پیشنهاد تیم عربستانی برای کیلیان امباپه: 332 میلیون دلار

تلاش توربوشارژ عربستان سعودی برای تبدیل لیگ فوتبال داخلی خود به یکی از پر زرق و برق ترین ورزش ها قبلاً جذب شده است. کریستیانو رونالدو، یکی از بزرگترین ستاره های نسل خود، و کریم بنزما، بهترین بازیکن سال جهان. با این حال، این معاملات در مقایسه با جاه طلبانه ترین هدف آن: کیلیان امباپه کمرنگ است.

در آخر هفته، یکی از تیم های مطرح لیگ حرفه ای عربستان، الهلال، پیشنهادی به ارزش 332 میلیون دلار برای مهاجم فرانسوی به تیم فعلی او، پاریس سنت ژرمن ارائه کرد. اگر این قرارداد انجام شود، امباپه تا حدودی گران‌ترین بازیکن تاریخ ورزش خواهد شد. کمتر از 263 میلیون دلاری که PSG پرداخت کرد برای نیمار مهاجم برزیلی شش سال پیش.

پیشنهاد رسمی روز شنبه به ناصر الخلیفی، مدیرعامل پاری سن ژرمن ارسال شد. این قرارداد توسط مدیر اجرایی الهلال امضا شد و مبلغی را که باشگاه آماده پرداخت آن بود را تایید کرد و درخواست اجازه برای بحث در مورد حقوق و مدت قرارداد با امباپه کرد. روز دوشنبه، برخی از خبرگزاری ها گزارش دادند که پی اس جی این درخواست را پذیرفته است.

به گفته سه نفری که از این پیشنهاد مطلع بودند، الهلال انتظار داشت اوایل این هفته با فایزا لماری، ایجنت و مادر امباپه گفتگوهای اولیه انجام دهد، زیرا آنها مجاز به گفتگو در مورد جزئیات نبودند و خواستند نامشان فاش نشود. این احتمال وجود دارد که باشگاه باید صدها میلیون دلار بیشتر حقوق بدهد تا امباپه 24 ساله را که به عنوان وارث احتمالی رونالدو و لیونل مسی به عنوان بهترین بازیکن روی زمین شناخته می شود، متقاعد کند تا پاری سن ژرمن را به مقصد تیمی در تیمی که اخیراً به عنوان پنجاه و هشتمین لیگ قدرتمند داخلی فوتبال شناخته شده است، ترک کند.

امباپه در حال حاضر در PSG، باشگاه زادگاهش، دستمزد زیادی دریافت می کند. تابستان گذشته، قراردادی به ارزش 36 میلیون دلار در سال با 120 میلیون دلار دست دادن طلایی به او واگذار شد.

حتی مقدار پولی که مالک نهایی پاری سن ژرمن – سرمایه‌گذاری ورزشی قطر، که از ثروت دولت قطر استفاده می‌کند – می‌تواند به او بپردازد، اگرچه ممکن است برای کارفرمای احتمالی‌اش ضرری نداشته باشد: الهلال اکنون یکی از چهار تیم عربستانی است که اکثریت مالکیت آن متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی است.

عنصر اپورتونیسم در رویکرد الهلال وجود دارد. آینده امباپه از ابتدای ژوئن سوژه گمانه زنی های شدیدی بوده است، زمانی که این بازیکن به PSG اطلاع داد که قصد دارد آخرین سال قرارداد فعلی خود را ببیند و به عنوان بازیکن آزاد در سال 2024 کناره گیری کند.

پاری سن ژرمن اصرار دارد که به هیچ وجه به از دست دادن چنین دارایی ارزشمندی فکر نمی کند و به امباپه اطلاع داده است که باید قرارداد جدیدی امضا کند – قراردادی که اقامتش را پس از سال 2024 تمدید می کند – در غیر این صورت با آینده نامشخصی روبرو خواهد شد: یا فروخته شدن یا مجبور شدن فصل را روی نیمکت ذخیره ها بگذراند.

باشگاه به دنبال مشاوره حقوقی برای سنجش قدرت موقعیت خود است. امباپه مدعی است که قصد دارد فصل آینده را در پاریس سپری کند، هرچند که او از لیست تیم برای تور پیش فصل باشگاه در آسیا در هفته گذشته به دلیل بن بست حذف شد.

تصویر

مقر الهلال در ریاض، عربستان سعودی.اعتبار…احمد یوسری/ رویترز

الهلال تنها تیمی نیست که امیدوار است از شکاف فزاینده بین پاری سن ژرمن و یکی از با استعدادترین بازیکنان فوتبال و بازاری ترین نام ها استفاده کند.

PSG چندین پرس و جو در مورد برچسب قیمت نظری امباپه دریافت کرده است. چلسی که اکنون تحت مالکیت کنسرسیومی است که شامل Clearlake Capital Group، شرکت سهام خصوصی است، از PSG پرسیده است که این بازیکن چقدر هزینه خواهد داشت. بارسلونا، قهرمان اسپانیا، قراردادی را مورد بحث قرار داده است که در آن بیش از یک دارایی اصلی خود در مبادله وارد پاریس شود.

رئال مادرید که مدت ها تصور می شد مقصد مورد علاقه امباپه باشد، هنوز دست خود را نشان نداده است. برخی از مدیران پاری سن ژرمن بر این باورند که قراردادی در حال انجام است که در آن امباپه تابستان آینده به پایتخت اسپانیا نقل مکان خواهد کرد.

این انتظاری است که الهلال – به احتمال زیاد جایی نیست که امباپه در این مرحله از دوران حرفه‌ای خود معمولاً به عنوان گام بعدی طبیعی خود در نظر می‌گرفت – امیدوار است که برای آن مزیت ایجاد کند.

گزارش شده است که علیرغم تمام پولی که برای اطمینان از حضور او در نظر گرفته شده است، باشگاه عربستانی اجازه می دهد امباپه تنها پس از یک فصل حضور در خاورمیانه راهی اسپانیا شود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *