نیوزلند می خواهد بر روی “تب سرخس” بنا شود. نروژ نیاز به بازگشت دارد.

نیوزلند، میزبان مشترک جام جهانی، این شانس را دارد که روز سه شنبه یک گام بزرگ دیگر به جلو بردارد.

چند روز پس از کسب اولین قهرمانی در جام جهانی در تاریخ این تیم، نیوزیلند می داند که پیروزی بر فیلیپین در ولینگتون به طور موثر تضمین می کند که سرخس های فوتبال، همانطور که این تیم شناخته می شود، برای اولین بار به مرحله حذفی می رسد.

در دیگر بازی‌های روز سه‌شنبه، کلمبیا و کره جنوبی آخرین تیم از 32 تیمی خواهند بود که به میدان می‌روند، و نروژ – که در بازی افتتاحیه خود از نیوزلند شکست خورد – سعی خواهد کرد خود را در برابر سوئیس اصلاح کند.

کلمبیا در مسابقات قهرمانی کوپا آمه ریکا عملکرد قدرتمندی دارد، جایی که در نیمه نهایی آرژانتین را شکست داد و در فینال با نتیجه 1-0 به برزیل سقوط کرد. این نتایج نشان دهنده آمادگی برای رقابت در صحنه جهانی است.

اما این رقابت ممکن است در نمایشگاه اخیر مقابل ایرلند بیش از حد پیش رفته باشد: آن مسابقه بعد از 20 دقیقه لغو شد برای چیزی که ایرلندی ها به آن برچسب “بیش از حد فیزیکی” از کلمبیایی ها می زنند. کلمبیا این توصیف را رد کرد و از سبک آن دفاع کرد. گفت که ایرلندی‌ها ترجیح می‌دهند به بازی ادامه ندهند.

کلمبیا روز سه شنبه در سیدنی استرالیا (22 دوشنبه به وقت شرقی) با کره جنوبی نایب قهرمان جام ملت های آسیا 2022 به مصاف چین می رود. کره جنوبی در سه بازی قبلی جام جهانی یک بار در جام جهانی 2015 یک بار به مرحله حذفی راه یافته است. چهار سال پیش، کره ای ها هر سه بازی خود را شکست دادند.

بازیکنان نیوزلند با شکست دادن نروژ، 1-0، در بازی افتتاحیه جام جهانی، بسیاری از مردم – از جمله خودشان – را شوکه کردند.

اکنون، سرخس ها خود را در قلمرو جدیدی می یابند: در موقعیتی مطلوب برای مسیری فراتر از مرحله گروهی، یک ایست بازرسی که در پنج سفر قبلی به مسابقات به آن نرسیده بود.

در واقع بزرگترین مانع برای پیشروی ممکن است پشت سر آنها باشد. نروژ در رده بندی فیفا در رده دوازدهم مسابقات قرار گرفت، در حالی که فیلیپین در رده 46 قرار دارد. نیوزلند بیست و ششمین است، اما اکنون سوار بر موجی از به اصطلاح سرخس، و مشتاقانه منتظر یک شب دیگر در مقابل جمعیتی دوستانه است.

فیلیپین در اولین بازی خود در جام جهانی با نتیجه 2-0 مغلوب سوئیس شد. تیم آن به شدت از ایالات متحده است – 18 بازیکن در فهرست 23 زن تیم، در واقع در آمریکا متولد شده‌اند – و هیچ بهانه‌ای در مورد آن نمی‌آورد.

آلن استایچیچ، مربی استرالیایی تیم، گفت: “من واقعا برایم مهم نیست که آنها کجا متولد شده اند.” اگر آنها فیلیپین را در قلب و خون خود دارند و در فوتبال خوب هستند، پس واجد شرایط تیم ما هستند.

همه آنها برای پرچم خود بازی می کنند، همه آنها برای کشور خود بازی می کنند، همه آنها برای مردم فیلیپین بازی می کنند، هر کجا که باشند.

نروژ به دنبال بازگشت از باخت ابتدایی خود است و احتمالاً به یک برد مقابل سوئیس و سپس یک پیروزی دیگر مقابل فیلیپین نیاز دارد تا مطمئن شود که به مرحله حذفی خواهد رفت.

نروژی ها توسط آدا هگربرگ، مهاجم 28 ساله – و بهترین بازیکن سال جهان – هدایت می شوند که در جام جهانی 2019 حضور داشت. در اعتراض به رفتار فدراسیونش با فوتبال زنان. هگربرگ، یکی از بهترین بازیکنان این بازی، پنج سال در تیم ملی غایب بود تا اینکه تابستان گذشته برای قهرمانی اروپا بازگشت. اما او به طرز شگفت انگیزی در مقابل نیوزلند بی تاثیر بود و این در برابر سوئیس تاثیری نخواهد داشت.

سوئیس در اولین بازی خود بر فیلیپین چیره شد و با نتیجه 17 بر 3 از حریف خود گذشت. بعید است که آنها برتری مشابهی نسبت به نروژی ها داشته باشند. رامونا باخمن، که فوتبال باشگاهی خود را برای پاریس سنت ژرمن بازی می کند، بازیکن برجسته در پیروزی ابتدایی تیمش بود. او امروز به عملکرد مشابهی نیاز دارد تا سوئیس را به جلو نگه دارد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *