کمد کپسولی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد

کمد کپسولی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد

کمد کپسولی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد
کمد کپسولی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد

همه چیز درباره کمد کپسولی

کمد کپسولی، کمدی متشکل از مجموعه‌ای از تعداد لباس ‌هایی است که هوشمندانه، با تغییرات جزئی و به راحتی بیشترین تعداد استایل و تنوع ظاهر را از کمترین تعداد لباس بوجود می آورد. کمد کپسولی مفهوم جدیدی نیست، چراکه داشتن لباس های ضروری در کمد لباس قلب و مغز عاشق مد و پوشاک را با خود می برد و همیشه بخشی از درگیری آن هاست. شاید ساده ترین روش برای ترتیب دادن یک کمد کپسولی یک تی شرت سفید با چاپ بامزه و یک شلوار جین خوش ترکیب باشد.

نکته موردتوجه در تکمیل کمد کپسولی انتخاب لباس های ساده و کاربردی است. لباس‌های ساده می تواند شما را در مرکز توجه قرار دهد، ساده پوشی همیشه زیبایی خود را دارد. حتی خانه ‌های مد باشکوهی که به‌ دلیل لباس های کارشده، پر خرج کار و شلوغ در طراحی شناخته می‌شوند، به جادوی مینیمالیستی و سادگی مایل شده اند و با لباس های ساده کالکشن لوکس خود را کامل می‌کنند

 

کمد کپسولی چیست

 

تاریخچه کمد کپسولی

اصطلاح کمد لباس کپسولی به دهه 1970 بر می گردد، زمانی که سوزی فاکس، اسم بوتیک اش در لندن را کمد کپسولی گذاشت. به تعریف فاکس، کمد کپسولی شامل چند تکه لباس ضروری و ماندگار مانند دامن و شلوار است که می توان آن ها را با لباس های فصلی متنوع متناسب کرد. در سال 1985 Donna Karan طراح، با اولین مجموعه کپسولی اش به نام “Seven Easy Pieces” مطرح شد. این مجموعه شامل دامن، ژاکت، بلوز چرمی، پیراهن سفید و یک ژاکت کشمیری بود و به گونه ای طراحی شده بود تا یک زن را در یک روز کامل در محل کار تا شب در کنار دوستان همراهی کند.

مزایای داشتن کمد کپسولی

داشتن کمد لباس کپسولی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از این ویژگی ها و نکات مثبت اشاره می کنیم.

 

کمد کپسولی به پایداری و حفظ محیط زیست کمک می کند

 

کمک به پایداری

انتخاب داشتن یک کمد کپسولی انتخاب یک سبک زندگی است. کمدهای کپسولی برای زمین و انسان بهتر است. خرید لباس کمتر به طور قابل توجهی تاثیر کمتری بر محیط زیست دارد. لباس کمتر به معنای مواد شیمیایی کمتر در آب و اقیانوس‌ها، زباله کمتر و ردپای کربن کمتر است.

کمد کپسولی پر از لباس های ماندگار و کاربردی است که می توان با کمال میل بارها و بارها پوشید. این یکی از روش های مهم، برای پایداری در صنعت مد است. کمد کپسولی می بایست از کالاهای باکیفیتی پر شود تا به پایداری کمک کند، خرید کمتر و انتخاب محصول ساده و مینیمال که با استایل های زیادی قابل استفاده باشد، همگی می تواند از ویژگی های محصولات موجود در کمد کپسولی باشد که در راستای اهداف پایداری به حساب می آید. امروزه کمد کپسولی به دلیل کاهش اثرات زیست محیطی صنعت مد، تشویق به رفتار مسئولانه ی برندها و تولید پایدار، مورد علاقه مردم قرارگرفته است.

صرفه جویی در زمان و پول

داشتن گزینه های کمتر برای پوشیدن، تصمیم گیری برای انتخاب لباس را آسان تر می کند با کمد کپسولی خستگی در تصمیم گیری استایل کمتری خواهیم داشت و در جواب سوال “حالا چی بپوشم” تقریبا جواب های از قبل آماده ای دراختیار است. کپسول کپسولی کمک می‌کند در مقایسه با زمانی که تعداد گزینه های بیشتری داریم، خلاق‌تر باشیم.

وقتی یک کمد کپسولی مینیمالیستی دارید، زمان کمتری را صرف گشتن، خرید، پرو کردن، مرجوع یا تعویض کردن، شستشو و فکر کردن به اینکه چه بپوشید می‌کنید. بنابراین زمان و انرژی بیشتری برای تمرکز روی چیزهای مهم‌تر زندگی در اختیارتان قرار می‌گیرد.کمد کپسولی معمولا کمد مقرون‌به‌صرفه ای است البته زیبایی نیز در طراحی این کمد نقش دارد. کمد کپسولی با انتخاب های پایدار و به دور از ترندها محافظ جیب شماست البته این روش با هوشمندی می تواند حس لحظه را به همراه داشته باشد و شما را از به روز بودن عقب نندازد اما به طور کلی شعار این روش از طراحی کمد، انتخاب لباس کم و کاربردی است. بازار پوشاک معمولا در قیمت گذاری به نوعی بوده که کالای ساده قیمت کمتری نیز داشته و همین موضوع یکی از امتیازات کمد کپسولی است.

با دست‌ کشیدن از خرید لباس‌هایی که واجب نیست، پول بیشتری برای خرید لباس های زیباتر، ضروری و باکیفیت خواهید داشت که چندین سال دوام خواهند داشت.

 

کمد کپسولی مقرون به صرفه است

 

کمد کپسولی، فقط به معنی رنگ‌های یکدست سیاه، سفید یا خاکستری نیست. کمد کپسولی روشی هوشمندانه برای استفاده از رنگ‌های درخشان درکنار رنگ های خنثی و چاپ های جذاب در ظاهر روزمره است. نقش چاپ گل همیشه بهار یکی از همین نوع چاپ ها محسوب می شود.

برندهای لوکس و معتبر همواره کیفیت را در اولویت قرار می دهند بنابراین، نه تنها می توان از آن ها بسیار لذت برد بلکه با انتخاب آن ها یک لباس جاودانه در کمد کپسولی خود دارید تا به نسل های آینده منتقل کنید.

نحوه ساخت کمد لباس کپسولی

در این قسمت با روشی ساده و کارآمد ساخت کمد کپسولی را توضیح می دهیم.
مرحله 1: کمد لباس خود را بررسی کنید.
مرحله 2: لباس های مناسب کمد کپسولی خود را جدا کنید.
مرحله 3:
و نهایتا با آنچه باقی مانده است چه کنیم؟

 

نحوه ساخت کمد لباس کپسولی

 

کمد لباس خود را بررسی کنید.

این کار را با دسته بندی گروهی وسایل داخل کمدتان شروع کنید و این دسته بندی را تا پایان و همیشه حفظ کنید. شلوارها، شلوارهای پارچه ای، شلوارهای جین، شلوارک ها، تاپ ها و تیشرت ها، بلوزها و شومیزها، کت ها و مانتوها، ست ها همه و همه را جدا کنید تا متوجه داشته های خودتان شوید.

لباس های مناسب کمد کپسولی خود را جدا کنید

بعد از بررسی اولیه، اولین قدم در ساخت کمد کپسولی حذف لباس های اضافه از کمد لباس فعلی است. لباس هایی که می دانید دیگر احتیاجی ندارید و آماده ی خداحافظی با آن ها هستید. این کار بهم ریختگی را کاهش می دهد و تمرکز بر محصولات دوست داشتنی و کاربردی را به کمد برمیگرداند.

چند معیار برای حذف یا حفظ لباس درنظربگیرید، کیفیت، راحتی، کاربرد و امکان ترکیب با لباس های دیگر، تناسب با سبک زندگی و اندام فعلی، ترکیب رنگی مدنظر و مدل می تواند از جمله ی این موارد باشد. میتوانید این کار را در چند مرحله انجام دهید خداحافظی با لباس هایی که خاطره دارید و هزینه کرده اید سخت است، به مرور این کار را انجام دهید تا برایتان ناراحت کننده نباشد.

10 استایل روزمره انتخاب کنید

ساده ترین راه شروع انتخاب پایین تنه است، شلوار یا دامن، کوتاه یا بلند، پاسخ به همین سوال بخش قابل توجهی از استایل را رقم می زند. کت ساده یا کت جین می تواند بخش ثابت باشد، انتخاب یک شومیز سفید، تاپ یا یک تیشرت رنگی هرکدام استایلی منحصربفرد خلق می کند. بطورکلی رنگ های خنثی نسبت به چاپ های پررنگ یا رنگ های متنوع تطبیق پذیرتر هستند.

با آنچه باقی مانده است چه کنیم

لباس هایی را که مناسب نیستند، دوستتشان ندارید، تکراری هستند یا از نظر رنگ و سبک مورد پسندتان نیست یا مشابهش را دارید، با سایز و فرم بدنتان سازگاری ندارد، غیر قابل تعمیر و کهنه است و غیره را اهدا، بازیافت یا به فروش برسانید. با این کار فضای کمدتان مفید و دلپذیر سازماندهی می شود.

 

کمد کپسولی شامل چه لباس هایی است

 

کمد کپسولی شامل چیست؟

شلوار مناسب فصل

شلوارهای فصلی نخی یا پشمی با رنگ روشن برای تابستان یا رونگ تیره برای زمستان

کفش

تعدادی کتانی که دوستشان دارید، معمولا یک کتانی سفید، مشکی یا طوسی و کرمی می تواند کافی باشد. یک جفت کفش آکسفورد ساده مشکی، یک جفت بوت مارتینز مشکی، یک جفت صندل کرم و یک جفت دمپایی سفید می تواند تمام نیاز کفشتان را برطرف کند. کفش ها فرایند ساخت ظاهر متفاوت را آسان می کند و استایل های متفاوتی می سازد.

جین

جین یک پایه اساسی در کمد کپسولی است. بهترین برند را برای انتخاب جین برگزیدن ارزشش را دارد. وقتی لباس می‌پوشیم، اولین چیزی که تصمیم می‌گیریم جین پوشیدن یا نپوشیدن است، یک جین راسته سفید یا مشکی، مام فیت آبی روشن و بگی آّبی برای یک سال استایل متنوع کافی است.

تیشرت

تیشرت خوب یکی دیگر از واجبات کمد کپسولی است. به دنبال تی‌شرت ‌ها و تاپ ‌هایی باشید که بتوان آن‌ها را هم به تنهایی و هم زیر کت، ژاکت یا شومیز پوشید. تیشرت های آستین کوتاه نسبت به آستین‌های بلند کاربردی تر هستند، یک تیشرت رنگی، یک سفید، یک مشکی و یک کرمی رنگ نیاز شما به تیشرت را مرتفع می کند.

کراپ تاپ ها و تاپ پرکاربرد هستند زیرا می توان آن ها را در تمام فصول پوشید. رنگ های خنثی معمولاً تطبیق‌پذیرتر از چاپ ‌های شلوغ و رنگ‌های مدادرنگی هستند اما داشتن یکی دو تا از این طرح های شلوغ هم رنگ و لعاب به کمد و استایلتان می دهد.

 کت

داشتن کت مشکی سبک مناسب گرما و لایه دار برای سرما جذابت را به هر استایلی می بخشد. داشتن چند کت ساده و طرح دار چیزی است که در هر فصل به آن نیاز دارید. طول کت مهم است. کت با قد کوتاه برای تابستان و بلند برای زمستان جذاب است البته بارانی یا ترنچ کت می تواند یکی از انتخاب های کاربردی برای کمد کپسولی پاییز و زمستان شما باشد.

 

داشن کمد کپسولی برای تمام مردم امکان پذیر است

 

یک کمد کپسولی معمولاً بین 30 تا 50 تکه لباس را شامل می شود. طبق تحقیقات مردم می توانند اولین کمد لباس کپسولی خود را با حدود 80 درصد از لباس هایی که قبلاً دارند ایجاد کنند. 20 درصد باقی مانده لباس های ضروری هستند که خریداری آن بسیار راحت است.

از Pinterest الهام بگیرید. پینترست منبع عالی الهام است زیرا می توانید ایده های جالبی از استایل برای لباس های موجود در کمدتان را پیداکنید. کمد کپسولی می تواند شامل برخی از اقلام ترندی و روی مد باشد که مطابق با مد روز، سلیقه و استایل شخصی هماهنگ باشد، اما این شامل دو الی سه تکه لباس است.

اکسسوری را فراموش نکنید شال، کفش‌ها، بدلیجات و کیف ها بخش‌های کلیدی از یک استایل است واقعاً می‌توانند گزینه‌های شما را در تنوع ظاهر گسترش دهند، بنابراین از این جزئیات غافل نشوید. با کمد کپسولی استرس را کاهش خواهید داد. با کوچک کردن کمد لباس خود، به هم ریختگی های فیزیکی را از خانه خود پاک می کنید و کمد شما ناگهان به محیطی بازتر و آرام تر تبدیل می شود و لباس پوشیدن بدون استرس را تجربه می کنید. همین لحظه بهترین زمان است، بلندشید و به کمد خود سر بزنید.

 

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *