چرا ایلان ماسک توییتر را به X تغییر نام داد؟

تصویر

تصویرمردی از حرف X که در کنار ساختمان قرار دارد عکس می گیرد.
لوگوی جدید توییتر پایان یکی از معروف ترین برندهای اینترنتی را نشان می دهد.اعتبار…کارلوس باریا/ رویترز

خداحافظ پرنده آبی: توییتر یک شبه آغاز شد خود را به X تغییر نام داد، با جایگزینی لوگوی دیرینه خود با یک نماد تلطیف شده که بر روی دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو نمایش داده شده بود.

این حرکت بر جاه‌طلبی ایلان ماسک برای تبدیل کردن شبکه اجتماعی به بخشی کلیدی از هدف دیرینه‌اش برای ایجاد «اپلیکیشن همه چیز» تأکید کرد. اما این نیز یک قمار مخاطره آمیز دیگر برای اختراع مجدد کسب و کاری است که از زمانی که او در سال گذشته 44 میلیارد دلار برای آن پرداخت کرده، با مشکل مواجه شده است.

“چراغ ها. دوربین. ایکس!” لیندا یاکارینو نوشت، مدیر عامل شرکت، به عنوان شبکه اجتماعی شروع به راه اندازی برند جدید خود می کند. رفته است پرنده تلطیف شدهنسخه ای از آن که زمانی توسط بنیانگذار توییتر بیز استون، لری تی برد نامیده شد، که به یکی از مشهورترین لوگوهای اینترنتی تبدیل شد – و شرکت آن را به عنوان قابل تشخیص ترین دارایی آن.

صفحه درباره پلتفرم هنوز به روز نشده است، اما خانم یاکارینو بارها در یک سری توییت هایی به X اشاره کرده است که جاه طلبی های شرکت را بیان می کند. انتظار داشته باشید که X به طور کامل در شرکت نفوذ کند: آقای ماسک یک پیام داخلی به کارمندان در آخر هفته را به عنوان آخرین بار که او از توییتر ارسال کرده بود، و او به یک کاربر گفت که یک پست باید “x” نامیده شود به جای توییت

آقای ماسک به وضوح پشت این تغییر ظاهر بود، مدتهاست که مجذوب هویت X شده است. دومین استارت آپ او X.com بود که در نهایت به پی پال تبدیل شد. (نویسنده والتر ایزاکسون به اشتراک گذاشت تکه های وسوسه انگیز آقای ماسک نام X را در نام اولین مدل خودروی اسپیس ایکس و تسلا قرار داد و اخیراً استارت آپ جدید هوش مصنوعی خود را xAI نامگذاری کرد.

همه نبودند در هیئت مدیره با حرکت، اگرچه برخی از مدیران تبلیغات گفتند آنچه مهمتر است این است که آیا کاربران به پلتفرم پایبند هستند یا خیر. خانم یاکارینو به بازاریابان اطلاع رسانی کرد به گزارش فایننشال تایمز، یکشنبه در مورد آخرین تغییرات در شرکت، که شامل همکاری بیشتر با xAI نیز می شود. (اصلاح ممکن است سؤالاتی را در مورد میزان قدرت او در شرکت پس از آقای ماسک ایجاد کند محدودیت های دید اعمال شده برای کاربرانی که تبلیغ‌کنندگان را خوشحال نکردند.)

این چیزی بیش از یک تمرین برندسازی است. از آنجایی که توییتر تحت مدیریت آقای ماسک با مشکل مواجه شده است – محوریت تکیه بر اشتراک‌ها این مشکل را جبران نکرده است. کاهش 50 درصدی درآمد تبلیغاتی، جریان نقدی منفی و تهدید جدیدی از Threads متا – او به طور فزاینده ای بر اهمیت شرکت در چیزی که X می نامد تأکید کرده است.

این میلیاردر مدت‌ها رویای ایجاد یک برنامه فوق‌العاده را در سر داشت که بتواند به عنوان پلتفرمی برای همه کارهایی که کاربران می‌توانند به صورت آنلاین انجام دهند، درست مانند WeChat در چین باشد. اما از آنجایی که داده‌های شخص ثالث نشان می‌دهد تعداد کاربران در حال کاهش است، مشخص نیست که آقای ماسک چقدر باید یک X airborne دوباره متولد شود.

تصویر

«باربنهایمر» یک رکورد باکس آفیس پس از همه گیری را به نام خود ثبت کرد. “باربی” و “اپنهایمر” در یک مجموعا 235.5 میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا، بهترین آخر هفته افتتاحیه از زمان «انتقام‌جویان: پایان بازی» در سال 2019. این خبر خوبی برای صنعت سینما است که با اعتصاب‌های نویسندگان و بازیگران و عملکرد ضعیف فیلم‌های پرفروش پرهزینه مواجه شده است، اما نشان می‌دهد که وابستگی هالیوود به فرنچایزها به طور فزاینده‌ای به نتیجه نمی‌رسد.

آتش‌سوزی جنگل‌ها را مجبور به تخلیه در یونان کرد. مقامات هزاران سفارش داد پس از آتش‌سوزی بخش‌هایی از جزایر، در نزدیکی نقاط توریستی رودس و کورفو این آخر هفته. جنوب اروپا، مانند بسیاری از نیمکره شمالی، توسط دمای بیش از 100 درجه فارنهایت برشته شده است.

مورگان استنلی به “Bidenomics” نمره های قوی می دهد. الن زنتنر، اقتصاددان ارشد بانک آمریکایی، گفت که سیاست اقتصادی رئیس جمهور بایدن، از جمله سرمایه گذاری گسترده در زیرساخت ها، منجر به افزایش در تولید، ساخت و ساز و استخدام که به رشد تولید ناخالص داخلی بیش از حد انتظار کمک کرد. این خبر خوبی برای آقای بایدن است که سابقه اقتصادی خود را برای تقویت کمپین انتخاب مجدد خود ارتقا داده است.

طبق گزارش ها، آدیداس تقاضای زیادی برای کفش های Yeezy دارد. کفاش آلمانی حدود 563 میلیون دلار سفارش آنلاین به گزارش فایننشال تایمز، برای کفش‌های کتانی طراحی شده توسط کانیه وست که در بهار امسال به دنبال آن بود. سال گذشته، آدیداس همکاری خود را با این خواننده رپ پس از بیان اظهارات یهودی ستیزانه پایان داد، اما به دنبال جایگزین هایی برای از بین بردن موجودی Yeezy خود بود که منجر به کاهش 550 میلیون دلاری می شد.

تصویر

سرمایه گذاران در حال آماده شدن برای یک هفته متاثر از تصمیمات مربوط به نرخ بهره هستند که می تواند زمینه را برای بازگشت در نیمه دوم برای بزرگترین اقتصادهای جهان فراهم کند.

وال استریت به طور فزاینده‌ای در حال خرید «فرود نرم» برای اقتصاد ایالات متحده است و شرط می‌بندد که نرخ‌های بهره بالاتر بدون ایجاد رکود، تورم را پایین می‌آورد. جان گری، رئیس بلک استون، معتقد است که بدترین ها به پایان رسیده است و M.&.A. با تعدیل تورم، فعالیت دوباره افزایش خواهد یافت.

سرمایه گذاران نیز احساس صعودی می کنند و S&P 500 را در سال جاری تقریباً 19 درصد بالاتر می برند، زیرا معتقدند بانک های مرکزی رشد کمتری خواهند داشت.

این چشم انداز در روز چهارشنبه، روز تصمیم گیری فدرال رزرو آزمایش خواهد شد. پس از توقف افزایش نرخ در ماه گذشته، انتظار می رود بانک مرکزی هزینه های استقراض را 0.25 واحد درصد افزایش دهد که یازدهمین افزایش آن از مارس 2022 است.

بازارهای آتی صبح امروز با احتمال یک در سه افزایش نرخ در ماه سپتامبر در نشست بعدی فدرال رزرو قیمت گذاری می کنند. اقتصاددانان نیز به طور فزاینده ای چرخه انقباض فدرال رزرو را مشاهده می کنند این هفته به پایان می رسد.

بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه تشکیل جلسه می دهد. اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نیز نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش دهد. فراتر از آن، چشم انداز کمتر روشن است. تورم در منطقه یورو شروع به کاهش کرده است. اینکه آیا این برای متقاعد کردن رئیس بانک، کریستین لاگارد، و همکارانش برای توقف (یا توقف) پس از این هفته کافی است یا خیر، مطمئن نیست.

روز جمعه، بانک مرکزی ژاپن تصمیم می گیرد. داده ها هفته گذشته منتشر شد نشان داد که برای اولین بار در سال های اخیر تورم کل از ایالات متحده پیشی گرفته است. اما اقتصاددانان انتظار دارند که بانک مرکزی بایستد، عمدتاً به این دلیل که رشد دستمزدها در ژاپن نسبتاً ضعیف است. سرمایه گذاران جهانی، از جمله وارن بافت، امسال به سمت سهام نسبتا ارزان ژاپنی هجوم آورده اند که چشم انداز اقتصادی این کشور را فریفته است.

  • در دیگر اخبار این هفته: Big Tech بخشی از رژه 165 شرکت S&P 500 خواهد بود که قرار است نتایج فصلی را گزارش کنند. سرمایه‌گذاران برای دریافت سرنخ‌هایی مبنی بر اینکه آیا انفجار علاقه در مورد هوش مصنوعی بر چشم‌انداز کسب‌وکار آن‌ها تأثیر می‌گذارد، فراخوان‌های درآمدی مایکروسافت و آلفابت – هر دو در روز سه‌شنبه – و متا در روز چهارشنبه را تنظیم خواهند کرد.


تصویر

چدار خود را به عنوان آینده اخبار مالی معرفی کرده بود که شامل مصاحبه با مدیران ارشد اجرایی، خبرسازان و روزنامه نگاران بود. اعتبار…ساشا ماسلوف برای نیویورک تایمز

شرکت کابلی Altice USA در حال بررسی فروش احتمالی چدار نیوز است، شبکه خبری که زمانی به عنوان “CNBC برای هزاره ها” نامگذاری می شد، کمتر از پنج سال پس از خرید این شرکت، لورن هیرش از DealBook و بن مولین از تایمز برای اولین بار گزارش دادند.

به گفته سه نفر مطلع از این موضوع، Altice USA گلدمن ساکس را برای کمک به کشف جایگزین های استراتژیک برای Cheddar News استخدام کرده است. آنها هشدار دادند که Altice هنوز در حال بررسی گزینه های خود است و ممکن است در برابر فروش تصمیم بگیرد. نمایندگان Altice USA و Goldman از اظهار نظر خودداری کردند.

فروش می تواند عقب نشینی از شرط بندی بزرگ Altice USA در شرکت پخش اخبار است. Altice که توسط پاتریک درهی میلیاردر فرانسوی-اسرائیلی کنترل می شود. 200 میلیون دلار پرداخت کرد برای شبکه استریم در سال 2019. این معامله راهی برای ارتقای بخش خبری این شرکت، که شامل کانال نیوز 12 نیز می شود، در نظر گرفته شد. چدار خود را به عنوان آینده اخبار مالی معرفی کرده بود که شامل مصاحبه با مدیران عامل، خبرسازان و روزنامه نگاران از طبقه NYSE بود.

چدار مانند یک تجارت کابلی سنتی عمل نمی کند. بنیانگذار این شبکه، جان استاینبرگ، رئیس سابق BuzzFeed، برای توزیع آن در طیف گسترده ای از پلتفرم ها قراردادهایی منعقد کرد. از جمله: تلویزیون پمپ بنزین (که، بله، در پمپ پخش می شود) و شبکه پردیس کالج MTV (که چدار). خرید در سال 2018).

با این حال، برخی از این قراردادها به اندازه معاملات توزیع کابلی سودآور نیستند. به جای اینکه ارائه دهندگان تلویزیونی مانند Comcast برای هر یک از بینندگان چدار هزینه ای بپردازند، این کانال بیشتر به درآمد تبلیغاتی متکی است. این یک مدل کسب‌وکار سخت برای شرکت‌های رسانه‌ای است که با غول‌های فناوری مانند Meta و TikTok برای سهمی از بازار تبلیغات دیجیتال رقابت می‌کنند. (در واقع، چدار اخیراً این کار را کرده است کارکنان اخراج شده.)

سهام Altice USA در سال گذشته حدود 70 درصد کاهش یافته است. این شرکت که خدمات پهنای باند را در 22 ایالت ارائه می کند، گزارش داد کاهش سود و درآمد در سه ماهه اول؛ درآمد اخبار و تبلیغات به تنهایی 14 درصد کاهش یافت. Altice قرار است هفته آینده درآمدهای سه ماهه دوم را گزارش کند.


پیش بینی چین سقوط اقتصادی رو به جلو هستند انباشته شدن به عنوان پس از کووید غرفه های بازیابی. رشد کند می شود، بیکاری جوانان بالاست و بخش مهم دارایی در حال رکود است. کندی به الف دامن زده است مناظره در میان اتاق‌های فکر و صاحب نظران سیاسی در واشنگتن: آیا ما به “اوج چین” رسیده‌ایم و این چه معنایی برای جهان دارد؟

این ایده که قدرت چین در حال اتمام است توسط معرفی شد مایکل بکلی، رئیس برنامه آسیا در موسسه تحقیقات سیاست خارجی در الف مقاله 2018 برای مجله خارجی آقای بکلی بر این باور است که کادربندی او اخیراً رونق گرفته است، زیرا دیگر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد که چین از نظر اقتصادی از ایالات متحده پیشی بگیرد.

کشورهایی که در اوج قدرت قرار دارند، تمایل دارند تهاجمی تر شوند، او می گوید. در مقاله آتی در مجله امنیت بین‌المللی که با DealBook به اشتراک گذاشته شد، آقای بکلی استدلال می‌کند که کندی فعلی می‌تواند جرقه‌ای برای یک چین توسعه‌طلب تر ایجاد کند (به این کشور فکر کنید. افزایش قاطعیت نسبت به تایوانبر اساس رفتار تاریخی کشورهای دیگر مانند ایالات متحده در اواخر قرن نوزدهم. با این حال، همانطور که نمونه آمریکایی نشان می‌دهد، آقای بکلی می‌گوید: «قدرت اوج‌گیری محکوم به افول نیست».

“ما باید مراقب فرضیات باشیم” زیرا هیچ داده قابل اعتمادی وجود نداردراجا کریشنامورتی، نماینده ایلینویز، دموکرات ارشد کمیته رقابت با چین در مجلس نمایندگان گفت. در حالی که موتور اقتصادی چین در حال پراکندگی است، او می گوید که نظریه بکلی نادرست است زیرا به جای اینکه چگونه رشد را در ایالات متحده تقویت کند، بر فلات “مصنوعی” یک اقتصاد دیگر متمرکز است.

خیلی زود است که بتوان آن را آغاز پایان رشد چین نامید. ایان برمر، رئیس گروه مشاوره ریسک سیاسی Eurasia Group می گوید. او استدلال می کند که رشد چین از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت و تئوری “اوج چین” “از نظر ایدئولوژیکی بار سنگین است.” آنهایی که جهان بینی «مجموع صفر» دارند و نمی دانند که موفقیت های چین می تواند یک پیروزی برای ایالات متحده باشد و اینکه نفوذ جهانی پکن به احتمال زیاد با اقتصادش به رشد خود ادامه خواهد داد، ناتوان است، مطرح می شود. و کسب و کارهای آمریکایی مانند تسلا و NBA که در بازارهای چین بانکداری می کنند، نمی خواهند شاهد کاهش باشند. آقای برمر گفت: «بسیاری از مردم برای کسب درآمد در چین بسیار هیجان زده هستند.

تصویر

معاملات

خط مشی

  • “یک “لاغرتر – پست تر” کمپین DeSantis با یک راه‌اندازی مجدد و یک حسابرسی مواجه می‌شود.» (NYT)

  • ورلد کوینپروژه ارزهای دیجیتال که توسط سام آلتمن، رئیس OpenAI تأسیس شده است، علیرغم مخالفت نظارتی از روز دوشنبه شروع به کار کرد. (FT)

  • داروسازان هستند جنگ به راه انداختن در مورد اقدام دولت بایدن مبنی بر اینکه مدیکر در مورد قیمت برخی از داروهای تجویزی مذاکره کند. (NYT)

بهترین از بقیه

تصویر

ما بازخورد شما را می خواهیم! لطفا نظرات و پیشنهادات خود را ایمیل کنید dealbook@nytimes.com.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *