کوین میتنیک، زمانی که تحت تعقیب ترین قانون شکن کامپیوتری بود، در 59 سالگی درگذشت

کوین میتنیک، که در آغاز استفاده گسترده از اینترنت در اواسط دهه 1990 به هکر کامپیوتر کهن الگوی کشور تبدیل شد – وسواسی اما باهوش، خجالتی اما بداخلاق و تا حدی نامشخص – و بعداً از مهارت‌های خود برای تبدیل شدن به “افسر ارشد هک” در یک شرکت سایبری در روز یکشنبه استفاده کرد. او 59 سال داشت.

کتی واتمن، سخنگوی شرکت امنیت سایبری که بخشی از آن متعلق به او بود، KnowBe4، علت را سرطان پانکراس اعلام کرد.

آقای میتنیک که در سال 1995 توسط نیویورک تایمز به عنوان “تحت تعقیب ترین قانون شکن کامپیوتری کشور” توصیف شد، بیش از دو سال فراری بود.

او به دلیل دسترسی غیرقانونی به حدود 20000 شماره کارت اعتباری، از جمله تعدادی از آنها متعلق به غول های سیلیکون ولی، تحت تعقیب قرار گرفت. ایجاد خسارت میلیون ها دلاری به عملیات کامپیوتری شرکتی؛ و نرم افزار سرقت که برای حفظ حریم خصوصی تماس های بی سیم و رسیدگی به اطلاعات صورتحساب استفاده می شود.

در نهایت او دستگیر شد و پنج سال را در زندان گذراند. با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آقای میتنیک از پرونده هایی که دزدیده بود برای منافع مالی استفاده کرده بود، به دست نیامد. او بعداً از فعالیت‌های خود به عنوان یک بازی بزرگ اما در نهایت بی ضرر دفاع کرد.

او در سال 2011 در خاطرات خود با عنوان “شطرنج در سیم” نوشت: “هر کسی که عاشق بازی شطرنج است، می داند که برای شکست دادن حریف کافی است.” برای اینکه ارزشش را داشته باشید، لازم نیست پادشاهی او را غارت کنید یا دارایی‌هایش را تصاحب کنید.»

در زمان دستگیری آقای میتنیک، در فوریه 1995، عصر کامپیوتر هنوز جوان بود. ویندوز 95 هنوز منتشر نشده بود. ماجرای میتنیک باعث ایجاد یک گفتگوی بین‌المللی نگران‌کننده نه فقط در مورد هک، بلکه در مورد خود اینترنت نیز شد.

فرانک ریچ، ستون نویس تایمز، می گوید: «اینترنت به عنوان یک سلبریتی رسانه ای اکنون به طور جدی بیش از حد در معرض دید قرار گرفته است. شکایت کرد در مارس 1995، با سرزنش غوغای اطراف آقای میتنیک.

دیدنی ترین جنایات آقای میتنیک تلاش او برای فرار از دستگیری توسط مقامات بود. در سال 1993، او کنترل سیستم های تلفن در کالیفرنیا را به دست آورد که به او اجازه داد تا از ماموران FBI که او را تعقیب می کردند، استراق سمع کند و تلاش های آنها برای ردیابی او را اشتباه بگیرد. در یک نقطه آنها به خانه ای که فکر می کردند آقای میتنیک بود یورش بردند، اما در آنجا متوجه شدند که یک مهاجر خاورمیانه ای مشغول تماشای تلویزیون است.

در موقعیتی دیگر، با استفاده از یک اسکنر و نرم افزار رادیویی، آقای میتنیک متوجه شد که ماموران FBI در حال نزدیک شدن به او هستند. او از آپارتمان خود فرار کرد و هنگامی که مقامات رسیدند، یک جعبه دونات در انتظار آنها یافتند.

آقای میتنیک در روز کریسمس سال 1994 زمانی که ایمیل‌های یک هکر دیگر به نام تسوتومو شیمومورا را دزدید و به او طعنه زد، با مشکل مواجه شد. وقتی آقای شیمومورا از این حمله مطلع شد، یک سفر اسکی صحرایی را که در آن بود به حالت تعلیق درآورد و داوطلب شد تا به ردیابی آقای میتنیک کمک کند.

چه تایمز تماس گرفت یک “دوئل روی تور” رخ داد. آقای میتنیک دانشمند غیراخلاقی بود و مهارت های فنی حریف خود را ستایش می کرد، در حالی که آقای شیمومورا یک تفنگچی آزاد با وجدان بود و آقای میتنیک را به نقض کدهای جامعه آنلاین متهم می کرد.

او به تایمز گفت: «این نوع رفتار غیرقابل قبول است.

آقای شیمومورا با استفاده از نرم‌افزاری که طراحی کرده بود و جلسات کامپیوتر کاربر را به همراه تجهیزات اسکن تلفن همراه بازسازی می‌کرد، اقدام به یافتن موقعیت آقای میتنیک کرد.

آقای میتنیک سرانجام توسط اف بی آی دستگیر شد و متهم به استفاده غیرقانونی از دستگاه دسترسی به تلفن و کلاهبرداری رایانه ای شد. کنت واکر، دستیار وکیل ایالات متحده در سانفرانسیسکو، در آن زمان گفت: «او ظاهراً به اسرار تجاری شرکتی به ارزش میلیون‌ها دلار دسترسی داشته است. او یک تهدید بسیار بزرگ بود.»

در سال 1998، در حالی که آقای میتنیک در انتظار صدور حکم بود، گروهی از هواداران تایمز را فرماندهی کردوب سایت برای چند ساعت، مجبور به خاموش شدن آن شد. یکی از خبرنگاران فناوری تایمز، جان مارکوف، نیز بخشی از این ماجرا شد و بلافاصله پس از دستگیری گزارش داد که آقای میتنیک به عنوان انتقام از گزارش آقای مارکف در مورد فعالیت هایش، به ایمیل آقای مارکف دسترسی پیدا کرده است.

آقای میتنیک در این مدت به توافقاتی دست یافت 1996 و 1999، که شامل اعتراف به گناه به کلاهبرداری کامپیوتری و سیمی او در سال 2000 به این شرط از زندان آزاد شد که به مدت سه سال بدون اجازه افسر آزمایشی خود از کامپیوتر یا تلفن همراه خودداری کند.

پس از خروج از زندان، آقای میتنیک بیانیه ای در دفاع از خود خواند. او گفت: “جرایم من جنایات ساده تجاوز بود.” گفت. “پرونده من یک مورد کنجکاوی است.”

کوین دیوید میتنیک در 6 اوت 1963 در بخش Van Nuys لس آنجلس به دنیا آمد و در آن شهر بزرگ شد. پدر و مادرش آلن میتنیک و شلی جافی زمانی که او 3 ساله بود طلاق گرفتند و او توسط مادرش که یک پیشخدمت بود بزرگ شد.

آقای میتنیک پسری سنگین و تنها بود که در سن 12 سالگی فهمید که چگونه با استفاده از یک کارت پانچ 15 دلاری و بلیط های خالی که از زباله دانی ماهیگیری می شد، آزادانه سوار اتوبوس شود. او در دبیرستان به عملکرد داخلی سوئیچ ها و مدارهای شرکت های تلفن وسواس داشت. او شوخی‌ها را در سطح بالایی انجام می‌داد و موفق می‌شد تلفن منزل شخصی را که دوستش نداشت برنامه‌ریزی کند، به طوری که هر بار که به خط پاسخ داده می‌شد، ضبطی ۲۵ سنت ودیعه می‌خواست.

او تمایل خود را برای نقض آشکار قانون نشان داد و در نوجوانی به دفتر زنگ اقیانوس آرام نفوذ کرد و دستورالعمل‌های فنی را دزدید.

در اواخر دهه 1980، او دو بار به دلیل هک کردن سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌ها مجرم شناخته شد که منجر به زندان و مشاوره برای اعتیاد به رایانه شد.

با این حال، آقای میتنیک اغلب رویکرد قدیمی و شگفت‌آوری را برای دزدی با فناوری پیشرفته در پیش می‌گرفت. او مکرراً از طریق تلفن و ایمیل به جعل شخصیت‌های معتبر می‌پرداخت و مقامات سطح پایین شرکت را متقاعد می‌کرد تا رمز عبوری را که به او امکان دسترسی به اطلاعات محرمانه را می‌داد، تحویل دهند.

اولین ازدواج آقای میتنیک، در اوایل 20 سالگی، به سرعت به طلاق ختم شد. در سال 2015، او کیمبرلی بری را در یک کنفرانس امنیت سایبری در سنگاپور ملاقات کرد و این دو به زودی با یکدیگر رابطه برقرار کردند. آنها سال گذشته پس از اینکه او از تشخیص سرطان خود مطلع شد، ازدواج کردند. او از او جان سالم به در می برد و اولین فرزندش را باردار است.

سالی که آقای میتنیک آزاد شد، روزنامه تایمز در گزارشی از یک «توافق غیرمعمول» خبر داد که طی آن او توسط یک کالج در کالیفرنیا که «قربانی» شده بود، استخدام شد تا در مورد امنیت سایبری مشورت کند. آقای میتنیک آن را «استخدام هکر» نامید.

اکنون این امری عادی است که هکرها با افشای آسیب پذیری های دولت ها و شرکت ها کار پیدا کنند. KnowBe4، شرکتی که آقای میتنیک تا حدی مالک آن بود، توصیف خود به عنوان «ارائه‌دهنده بزرگ‌ترین آموزش‌های آگاهی امنیتی در جهان». این شرکت می گوید که برنامه درسی آموزش امنیت سایبری که آقای میتنیک طراحی کرده است توسط بیش از 60000 سازمان استفاده می شود.

نوشتن در بررسی کتاب نیویورک تایمز در مورد حریم خصوصی داده ها، امی وب، روزنامه نگار و نویسنده در سال 2017، آن ​​هکری را که زمانی شکار شده بود، با عنوانی که اعضای مجری قانون و خوانندگان روزنامه را در دهه 1990 گیج می کرد، شناسایی کرد: «کوین میتنیک، کارشناس امنیت اینترنت».

لیویا آلبک-ریپکا و اورلاندو مایورکوین گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *