نیکی هیلی اظهارات ترامپ در ناتو را محکوم کرد و از همسرش در برابر حملات او دفاع کرد

نیکی هیلی روز یکشنبه دونالد جی.ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را محکوم کرد نشان می دهد که او ممکن است از متحدان ناتو دفاع نکندو حتی ممکن است روسیه را تشویق کند که در صورت انتخاب مجدد به آنها حمله کند.

خانم هیلی در برنامه “Face the Nation” شبکه CBS گفت: “طرف یک اراذل و اوباش که مخالفان خود را می کشد، نگیرید.” طرف کسی را نگیرید که وارد کشوری شده و به کشوری حمله کرده است و نیم میلیون نفر به خاطر پوتین کشته یا زخمی شده اند. طرف کسی که به دروغ گفتن ادامه می دهد نگیرید. من هر روز با روسیه سروکار داشتم. آخرین کاری که ما می خواهیم انجام دهیم این است که در کنار روسیه باشیم.

خانم هیلی در پاسخ به اظهاراتی که آقای ترامپ در یک راهپیمایی شنبه شب بیان کرد، گفت‌وگو با یکی از رهبران خارجی در دوران ریاست‌جمهوری خود را بازگو کرد که در آن گفته بود اگر کشور ناتو در مقابل حمله روسیه باشد، ممکن است از یک کشور ناتو دفاع نکند. معوق» در مورد کمک مالی به اتحاد. آقای ترامپ در پاسخ گفت: “نه، من از شما محافظت نمی کنم.” در واقع، من آنها را تشویق می کنم که هر کاری که می خواهند انجام دهند.»

اگرچه در دوران دولت آقای ترامپ بر سر تعهدات برخی کشورهای اروپایی در مورد هزینه های نظامی خود اختلافاتی وجود داشت، اما هیچ بدهی به این ائتلاف وجود نداشت.

وقتی مارگارت برنان، مجری برنامه CBS، از خانم هیلی پرسید که آیا خانم هیلی “به این فرض که حمله به یکی حمله به همه است” پایبند است یا خیر، خانم هیلی گفت: “کاملا”.

او گفت: «ما از متحدان ناتو می‌خواهیم وزن خود را کاهش دهند، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بدون اینکه آنجا بنشینید و به روسیه بگویید «راه خود را با این کشورها» انجام دهید. اگر توجه داشته باشید، روسیه هرگز به یک کشور ناتو حمله نکرده است. آنها به گرجستان، مولداوی و اوکراین حمله کرده اند. آنها در واقع بسیار مورد ترس ناتو هستند. ناتو به ما اجازه می دهد از جنگ جلوگیری کنیم.»

در راهپیمایی روز شنبه خود، آقای ترامپ همچنین مستقیماً به خانم هیلی توهین کرد و گفت که شوهرش، مایکل هیلی، سرگرد گارد ملی ارتش که در جیبوتی مستقر است، کشور را ترک کرده است تا از بودن در کنار او اجتناب کند.

خانم هیلی در مصاحبه روز یکشنبه گفت: «این موضوع در مورد من و مایکل شخصی نیست. این در مورد آن چیزی است که به هر عضوی که برای ما فداکاری می کند می گوید. این چیزی است که به هر خانواده نظامی که در کنار آنها فداکاری می کند می گوید. ما نمی توانیم کسی را داشته باشیم که آنجا بنشیند و مردان و زنان ما را که در تلاش برای محافظت از آمریکا هستند، مسخره کند.»

خانم برنان خاطرنشان کرد که در طول مبارزات انتخاباتی خود در سال 2016، آقای ترامپ سناتور جان مک کین را به خاطر اسیر جنگی بودن و توهین به والدین سربازی که در جنگ کشته شده است مورد تمسخر قرار داد، اما خانم هیلی با این وجود موافقت کرد که برای او به عنوان سفیر در این کشور کار کند. سازمان ملل.

خانم هیلی پاسخ داد: “من موافقت کردم که به کشورمان خدمت کنم و افتخار می کنم که به کشورمان خدمت کردم.”

اظهارات آقای ترامپ در مورد ناتو نیز روز یکشنبه با محکومیت کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، که صریح ترین منتقد ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان تا پایان کارزار انتخاباتی خود در ماه گذشته بود، مواجه شد.

آقای کریستی در برنامه ان‌بی‌سی «ملاقات با مطبوعات» گفت: «این یک چیز است و من فکر می‌کنم درست است که یک رئیس‌جمهور به یکی از اعضای ناتو بگوید: «هی، باید حقوقی را که باید بپردازی بپردازی». ” اما مشکل دونالد ترامپ این است که او نمی تواند به همین جا بسنده کند. او باید بگوید، “من روسیه را تشویق می کنم که هر کاری که می خواهند با شما انجام دهد.” گفتن این حرف برای رئیس جمهور ایالات متحده یا نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده کاملاً نامناسب است، اما با عشق او به دیکتاتورها سازگار است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *