کتابفروشان به خط مقدم مبارزه با ممنوعیت کتاب در تگزاس می روند

گروهی از کتاب‌فروشان، ناشران و نویسندگان روز سه‌شنبه برای جلوگیری از قانون جدیدی در تگزاس که فروشگاه‌ها را ملزم می‌کند کتاب‌ها را بر اساس محتوای جنسی رتبه‌بندی کنند، شکایت کردند و استدلال کردند که این اقدام حقوق متمم اول آنها را نقض می‌کند و اجرای آن غیرممکن است.

این قانون که قرار است در ماه سپتامبر اجرایی شود، کتابفروشان را مجبور می‌کند تا هر عنوانی را که به مدارس می‌فروشند، و همچنین کتاب‌هایی را که در گذشته فروخته‌اند، ارزیابی و رتبه‌بندی کنند. اگر آنها رعایت نکنند، فروشگاه ها از تجارت با مدارس منع می شوند.

والری کوهلر، صاحب کتابفروشی بید آبی در هیوستون، در مورد این قانون گفت: “این یک بار سنگین خواهد بود.” او تخمین می زند که مدارس حدود 20 درصد از فروش فروشگاه او را تشکیل می دهند. این غیرقابل درک است که فکر کنیم باید به هر کتابی، نه تنها کتاب‌هایی که در آینده به مدارس می‌فروشیم، بلکه همچنین کتاب‌هایی که در گذشته فروخته‌ایم، امتیاز دهیم.»

قانون تگزاس، و نبرد قانونی برای جلوگیری از آن، منعکس کننده یک جبهه جدید در یک جنگ فرهنگی مداوم بر سر ممنوعیت کتاب و مطالب خواندنی مناسب برای کودکان است.

در دو سال گذشته، ممنوعیت کتاب افزایش یافته است در ایالات متحده، رانده شده توسط فعالان محافظه کار که کتاب ها را هدف قرار داده اند در مورد نژاد و نژادپرستی یا مسائل و شخصیت های LGBTQ. مجموعه‌ای از قوانین جدید در سراسر کشور تصویب شده است که حذف کتاب‌ها از کتابخانه‌ها را آسان‌تر کرده و محدودیت‌های جدیدی را برای انواع عناوینی که کودکان می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند، اعمال می‌کند.

در حالی که مبارزه عمدتاً بر کتاب‌هایی متمرکز شده است که در کلاس‌های درس و کتابخانه‌های مدارس موجود است، قانون در تگزاس کتابفروشان را مستقیماً وارد درگیری کرده است.

فرماندار گرگ ابوت، که این لایحه را در ماه ژوئن امضا کرد، از آن به عنوان راهی برای والدین برای اعمال کنترل بیشتر بر کتاب های در دسترس فرزندانشان دفاع کرد. او در طول این نشست گفت: «برخی از کتابخانه‌های مدارس کتاب‌هایی با مطالب جنسی آشکار و مبتذل دارند جلسه امضای لایحه. “من قانونی را امضا می کنم که زباله ها را از مدارس ما بیرون می کند.”

بسیاری از محدودیت‌های موجود در کتاب‌های موجود در مدارس و کتابخانه‌ها با شعار دادن حق انتخاب بیشتر والدین نسبت به محتوایی که فرزندانشان با آن مواجه می‌شوند، تبلیغ شده‌اند. اما شاکیان گفتند که قانون تگزاس تصمیمات را از دست مدارس و والدین خارج خواهد کرد و در عوض بار را بر دوش فروشندگان خواهد گذاشت.

مخالفان این قانون همچنین استدلال می‌کنند که این قانون تعداد ممنوعیت‌های کتاب در تگزاس را افزایش می‌دهد، طبق تحلیلی که توسط سازمان آزادی بیان PEN آمریکا انجام شده است.

این کت و شلوار توسط دو کتابفروشی مستقل تگزاس – Koehler’s Blue Willow Bookshop و BookPeople در آستین – همراه با انجمن کتابفروشان آمریکا، انجمن ناشران آمریکایی، انجمن نویسندگان و صندوق دفاع حقوقی کتاب کمیک آورده شده است. علیه مقامات کتابخانه های دولتی و آموزش و پرورش که مسئول اجرای قانون هستند، مطرح شد.

این شکایت که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه غربی تگزاس ثبت شد، استدلال می کند که این قانون متمم اول را نقض می کند زیرا کتابفروشان را ملزم می کند که کتاب ها را با رتبه بندی ذهنی و بالقوه قطبی کننده برچسب گذاری کنند و آنها را به عنوان “صراحت جنسی”، “از نظر جنسی مرتبط” یا “بدون رتبه بندی” طبقه بندی کنند. (در مقابل، رتبه بندی فیلم ها داوطلبانه است.)

بر اساس این قانون، کتابفروشان باید فهرستی از رتبه بندی های خود را به آژانس آموزش تگزاس ارسال کنند تا آنها را در یک وب سایت فهرست کند. اگر دولت با رتبه بندی مخالف باشد، می تواند کتابفروش را رد کند و رتبه خود را تحمیل کند.

مدارس از خرید یا ارائه کتاب‌هایی که دارای برچسب «صراحت جنسی» هستند، منع می‌شوند. کتاب‌هایی که دارای رتبه «مرتبط جنسی» هستند محدود می‌شوند و دانش‌آموزان فقط با رضایت کتبی والدین می‌توانند آن‌ها را بررسی کنند.

شریل ال دیویس، مشاور عمومی انجمن نویسندگان، درباره قانونگذاران پشت این اقدام گفت: «آنها سعی می کنند آنچه را که بچه های دیگران می توانند بخوانند کنترل کنند.

ماریا آ. پالانته، مدیر اجرایی انجمن ناشران آمریکایی، گفت که این قانون فروشندگان کتاب را مجبور می‌کند تا به عنوان «سخنان دولت» عمل کنند و «اگر برچسب‌گذاری را انجام ندهند، علیه آنها تلافی کنند».

بر اساس اصلاحیه اول، دولت نمی تواند سخنان افراد خصوصی یا مشاغل را مجبور کند.

این شکایت آخرین تلاش برای عقب راندن حذف کتاب است. تلاش های دیگر عبارتند از a طرح دعوی در آرکانزاس، که در آن یک قانون جدید می تواند کتابداران و کتابفروشان را در صورت عدم ایجاد یک منطقه جداگانه “فقط بزرگسالان” برای مطالبی که ممکن است برای خردسالان “مضر” باشد، روانه زندان کند. در فلوریدا، گروهی از دانشجویان و نویسندگان کتاب مصور کودکان اخیراً از یک منطقه مدرسه و هیئت آموزش ایالتی شکایت کرد و گفت که تلاش آنها برای محدود کردن دسترسی به کتاب در کتابخانه‌های مدارس خلاف قانون اساسی است.

تصویر

فرماندار گرگ ابوت از قانون جدید تگزاس به عنوان راهی برای دور نگه داشتن زباله ها از مدارس دفاع کرد. اعتبار…جی جنر/آستین آمریکایی-استیتزمن، از طریق آسوشیتدپرس

مسئولان کتابخانه ایالتی و آموزش و پرورش که مسئول اجرای این قانون هستند بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

حتی قبل از اجرایی شدن آن، قانون تگزاس قبلاً تأثیر داشته است. بر اساس این شکایت، در منطقه مدرسه مستقل کیتی، خارج از هیوستون، مدارس خرید کتاب را متوقف کرده‌اند و تمام عناوین فعلی خود را در انبار قرار داده‌اند تا زمانی که رتبه‌بندی شوند.

چارلی رجسک، مدیر اجرایی BookPeople در آستین، گفت که پیروی از قانون غیرممکن است. رجسک گفت که BookPeople – که نام خود را از رمان ری بردبری “فارنهایت 451” گرفته است، که در آن گروهی از مردم سعی می کنند کتاب ها را در دنیایی که در آن سوزانده می شوند حفظ کنند – در سال 1970 تاسیس شد. این فروشگاه سوابقی از عناوین فروخته شده در نیم قرن گذشته ندارد، بسیار کمتر راهی برای دانستن اینکه کدام یک از آنها هنوز در گردش هستند – اما طبق قانون، BookPeople مسئول رتبه بندی آن کتاب ها خواهد بود.

او گفت: “من مسیر روشنی برای پیروی از قانون آنطور که نوشته شده است نمی بینم.” “من نمی دانم اگر هیچ سابقه ای نداشته باشم چگونه می توانم به آنها امتیاز دهم.”

او گفت که در ادامه، BookPeople باید هزاران عنوان درخواستی مناطق مدرسه را بخواند و رتبه بندی کند. او گفت که ممکن است برخی از آنها به زبان هایی باشد که کارکنانش نمی توانند بخوانند.

او گفت: “من می خواهم با مدارس کار کنم.” “اما من به معنای واقعی کلمه نمی توانم راهی برای پیروی پیدا کنم.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *