مردی به اتهام تجاوز جنسی و قتل خواهر نوجوان در نزدیکی گلاسکو

مردی در قتل و تجاوز جنسی به خواهر نوجوانش که جسد نیمه پوشیده اش در جنگلی در همیلتون در نزدیکی گلاسکو پیدا شد، مجرم شناخته شد.

کانر گیبسون، 20 ساله، توسط هیئت منصفه در گلاسکو به دلیل حمله به خواهرش امبر، 16 ساله، در کادزو گلن در نوامبر 2021 مجرم شناخته شد.

گیبسون هر گونه دخالت در مرگ او را انکار کرده بود اما پس از یک محاکمه 13 روزه به دلیل درآوردن لباس های او، تجاوز جنسی به قصد تجاوز به او، وارد کردن ضربه های شدید به سر و بدن او و خفه کردن او مجرم شناخته شد.

قبل از دستگیری، پنج روز پس از حمله، گیبسون ادای احترامی به او در فیس بوک منتشر کرده بود: «امبر، تا بقیه زمان در اوج پرواز خواهید کرد. همه ما دلمون واست تنگ خواهد شد. مخصوصا من. دوستت دارم زنجبیل GBFN (در حال حاضر خداحافظ) X”.

مقادیر قابل توجهی از شواهد پزشکی قانونی گیبسون را با این حمله و قتل مرتبط می‌سازد، از جمله «لکه‌گرفتگی گسترده خون» که با خواهرش سازگار است، و DNA او در 39 قسمت از بدن و شورتش که او به عنوان لباس زیر پوشیده و پاره شده بود، پیدا شد.

او به کارآگاهان گفت که در مورد اینکه چرا DNA او روی آمبر پیدا شده است، «کاملاً از دست داده است».

این زوج در شبی که ناپدید شد و ناپدید شد، در دوربین‌های مداربسته منتشر شده توسط دفتر تاج و تخت و خدمات مالی دادستانی منتشر شده بود. او دو روز بعد پیدا شد.

عکس دوربین مداربسته از کانر و امبر گیبسون در حال قدم زدن در خیابانی در همیلتون عصری که ناپدید شد.
عکس دوربین مداربسته از کانر و امبر گیبسون در حال قدم زدن در خیابانی در همیلتون عصری که ناپدید شد. عکس: دفتر تاج و مرکز خدمات مالی / PA

یک متخصص پزشکی قانونی که معاینه پس از مرگ را انجام داد به هیئت منصفه گفت که امبر پوشیده از گل پیدا شده است و علت مرگ “فشرده شدن گردن” بوده است.

مرد دوم، استفن کوریگان، 45 ساله، اهل کیلبراید شرقی، پس از برخورد با جسد امبر در زمان قبل از گزارش یافتن، دست زدن به او و سپس پنهان کردن جسدش، به دلیل تلاش برای شکست دادن عدالت و نقض صلح مجرم شناخته شد. او در مورد کشف خود با پلیس تماس نگرفت.

نوار پلیس روی یک مجسمه فلزی گیاه شناسی بسته شده است
پارک کادزو گلن، همیلتون، جایی که جسد امبر گیبسون دو روز پس از گزارش گم شدن او پیدا شد. عکس: لوسیندا کامرون / پی

کوریگان حضور در آنجا را تکذیب کرد. پدرش، ویلیام، به دادگاه گفته بود که پسرش آن آخر هفته پس از سقوط روی مقداری یخ در خانه‌اش در بلانتایر، لانرکشایر جنوبی بود.

به دادگاه گفته شد که خواهر و برادر گیبسون در سنین پایین توسط کریگ نیون و همسرش تربیت شده بودند که بعداً به آنها مراقبت دائمی از فرزندان داده شد. نیون گفت که او این جفت را در شرکت یکدیگر نگذاشت زیرا “ترکیب خوبی نبودند”.

در نوامبر 2021، گیبسون، که در 18 سالگی خانه را ترک کرد، در یک خوابگاه بی خانمان در همیلتون زندگی می کرد در حالی که خواهرش که در سن 13 سالگی تحت مراقبت قرار گرفته بود، در خانه کودکان نزدیک بود. نیون گفت روزی که جسد خواهرش پیدا شد با پسرخوانده‌اش تلفنی صحبت کرده بود و گیبسون گفت که این زوج دو روز قبل «از هم جدا شده بودند».

در طول محاکمه مشخص شد که امبر توسط مرد دیگری به نام جیمی استارز در اوایل سال 2021 در یک پرونده غیرمرتبط مورد تجاوز قرار گرفته بود. استارز در این حمله که در خانه او در Bothwell، Lanarkshire، در دادگاه عالی در Lanark در اوایل ماه جاری انجام شد، مجرم شناخته شد.

گیبسون و کوریگان در تاریخ بعدی محکوم خواهند شد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *