نجات جان ۵۳۳ نفر از خطر غرق‌شدگی در مازندران

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، غلامعلی فخاری با بیان اینکه بیشترین نجات یافته با ۲۲۹ نفر مربوط به ساحل شهرستان بابلسر بوده است گفت: شهرستان محمودآباد با ۵۹ نفرنجات یافته و شهرستان عباس آباد با ۵۴ نفرنجات یافته در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی افزود: ارائه خدمات درمان سرپایی به ۳۵۳۹ نفر و انتقال ۶۴ مصدوم به مراکز درمانی با مشارکت اورژانس از دیگر خدمات طرح کاهش غریق در ساحل ۴۰۰ کیلومتری مازندران بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران تصریح کرد؛ امسال ۵۵۰ نقطه حادثه‌خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این نقاط مستقر شدند تا مانع از تکرار هر گونه حادثه ناگوار شوند.

فخاری با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و وجود جریان شکافنده از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر امدادگر و نجاتگر این جمعیت در طول نوار سواحلی مازندران مستقر هستند از مسافران خواست هشدار‌های امدادی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *