وزرات خارجه آمریکا درباره «تعلیق رابرت مالی» به مجلس نمایندگان گزارش می‌دهد

با بالاگرفتن انتقادهای سیاستمداران آمریکایی درباره دلائل تعلیق رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، وزارت خارجه این کشور با اعضای کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان دیدار می‌کند.

نشریه «پولیتیکو»، روز سه‌شنبه ۳ مردادماه، به نقل از یکی از دستیاران این کمیته که نامش فاش نشده گزارش کرده که قرار است این جلسه در هفته جاری با حضور اعضای دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات و مشارکت نمایندگان وزارت خارجه تشکیل شود.

این دیدار ماحصل توافق میان مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و وزارت خارجه آمریکا است.

به گزارش «پولیتیکو»، وزارت خارجه آمریکا با تایید این خبر، از ارائه جزئیات بیشتر درباره زمان برگزاری و محتوای این دیدار خودداری کرده است.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی از لغو مجوز امنیتی رابرت مالی و انجام تحقیقات درباره احتمال «سوءاستفاده» او از «اطلاعات طبقه‌بندی‌شده» خبر داده بودند.

بر پایه این گزارش‌ها، این دیپلمات کهنه‌کار در بهار سال جاری و در حین رایزنی با ایران بر سر احیای برجام، ابتدا به مرخصی موقت و سپس به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده است.

در پی این گزارش، نمایندگان حزب جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا از ادامه فعالیت رابرت مالی در وزارت خارجه به رغم تعلیق صلاحیت امنیتی‌اش انتقاد کرده و خواستار ارائه توضیحات دقیق‌تر دراینباره شدند.

مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، تهدید کرده بود که در صورت عدم شفاف‌سازی درباره چگونگی تعلیق رابرت مالی، از وزارت خارجه آمریکا شکایت خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا تاکنون بطور علنی درباره دلیل تعلیق شغلی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران توضیحی ارائه نکرده و رابرت مالی هم ارتکاب هرگونه خطا را رد کرده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *