وکیل بایدن می گوید گزارش بازپرس ویژه «از ریل خارج شد».

مقامات کاخ سفید و دموکرات‌ها روز یکشنبه برای دفاع از آمادگی روانی رئیس‌جمهور بایدن به راه افتادند که نشان‌دهنده نگرانی فزاینده در دولت رئیس‌جمهور نسبت به گزارش مشاور ویژه‌ای بود که نگرانی‌ها را در مورد سن او برانگیخت.

باب بائر، وکیل شخصی آقای بایدن، در برنامه «Face the Nation» شبکه CBS گفت: «این گزارشی است که از ریل خارج شد. “یک محصول کار نامرغوب.”

این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد، آقای بایدن را از اتهامات جنایی پاک کرد در رسیدگی به اسناد طبقه بندی شده پس از ترک معاونت ریاست جمهوری. اما بازپرس ویژه پرونده، رابرت کی. هور، آقای بایدن، 81 ساله را به عنوان “مردی خوش نیت، سالخورده با حافظه ضعیف” توصیف کرد که “در سنین بالا توانایی های خود را کاهش داده بود.”

دموکرات ها دارند به حالت تهاجمی رفت برای بی اعتبار کردن آنچه آنها می گویند ضربه حزبی است که به طور بالقوه خط مشی وزارت دادگستری را نقض می کند، به ویژه با توجه به توضیحاتی که حافظه آقای بایدن را زیر سوال می برد.

آلخاندرو ان. مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آقای بایدن، در برنامه «ملاقات با مطبوعات» شبکه NBC گفت که «مسئولیت یک دادستان فدرال تحقیق و یادگیری حقایق و اعمال قانون بر آن حقایق است».

آقای مایورکاس گفت: “بازپرس ویژه این کار را در این پرونده انجام داد، به این نتیجه رسید که هیچ پرونده ای وجود ندارد – پرونده مختومه شده است – سپس اظهارات شخصی بیهوده، غیرضروری و نادرست کرد و اینها نادرست است.”

در حالی که این گزارش نشان می‌دهد که «هیچ اتهام جنایی برای آقای بایدن موجه نیست»، توصیفات مربوط به خاطرات وی، چیزی را که قبلاً دغدغه اصلی رأی‌دهندگان بود، یعنی سن او، مورد توجه قرار می‌دهد. که در نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا در پاییزبیش از 70 درصد از رای دهندگان ایالتی در میدان نبرد با این جمله موافق بودند که آقای بایدن “برای اینکه یک رئیس جمهور کارآمد باشد خیلی پیر است.”

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری که به قدرت ذهنی دونالد جی ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز حمله کرده است، گفت: «ما باید با این واقعیت روبرو شویم که وقتی به آن سنین می رسید، کم می شوید. گفت: «روی ملت». اینها افرادی هستند که در مورد امنیت ملی ما تصمیم می گیرند. اینها افرادی هستند که در مورد آینده اقتصاد ما تصمیم می گیرند. ما باید بدانیم که آنها در اوج بازی خود هستند.”

سناتور تام کاتن، جمهوری خواه آرکانزاس، گفت که محتوای گزارش تعجب آور نیست.

او در فاکس نیوز ساندی گفت: «ببینید، هیچ بمب جدیدی در مورد رئیس جمهور بایدن در این مورد وجود ندارد. «مردم آمریکا سال‌ها دیدند که او مردی با حافظه ضعیف است. اما آنچه این گزارش نشان می دهد این است که شما یک استاندارد دوگانه آشکار دارید: اگر قرار نیست جو بایدن با اتهامات جنایی روبرو شود، پس دونالد ترامپ نیز نباید با اتهامات جنایی روبرو شود.

متحدان آقای بایدن همچنین استراتژی کمپین انتخاباتی را در چارچوب انتخابات به عنوان انتخابی بین آقای بایدن و آقای ترامپ، که آنها را تهدیدی برای دموکراسی معرفی می کنند و به دلیل مدیریت اسناد طبقه بندی شده توسط خودش با اتهاماتی مواجه است، دو چندان کرده اند. آقای ترامپ 77 ساله اخیراً رهبران مجارستان و ترکیه را گیج کرده و هشدار داده که این کشور در آستانه جنگ جهانی دوم است و مدعی شده است که در انتخابات 2016 به جای هیلاری کلینتون باراک اوباما را شکست داد.

مقامات کاخ سفید نیز به سرعت به این موضوع اشاره کردند اظهارات آقای ترامپ در یک مراسم مبارزات انتخاباتی روز شنبههنگامی که او گفت که در زمانی که رئیس جمهور بود، به رهبران کشورهای ناتو گفت که روسیه را تشویق می‌کند تا «هر کاری که می‌خواهند انجام دهد» به کشورهایی که پول بدهی خود را به ائتلاف نظامی پرداخت نکرده‌اند.

سناتور کریس کونز، دموکرات ایالت دلاور، در برنامه «این هفته» شبکه ABC در پاسخ به سوالی درباره گزارش بازپرس ویژه گفت: «آنچه که ملت ما باید روی آن تمرکز کند این است که دونالد ترامپ حاکمیت قانون، دموکراسی و امنیت ما را به عنوان یک ملت تضعیف می کند. .

اما روز یکشنبه واضح بود که دستیاران و متحدان آقای بایدن برای حمله به گزارش آقای هور و متقاعد کردن رای دهندگان نگران از سن آقای بایدن احساس فوریت داشتند.

کوئنتین جیمز، یکی از بنیانگذاران Collective PAC، سازمانی که هدف آن انتخاب مقامات سیاه پوست است، در مصاحبه ای گفت: «مسئله واقعی از بین نخواهد رفت. “من فکر می کنم تنها راه برای شکست دادن دوباره این است که در جاده ها بیرون بیاییم و مبارزات انتخاباتی بسیار سختی داشته باشیم. و این همان چیزی است که ما از هر نامزد دیگری صرف نظر از سن و تجربه شما انتظار داریم.»

میچ لندریو، رئیس مشترک ستاد انتخاباتی آقای بایدن، در برنامه «ملاقات با مطبوعات» گفت که آقای بایدن در طول دوران ریاست جمهوری خود برای تشریح برنامه داخلی خود به سراسر کشور سفر کرده است.

آقای لندریو در مورد گزارش آقای هور گفت: «این حمله ad hominem است که ظرفیت رئیس جمهور را زیر سوال برد. وی افزود: این مرد سختگیر است. او باهوش است. او در بازی خود است.»

کاخ سفید همچنین به اعزام مقامات با سابقه دادستانی برای حمله به اعتبار این گزارش اشاره کرده است. یک روز پس از انتشار این گزارش، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، زمان خود را به عنوان دادستان عنوان کرد و این گزارش را «بی‌مورد» و «با انگیزه سیاسی» توصیف کرد.

اریکا ال. گرین و کارون دمیرجیان گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *