پلمب شهربازی رباتیک ویژه کودکان و نوجوان در تهران به خاطر سرباز زدن از حجاب اجباری

شهربازی «روبوکیدز» در ولنجک تهران روز پنج‌شنبه به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری شماری از زنان در این شهربازی، پلمب شد.

شهربازی روبوکیدز که از آن به عنوان «اولین شهربازی رباتیک ایران» نام برده می‌شود در تهران دو شعبه در ولنجک و تهرانپارس دارد که به گزارش سایت خبری روزنامه آرمان ملی، نیروهای اداره اماکن روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ماه شعبه ولنجک آن را پلمب کردند.

دلیل پلمب شهربازی روبوکیدز، نیز چون صدها مرکز تجاری و تفریحی و گردشگری که به ویژه از اسفند ماه تاکنون پلمب شده‌اند، «کشف حجاب» و عدم رعایت حجاب اجباری در این مجموعه، عنوان شده است.

شهربازی ربوکیدز در اطلاعیه‌ای که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد، با تایید پلمب شعبه ولنجک خود، گفت: «شهربازی شعبه ولنجک» در ارتباط با حجاب «تا اطلاع ثانوی پلمب شده است.»

در همین حال، سایت انصاف‌نیوز نیز با انتشار خبر پلمب «شهربازی روبوکیدز»، تاکید کرد که این شهربازی یک مجموعه سرگرمی و تفریحی استارتاپی است که پیشتر از سوی یونیسف مورد تقدیر قرار گرفته بود و دو سال متوالی برنده جایزه شرکت برتر از دانشگاه امیرکبیر شده است.

همزمان رسانه‌های ایران از رفع پلمب دفاتر دیجی کالا پس از دو هفته خبر دادند و سایت خبرآنلاین در این مورد نوشت: «بعد از رفع تعلیق پلتفرم‌های ازکی و طاقچه که به دلایل مشابهی تعلیق شده بودند، خبر از فک پلمب دیجی‌کالا هم رسیده است.»

ساختمان اداری دیجی‌ کالا به عنوان بزرگترین‌ فروشگاه آنلاین کشور پس از انتشار تصاویر بدون حجاب چند تن از کارکنان زن آن در شبکه‌های اجتماعی، توسط نیروی اداره اماکن فرماندهی انتظامی تهران پلمب شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از انتشار عکس بدون حجاب کارکنان پلتفرم طاقچه در شبکه‌های اجتماعی، «کشف حجاب» را «خط قرمز» این وزارتخانه خوانده بود.

محمدمهدی اسماعیلی گفته بود: «برخی افراد که مرتکب این بی‌قانونی شدند، ممنوع‌الکار شده‌اند» و «با پلتفرم‌هایی که مجوزشان را از وزارت ارشاد دریافت کرده‌اند، به‌دلیل بی‌توجهی به حجاب» برخورد خواهد شد.

حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، اما در واکنش به پلمب دیجی‌کالا، طاقچه و ازکی، گفت: «ضمن تاکید بر تبعیت از قانون و نه نظرات شخصی، این نحوه برخورد با کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال به هیچ وجه منطقی و قابل قبول نیست.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، همچنین تاکید کرده بود که «سکوت در فضای رسانه‌ای بیش از این دیگر جایز نیست» و «واکنش علنی نشان خواهیم داد.»

با این حال پس از واکنش‌های اعتراضی شرکت‌ها و مجموعه‌های اینترنتی و استارتاپی به پلمب‌های انجام شده به خاطر عدم رعایت حجاب اجباری کارکنان‌‌شان، دستگاه قضائی، دولت و فرماندهی انتظامی، بدون ارائه توضیحی اقدام به رفع پلمب این شرکت‌ها کردند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *