منتقدان بایدن دموکرات ها را به ارائه آرای سفید در نیویورک تشویق می کنند

پرزیدنت بایدن با دور دیگری از رقابت ها روبرو خواهد شد آرای اعتراضی سازمان یافته به دلیل حمایت او در زمان جنگ از اسرائیل در روز سه شنبه، زمانی که نیویورک و سه ایالت دیگر انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری را برگزار می کنند.

نتیجه رقابت ها برای آقای بایدن جای تردید نیست. اما فعالانی که از نحوه مدیریت او در جنگ غزه خشمگین شده‌اند، از شرکت‌کنندگان می‌خواهند که برای ادامه فشار بر رئیس‌جمهور، رای «غیر متعهد» یا خالی بگذارند.

آنها تاکید ویژه ای بر نیویورک، یک ایالت بزرگ دموکرات داشته اند مرکزی برای تظاهرات علیه جنگ، از جمله یکی در طول یکی از ستاره‌های ستاره‌دار کمپین بایدن برای جمع‌آوری کمک مالی هفته گذشته

برخلاف سایر ایالت‌ها، نیویورک به شرکت‌کنندگان در انتخابات مقدماتی خود اجازه نمی‌دهد رای «غیرمتعهد» یا نوشتن در گزینه‌های دیگر بدهند. بنابراین سازمان دهندگان از رای دهندگان خواسته اند تا با خالی گذاشتن برگه های رای خود مخالفت خود را با آقای بایدن ثبت کنند.

کمپین «آن را خالی بگذارید» از حمایت سوسیالیست‌های دموکرات محلی آمریکا و حزب خانواده‌های کارگر، حزب با نفوذ چپ نیویورک برخوردار است. اما دو تن از سرسخت ترین منتقدان دموکرات رئیس جمهور در مورد جنگ، جمال بومن و الکساندریا اوکاسیو کورتز از نیویورک، آن را تبلیغ نکرده اند.

فعالان ضدجنگ استدلال می‌کنند که اعتراضات «تعهد نشده» که در ماه فوریه در میشیگان آغاز شد، تاثیر داشته اند. آقای بایدن پس از ارائه حمایت سرسختانه از اسرائیل پس از حمله مرگبار حماس در 7 اکتبر، رشد کرده است. انتقادی آشکارتر استراتژی جنگی متحد آمریکا در هفته های اخیر. بحران انسانی در غزه نیز پس از ماه ها بمباران اسرائیل شتاب گرفته است.

گروه‌ها در حال سازماندهی رأی‌گیری مشابه در سه ایالت دیگر هستند که روز سه‌شنبه انتخابات مقدماتی برگزار می‌کنند. در دو مورد از آنها، کانکتیکات و رود آیلند، شرکت‌کنندگان اولیه در صورتی که بخواهند اعتراضی علیه رئیس‌جمهور ثبت کنند، این گزینه را خواهند داشت که «بدون تعهد» رأی دهند. در ویسکانسین، یک ایالت نوسانی حیاتی، آنها می توانند برچسب مشابهی را انتخاب کنند، “دستورالعمل نشده”، تا نگرانی خود را نشان دهند.

در پیچ دیگری، نه آقای بایدن و نه منتقدان او احتمالاً از میزان رای اعتراضی در نیویورک در شب انتخابات مطلع نیستند.

سخنگوی هیئت انتخابات نیویورک گفت که این نهاد معمولاً تعداد آرای سفید ریخته شده در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری را در نتایج اولیه و غیر رسمی گزارش نمی کند، زیرا آنها تأثیری بر تخصیص نمایندگان حزب ندارند.

سازمان دهندگان کمپین “آن را خالی بگذارید” تهدید کرده اند که از هیئت مدیره شکایت خواهند کرد تا آن را تحت فشار قرار دهند تا نتیجه را سریعتر به اشتراک بگذارد. اما روز دوشنبه، کاتلین مک گراث، سخنگوی این هیئت گفت که هیئت مدیره دلیلی برای تغییر رویه خود ندارد. او گفت که شمارش آرای سفید ظرف دو هفته علنی خواهد شد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *