محاکمه تاریخی بلژیک در مورد حملات تروریستی 2016 بروکسل مورد انتظار است

  • هیئت منصفه قرار است روز سه‌شنبه در مورد بمب‌گذاری‌های انتحاری ویرانگر در فرودگاه بروکسل و ایستگاه مترو در سال 2016، رای دادگاهی را صادر کند که به بزرگترین محاکمه تاریخ بلژیک تبدیل شده است.
  • این حملات که گروه دولت اسلامی مسئولیت آن را برعهده گرفت، منجر به کشته شدن 32 نفر و جراحات و جراحات گسترده به نزدیک به 900 نفر دیگر شد.
  • در میان 10 متهم، صلاح عبدالسلام است که در حال گذراندن حبس ابد بدون آزادی مشروط در فرانسه برای نقشش در حملات پاریس در سال 2015 است.

انتظار می رود هیئت منصفه روز سه شنبه در مورد بلژیک رای صادر کند مرگبارترین حمله در زمان صلحبمب‌گذاری‌های انتحاری در فرودگاه بروکسل و یک ایستگاه متروی شلوغ در سال 2016 که در جریان موج خشونت‌ها در اروپا که گروه دولت اسلامی مسئولیت آن را بر عهده گرفت، 32 نفر را کشت.

در میان 10 متهم، صلاح عبدالسلام است که در حال گذراندن حبس ابد بدون آزادی مشروط در فرانسه به دلیل نقش داشتن در حملاتی که در کافه های پاریس، تئاتر باتاکلان و استادیوم ملی فرانسه در سال 2015 رخ داد. مظنونان در بروکسل به اتهاماتی از جمله قتل، اقدام به قتل و مشارکت در اقدامات یک گروه تروریستی محاکمه شدند.

بزرگترین آزمایش در تاریخ قضایی بلژیک آشکار شد بیش از هفت ماه در یک دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده استثنایی. بازماندگان و خانواده‌های قربانیان امیدوار بودند که محاکمه و حکم به آنها کمک کند تا از طریق آنچه که رخ داده و بسته شدن آن را پیدا کنند.

حملات صبحگاهی ساعت شلوغی در 22 مارس 2016 در فرودگاه زاوانتم و در خط رفت و آمد مرکزی متروی بروکسل عمیقاً شهر را که مقر اتحادیه اروپا و ناتو است، تکان داد و کشور را در معرض خطر قرار داد. علاوه بر 32 نفر کشته شده، نزدیک به 900 نفر دیگر مجروح شده یا آسیب های روحی جدی متحمل شدند.

جمیلا آدا، رئیس انجمن قربانیان Life4Bruxelles، گروهی از بازماندگان را در دادگاه ویژه جمع آوری کرد تا حکم روز سه شنبه را بشنوند. در میان آنها مردی به نام فردریک بود که گفت “جنایات وحشیانه” 22 مارس هنوز او را آزار می دهد.

در نشست بروکسل، رهبران اروپایی از طرح خرید مشترک برای تسلیح اوکراین حمایت کردند.

او به آسوشیتدپرس گفت: “ما هفت سال منتظر این بودیم، هفت سالی که بر قربانیان سنگینی کرد… ما با بی صبری و با کمی درد منتظر حکم هستیم.” فردریک، در میان مسافرانی که از حمله در ایستگاه مترو Maelbeek جان سالم به در بردند، به شرطی صحبت کرد که نام خانوادگی او برای محافظت از هویت خود به عنوان قربانی تروما منتشر نشود.

بازماندگان از یکدیگر در طی مراحل رسیدگی حمایت کرده اند، برخی از آنها هر روز می آیند. فردریک گفت: “این مهم است که با هم باشیم و تصمیم عدالت را بشنویم.”

حملات بلژیک بروکسل

یک افسر پزشکی قانونی در 23 مارس 2016 در مقابل ترمینال آسیب دیده فرودگاه Zaventem در بروکسل کار می کند. (AP Photo/Geert Vanden Wijngaert, Pool, FIle)

12 هیئت منصفه از اوایل ژوئیه در حال بررسی حدود 300 سوالی هستند که دادگاه از آنها خواسته است تا قبل از صدور حکم بررسی کنند. تصمیم مورد انتظار روز سه‌شنبه به این موضوع می‌پردازد که آیا هر یک از مظنونان به اتهامات مختلف مجرم هستند یا خیر. و ممکن است چند ساعت طول بکشد تا خوانده شود.

حکم نهایی در یک فرآیند جداگانه تصمیم گیری خواهد شد و انتظار نمی رود تا قبل از سپتامبر. اگر مجرم شناخته شوند، برخی ممکن است با 30 سال زندان مواجه شوند.

عبدالسلام تنها بازمانده در میان افراطیون دولت اسلامی بود که در نوامبر 2015 پاریس را مورد حمله قرار داد و بخشی از یک شبکه فرانسوی-بلژیکی بود که چهار ماه بعد بروکسل را هدف قرار داد. پس از ماه‌ها فرار پس از حملات پاریس، عبدالسلام در 18 مارس 2016 در بروکسل دستگیر شد و ممکن است دستگیری او باعث شود که دیگر اعضای گروه داعش به برنامه‌های حمله به پایتخت بلژیک بپردازند.

: برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

همچنین در حال محاکمه در بروکسل محمد ابرینی، دوست دوران کودکی عبدالسلام و اهل بروکسل است که پس از منفجر نشدن مواد منفجره از فرودگاه زاونتم دور شد.

اسامه آتار، که به عنوان سازمان دهنده احتمالی حملات مرگبار پاریس و بروکسل شناسایی شده است، به طور غیابی محاکمه شد. گفته می شود که او در آخرین ماه های جنگ گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه کشته شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *