کمک 60 میلیارد دلاری در جنگ اوکراین چه چیزی می‌خرید؟

مقامات آمریکایی می گویند که محموله های تسلیحات آمریکایی ممکن است به زودی پس از تصویب یک بسته کمکی که مدت هاست متوقف شده بود، دوباره به اوکراین منتقل شود و کالاهای انبارهای پنتاگون در آلمان به سرعت از طریق راه آهن به مرز اوکراین ارسال شود.

این اقدام حدود 60 میلیارد دلار به تلاش جنگ اوکراین کمک می کند. مبلغ قابل توجهی برای تکمیل ذخایر دفاعی ایالات متحده در نظر گرفته شده است و میلیاردها دلار دیگر برای خرید سیستم های دفاعی ایالات متحده استفاده می شود که مقامات اوکراینی می گویند به شدت مورد نیاز هستند.

انتظار می رفت سنا این قانون را تصویب کند و رئیس جمهور بایدن گفته است که آن را امضا خواهد کرد و به قانون تبدیل خواهد شد.

برای ماه‌ها، مقامات نظامی اوکراین شکایت داشتند که فلج سیاسی در کنگره ایالات متحده باعث کمبود مهمات مهم در جنگ علیه روسیه شده است. سربازان اوکراینی در خط مقدم مجبور به جیره بندی گلوله ها شده اند و روحیه آنها ضعیف شده است.

مقامات ایالات متحده به صراحت نگفته اند که ایالات متحده چه تسلیحاتی را به عنوان بخشی از این بسته به کیف ارسال خواهد کرد، اما سرلشکر پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که احتمالاً مهمات دفاع هوایی و توپخانه بیشتری شامل خواهد شد. .

ژنرال رایدر گفت: «ما یک شبکه لجستیکی بسیار قوی داریم که به ما امکان می‌دهد مانند گذشته خیلی سریع مواد را جابه‌جا کنیم.

او افزود: «ما می توانیم ظرف چند روز حرکت کنیم.

انتقال از ایالات متحده با هواپیماهای باری و کشتی های دریایی معمولاً توسط ستاد فرماندهی حمل و نقل ایالات متحده ترتیب داده می شود، در روستایی ایلینوی، که پایگاه های اطلاعاتی گسترده ای از بنادر بار، راه آهن و جاده ها را نگهداری می کند که می تواند توسط کشتی های حمل و نقل نظامی و غیرنظامی در سراسر جهان استفاده شود.

تسلیحات و مهمات ارسال شده به اوکراین اغلب از دارایی های پنتاگون در اروپا تهیه می شود و محموله هایی که توسط سازمانی ایجاد شده در اواخر سال 2022 به نام هماهنگ شده است. گروه کمک امنیتی-اوکراین که در آلمان مستقر است و در فرماندهی اروپایی پنتاگون فعالیت می کند.. حدود 300 نفر پرسنل دارد.

رهبران نظامی از آگوست 2021 55 بسته کمکی تسلیحاتی به نام PDA را به اوکراین ارسال کرده اند – برای اختیارات عقب نشینی ریاست جمهوری – حاوی ترکیبی از وسایل نقلیه، مهمات، هواپیماهای بدون سرنشین و سایر اقلام به ارزش حداقل 26.3 میلیارد دلار.

بسته های کمکی که اغلب دو بار در ماه پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین در فوریه 2022 ارائه می شد، در پاییز گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافت زیرا برخی از جمهوری خواهان به شدت با ارسال کمک های بیشتر به این کشور مخالفت کردند.

آخرین بسته کمکی که در 12 مارس اعلام شد شامل موشک های ضد هوایی استینگر، موشک های هدایت شونده برای وسایل نقلیه پرتاب HIMARS، راکت های کوچک ضد تانک و مهمات توپخانه 155 میلی متری که شامل گلوله های مهمات خوشه ای.

از ژنرال رایدر در مورد یک اقدام غیر الزام آور در قانون مجلس نمایندگان برای ارسال سلاح به کیف درخواست شد ATACMSکه از اواخر دهه 1980 طولانی ترین موشک های هدایت شونده زمین پرتاب پنتاگون بودند.

دولت بایدن سال گذشته با ارائه تعداد کمی از این موشک ها موافقت کرد و نیروهای اوکراینی از آنها استفاده کردند در ماه اکتبر به دو پایگاه هوایی در سرزمین های تحت اشغال روسیه حمله کرد. نیروهای عملیات ویژه اوکراین اعلام کردند که این حمله به باند فرودگاه آسیب رسانده و 9 هلیکوپتر روسی را از جمله اهداف دیگر منهدم کرده است.

ژنرال در مورد مفاد جدید بالقوه ATACMS گفت: «البته همانطور که می دانید، ما همیشه گفته ایم که هیچ چیز خارج از میز نیست. “اما من امروز چیزی برای اعلام ندارم.”

ایالات متحده تعداد محدودی از این سلاح ها را در اختیار دارد و مقامات گفته اند که در صورت جنگ ایالات متحده با روسیه، کره شمالی یا چین، بقیه زرادخانه ATACMS آنها برای طرح های اضطراری محفوظ است.

مقامات همچنین هشدار داده اند که به محض اینکه جایگزین های تسلیحاتی به نام موشک های ضربه دقیق وارد موجودی پنتاگون شود، می توان ATACMS اضافی در اختیار اوکراین قرار داد.

روز چهارشنبه، سخنگوی لاکهید مارتین، سازنده هر دو موشک، گفت که این شرکت سال گذشته چهار موشک حمله دقیق عملیاتی را به ارتش آمریکا تحویل داده است. قراردادی به ارزش 220 میلیون دلار که در ماه مارس امضا شد، به ارتش ایالات متحده کمک بیشتری می‌کند، اگرچه هنوز مشخص نیست که چه تعداد می‌خرند.

تعداد دقیق تسلیحاتی که پنتاگون از انبارهای خود به کیف فرستاده است نیز مشخص نیست.

آخرین باری که وزارت دفاع تعداد گلوله های توپخانه 155 میلی متری خود را در اختیار اوکراین قرار داده بود، در ماه مه بود که اعلام کرد تا کنون بیش از 2 میلیون گلوله از این دست ارسال شده است. هر یک از 17 بسته کمکی اعلام شده برای اوکراین از آن زمان تاکنون شامل مهمات 155 میلی متری است.

اما ارسال سلاح بیشتر به اوکراین به چیزی بیش از اراده سیاسی بستگی دارد. ایالات متحده همچنین مجبور به تسریع تولید مهمات مورد نیاز اوکراین برای پاسخگویی به تقاضای خود شده است.

در ایالات متحده، ساخت مهمات توپخانه چند هفته طول می کشددر حالی که میله های فولادی سنگین در اسکرانتون، پکن به صورت پرتابه های خالی ساخته می شوند، سپس به روستایی آیووا حمل می شوند، جایی که با مواد منفجره پر شده و برای تحویل آماده می شوند.

جنرال داینامیکس، که کارخانه پنسیلوانیا را اداره می کند، است افتتاح یک کارخانه جدید برای ساخت بدنه های فلزی خارج از دالاس برای کمک به افزایش تعداد کل پوسته های تکمیل شده. ارتش می گوید که هر ماه حدود 30000 گلوله انفجاری قوی تولید می کند که این رقم قبل از تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در ماه حدود 14000 گلوله بود.

مال ارتش هدف تولید 100000 است پرتابه های توپخانه 155 میلی متری در ماه تا سال 2025.

ایالات متحده در ارائه کمک های نظامی به کیف تنها نیست.

از آوریل 2022، وزیر دفاع لوید جی آستین سوم تشکیل جلسه داده است نشست های گروه تماس دفاعی اوکراین تقریبا هر ماه شرکت‌کنندگان شامل کشورهای ناتو، چندین متحد اصلی غیرناتوی ایالات متحده و حداقل دو کشور آمریکای جنوبی هستند که قبلاً از اتحاد جماهیر شوروی و روسیه تسلیحات خریداری کرده‌اند.

این گروه مستقیماً از رهبری نظامی و غیرنظامی اوکراین درخواست می کند.

بعد از نشست مجازی وزرای دفاع ناتو در روز جمعهینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف گفت که آلمان یک مورد اضافی ارائه خواهد کرد سامانه موشکی پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین همراه با حدود 4.3 میلیارد دلار حمایت نظامی از هلند در کنار سایر کمک های اعضای ناتو.

آقای استولتنبرگ در بیانیه‌ای گفت: «اوکراین از سلاح‌هایی که ما ارائه می‌کنیم برای از بین بردن قابلیت‌های رزمی روسیه استفاده می‌کند». “این همه ما را ایمن تر می کند.”

وی افزود: «پس حمایت از اوکراین خیریه نیست. “این یک سرمایه گذاری در امنیت ما است.”

رابرت جیمیسون و هلن کوپر گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *