی که آمریکا به حمایت از آن کمک می‌کند، هرگز شکست نخواهد خورد». لایحه کمک های حیاتی ایالات متحده که امروز توسط مجلس تصویب شد، از گسترش جنگ جلوگیری می کند، جان هزاران و هزاران نفر را نجات می دهد و به هر دو کشور ما کمک می کند تا قوی تر شوند.

در بیرون ساختمان کنگره، جمعیتی شاد پرچم‌های اوکراین را به اهتزاز درآوردند و شعار «متشکرم ایالات متحده آمریکا» را سر دادند، در حالی که قانون‌گذاران در حال خروج به آن‌ها اشاره کردند و پرچم‌های کوچک‌تری را به اهتزاز درآوردند.

برای ماه‌ها، مشخص نبود که آیا کنگره بودجه جدید برای اوکراین را تصویب می‌کند، حتی با وجود تغییر حرکت به نفع مسکو. این امر موجی از اضطراب را در کیف برانگیخت و در اروپا که ایالات متحده، بزرگترین ارائه دهنده کمک های نظامی به اوکراین، به دموکراسی جوان پشت خواهد کرد.

و این پرسش‌ها را در مورد اینکه آیا آشفتگی سیاسی که ایالات متحده را به هم ریخته است، عملاً آنچه را که مدت‌ها یک اجماع قوی دو حزبی به نفع طرح ارزش‌های آمریکایی در سراسر جهان بوده است، از بین برده است یا خیر. آخرین باری که کنگره تصویب کرد یک بخش عمده از کمک های مالی به اوکراین در سال 2022 بود، قبل از اینکه جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را در دست بگیرند.

با وجود احساسات «اول آمریکا» بر پایگاه رأی دهندگان این حزب به رهبری آقای ترامپ، جمهوری خواهان سال گذشته علیه بسته کمکی دیگری به کی یف غلبه کردند و گفتند که این موضوع حتی نباید مورد بررسی قرار گیرد مگر اینکه آقای بایدن با اقدامات سختگیرانه ضد مهاجرتی موافقت کند. . زمانی که دموکرات های سنا در اوایل سال جاری موافقت کردند قانون گذاری که این کمک‌ها را با مقررات سخت‌گیرانه‌تر برای اجرای مرزها همراه کرد، آقای ترامپ آن را محکوم کرد و جمهوری‌خواهان آن را بی‌سابقه رد کردند.

اما پس از تصویب قانون کمک اضطراری 95 میلیارد دلاری سنا به اوکراین، اسرائیل و تایوان بدون هیچ گونه اقدام مهاجرتی، آقای جانسون – ابتدا خصوصی و سپس با صدای بلند – به متحدانش گفت که مطمئن خواهد شد ایالات متحده کمک‌های خود را به کیف ارسال می‌کند.

در پایان، حتی در مواجهه با تهدید اخراج اعضای فوق محافظه‌کار، او گروه تندرو قانون‌گذاران را که زمانی خانه سیاسی او بود، دور زد و برای اجرای این اقدام به دموکرات‌ها متکی بود. این یک چرخش قابل توجه برای یک قانونگذار جناح راست بود که بارها به عنوان یک عضو اصلی به اوکراین رای منفی داد و همین چند ماه پیش اعلام کرد که هرگز اجازه نخواهد داد این موضوع به رای گیری برسد. خواسته های مرزی حزب برآورده شد.

در روزهای منتهی به رای گیری، آقای جانسون با قدرت شروع به این کرد که نقش کنگره این است که به اوکراین کمک کند تا از پیشروی های یک اقتدارگرا جلوگیری کند. آقای جانسون با هشدار به اینکه در صورت سقوط اوکراین، نیروهای روسی می توانند از طریق بالتیک و لهستان راهپیمایی کنند، گفت که تصمیم به پیشبرد کمک به کیف گرفته است زیرا «ترجیح می دهد به اوکراین گلوله بفرستد تا پسران آمریکایی».

آقای جانسون پس از رای گیری به خبرنگاران در ساختمان کنگره گفت: “من فکر می کنم این لحظه مهم و فرصت مهمی برای تصمیم گیری است.” فکر می کنم ما کارمان را اینجا انجام دادیم و فکر می کنم تاریخ به خوبی درباره آن قضاوت خواهد کرد.»

آقای جانسون تدابیری را که به عنوان یک لایحه به سنا فرستاده شد، ساختار داد تا ائتلاف‌های مختلف حمایتی را بدون اجازه دادن به مخالفت با هیچ عنصری برای شکست همه چیز، جذب کند.

او گفته بود: “من فرصتی را برای تک تک اعضای مجلس فراهم می کنم تا به وجدان و اراده خود رای دهند.”

با اشاره به خواسته‌های جناح راست، آقای جانسون اجازه داد که درست قبل از لایحه‌های کمک‌های خارجی در مورد یک اقدام سخت‌گیرانه برای اجرای مرزها رأی‌گیری شود، اما پس از عدم دستیابی به دو سوم اکثریت لازم برای تصویب، شکست خورد. و سخنران از پیوند دادن لایحه مهاجرت به بسته کمک های خارجی امتناع کرد، زیرا می دانست که این امر به طور مؤثر برنامه هزینه ها را از بین می برد.

تصمیم او برای پیشبرد این بسته، خشم محافظه‌کاران فوق‌العاده را در کنفرانسش برانگیخت و آقای جانسون را متهم کردند که از قول خود مبنی بر عدم اجازه رای‌گیری در مورد کمک‌های خارجی بدون کسب امتیازات سیاستی گسترده در مرز جنوبی، عمل نکرده است. این امر باعث شد تا دو جمهوری خواه، نمایندگان توماس ماسی از کنتاکی و پل گوسار از آریزونا به تلاش مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا برای برکناری جانسون از مقام ارشد بپیوندند.

خانم گرین ادعا کرد که لایحه کمک به اوکراین از “مدل تجاری ساخته شده بر اساس خون و قتل و جنگ در کشورهای خارجی” حمایت می کند.

او قبل از اینکه پیشنهادش برای به صفر رساندن پول برای کیف با رای 351 در مقابل 71 رای مخالف شکست خورد، گفت: “ما باید برای ساخت سلاح و مهمات خود بودجه داشته باشیم، نه ارسال آن به کشورهای خارجی.”

بخش عمده ای از بودجه برای اوکراین در نظر گرفته شده است ذخایر ایالات متحده را دوباره پر کنید پس از ارسال کالا به کیف

از زمان تهاجم روسیه در سال 2022، کنگره 113 میلیارد دلار بودجه برای حمایت از تلاش های جنگی اوکراین اختصاص داده است. 75 میلیارد دلار به طور مستقیم به این کشور برای حمایت های بشردوستانه، مالی و نظامی اختصاص داده شد و 38 میلیارد دلار دیگر از بودجه مربوط به کمک های امنیتی عمدتاً در ایالات متحده هزینه شد. به گفته موسسه مطالعات جنگ، یک گروه تحقیقاتی مستقر در واشنگتن.

مخالفت جناح راست تندرو جمهوری خواه با این قانون – هم در مجلس نمایندگان و هم در پانل انتقادی قوانین – آقای جانسون را مجبور کرد که به دموکرات ها تکیه کند تا قانون را از خط پایان عبور دهد.

رزا دلاورو، نماینده این کشور گفت: «اگر اوکراین این حمایت را که برای شکست حمله ظالمانه روسیه به قلمرو مستقل خود لازم است دریافت نکند، میراث این کنگره مماشات با یک دیکتاتور، نابودی یک ملت متحد و یک اروپای درهم شکسته خواهد بود». از کانکتیکات، دموکرات ارشد در کمیته تخصیص. وی افزود: «اعتبار ما از نظر متحدان و دشمنان ما از بین خواهد رفت. و امریکایی که وعده داد برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر، در هر کجا که تهدید شوند یا هر جا که مورد حمله قرار گیرند، بایستد، از بین خواهد رفت.»

سی و هفت لیبرال دموکرات با بسته کمکی 26 میلیارد دلاری به اسرائیل مخالفت کردند، زیرا این قانون هیچ شرطی برای استفاده اسرائیل از بودجه آمریکا در میان تلفات غیرنظامیان و قحطی قریب الوقوع در غزه قائل نشد. این نشان دهنده یک فرورفتگی قابل توجه در حمایت طولانی مدت دو حزب آهنین از اسرائیل در کنگره بود، اما با توجه به اینکه بلوک نسبتا کوچکی از مخالفان بود. قانونگذاران جناح چپ برای یک رای بزرگ “نه” فشار آورده بودند در مورد لایحه ارسال پیام به آقای بایدن در مورد عمق مخالفت در ائتلاف سیاسی او با حمایت او از تاکتیک های اسرائیل در جنگ.

جاناتان ال. جکسون، نماینده دموکرات ایلینوی، گفت: «ارسال تسلیحات بیشتر برای دولت نتانیاهو، ایالات متحده را بیش از پیش مسئول قساوت ها و بحران انسانی وحشتناک غزه خواهد کرد که اکنون در فصل قحطی است».

کارل هولس، آنی کارنی، و کایلا گو ارائه گزارش از واشنگتن و مارک سانتورا از کیف

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *