مدیرعامل دیجی‌کالا بازداشت شد

پلیس بندر مارسی در جنوب فرانسه از متلاشی کردن یک شبکه قاچاقچیان فروش عمده سلاح‌هایی که با چاپگرهای سه‌بعدی ساخته شده بود، خبر داد.

بنابر گزارش‌ها، حدود ۳۰۰ افسر پلیس برای دستگیری ۱۴ نفر و توقیف هشت چاپگر سه‌بعدی، هفت سلاح چاپ‌شده سه‌بعدی کامل و ۲۴ سلاح معمولی بسیج شدند.

به گزارش ار.اف. ای، رادیوی بین‌المللی فرانسه، شبکه یادشده از دریای مدیترانه تا بلژیک فعال بوده‌است.

مقامات دادستانی مارسی گفتند سلاح‌های ساخته‌شده با چاپگرهای سه‌بعدی قابل ردیابی نیست و تجارت آن مایه نگرانی فزاینده‌ای شده است.

نیکلا بسون، دادستان عمومی مارسی، بخشی از سلاح‌های ساخته‌شده با چاپگرهای سه‌بعدی را روز شنبه ۲۱ بهمن در یک نشست خبری نشان داد.

این سلاح‌ها که با استفاده از راهنماهای موجود در بخش تاریک وب توسط چاپگرهای سه‌بعدی ساخته شده، به گفته مسئولان ارشد پلیس فرانسه دارای کیفیت «خوب تا بسیار خوب» است به گونه‌ای که «تا ۹۵ درصد» نزدیک به مدل اصلی کارایی دارند.

تبهکاران این سلاح‌ها را به‌صورت آنلاین در معرض فروش گذاشته و برای رد گم کردن، قطعات آن را جدا جدا برای مشتریان ارسال می‌کردند.

بخش سایبری در ژاندارمری ملی فرانسه پس از یک سال تحقیق و نفوذ به گروه‌های تلگرامی، از ماه گذشته اقدام به یورش به اماکنی در جنوب و شرق فرانسه کرد. بخش‌هایی از بلژیک نیز هدف تفحص قرار گرفت.

اِروه پتری، رئیس بخش سایبری در ژاندارمری ملی فرانسه گفت رئیس شبکه ظاهراً یک مرد ۲۶ ساله از منطقه «وار» در جنوب فرانسه است که سابقه محکومیت کیفری به دلیل مواد مخدر را داشته و به بلژیک نقل مکان کرده بود.

به گفته آقای پتری، فرد مظنون عضو جنبش طرفدار اسلحه است که معتقد است «مردم باید برای مراقبت از خود هر چه بیشتر به سلاح مجهز شوند.»

در عملیات پلیس فرانسه شش نفر بازداشت شده و پنج تن دیگر نیز تحت پیگرد قرار گرفتند. آن‌ها که جوانان ۱۸ تا ۳۰ ساله معرفی شدند، متهم به کمک به ساخت سلاح یا واسطه‌گری در فروش آن هستند.

چند تن از خریداران این نوع سلاح‌ها نیز که برخی از آن‌ها کلکسیونر یا مظنون به ارتباط با باندهای مواد مخدر هستند، بازداشت شده‌اند.

چهار سال پیش یک مرد مسلح در شهر هاله آلمان با سلاح چاپ‌شده به‌صورت سه‌بعدی به یک کنیسه یهودیان و سپس یک رستوران ترکیه‌ای حمله کرد و دو تن را کشت.

اوایل تابستان امسال نیز در مرکز مارسی دو موتورسوار برای کشتن افرادی در خیابان از مسلسل ساخته‌شده با چاپگر سه‌بعدی استفاده کردند، که بعداً بازداشت شدند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *