یک خانه مقاوم در برابر بلایای طبیعی در کالیفرنیا چگونه می تواند باشد؟

تصویرخانه گنبدی مایل به سفیدی که در میان انبوه درختان و برس دیده می‌شود.
یک گنبد ژئودزیکی، که قدرت مقاومت در برابر بادهای شدید ناشی از طوفان ها را دارد، در برابر دمای شدید عایق می شود و نقاط ورودی اخگر آتش سوزی را محدود می کند.اعتبار…برایان تارنوفسکی برای نیویورک تایمز

رکوردشکنی بارش برف. دمای بالا و خطرناک سیل های ویرانگر

و این فقط سال 2023 در کالیفرنیا است.

هنگامی که هوای شدید اتفاق می افتد، اغلب به خانه ها و آپارتمان هایی که در آن زندگی می کنیم آسیب جدی وارد می کند و تأثیر آن را طولانی تر می کند. طبق داده های سرشماری، بلایای مربوط به آب و هوا در سال 2022، 1.2 میلیون نفر را در ایالات متحده به مدت حداقل یک ماه مجبور به ترک خانه های خود کردند و تقریباً نیمی از آنها هنوز برنگشته اند.

آیا راه دیگری می تواند وجود داشته باشد؟

همکار من کریستوفر فلاول اخیراً در مورد الف نوشت جنبش رو به رشد برای ساخت خانه های مقاوم در برابر بلایا. او توضیح می دهد که با افزایش شدید آب و هوا در عصر تغییرات آب و هوایی، طراحی های منازل انعطاف پذیر توجه جدیدی را به خود جلب می کند.

این طرح‌ها شامل گنبدهای ژئودزیکی هستند که در مقاومت در برابر بادهای شدید، عایق‌کننده در برابر دمای شدید و محدود کردن نقاط ورودی برای اخگرهای آتش‌سوزی هستند. راه‌های دیگر برای انعطاف‌پذیری بیشتر خانه‌ها عبارتند از قاب‌بندی آن‌ها با بتن یا فولاد به جای چوب، و ایمن کردن سقف‌ها به طوری که در طول طوفان‌ها پرواز نکنند.

کریستوفر توضیح می‌دهد که این فناوری‌ها در حال حاضر وجود دارند، اما به دلیل هزینه زیاد، به کندی راه خود را به سمت ساخت خانه‌های اصلی باز کرده‌اند. کریستوفر به من گفت، اما در مکان‌هایی با خطر فاجعه بالا یا حتی متوسط، صرفه‌جویی در تعمیرات یا بازسازی در آینده احتمالاً بیشتر از پول اضافی صرف شده برای ساخت ویژگی‌های انعطاف‌پذیری است.

او گفت: «دستیابی به درجه قابل توجهی از محافظت در برابر بلایا امکان پذیر است. “نیازی نیست که تلفات به اندازه ای که هست زیاد باشد.”

اکثر خریداران خانه نمی دانند که این ویژگی ها چقدر ممکن است در درازمدت باعث صرفه جویی در آنها شود یا بیشتر نگران قیمت اولیه هستند تا هزینه تعمیرات نهایی. بنابراین سازندگان از افزودن ویژگی‌هایی که خریداران حاضر به پرداخت هزینه اضافی برای آن نباشند خودداری کرده‌اند.

اما این تصویر ممکن است در حال تغییر باشد.

با افزایش نرخ های بیمه گذاران یا امتناع از ارائه پوشش جدید کریستوفر گفت، در کالیفرنیا، صاحبان خانه‌ها ممکن است خانه‌های تاب‌آور را راهی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن بیمه‌شان ببینند، که می‌تواند تقاضا برای سازه‌ها را افزایش دهد – و به سازندگان خانه راهی برای بازاریابی آنها بدهد. همچنین ممکن است قوانین ساختمان در طول زمان سخت‌تر شوند و حداقل به برخی از این فناوری‌های انعطاف‌پذیری نیاز داشته باشند.

Jon duSaint، یک مهندس نرم افزار بازنشسته، اخیراً ملکی در نزدیکی Bishop، در دره خشک Owens در نزدیکی مرز کالیفرنیا با نوادا خریداری کرده است. او قصد دارد گنبدی برای زندگی در آن بسازد.

این سازه تقریباً 30 فوت قطر دارد و با زوناهای آلومینیومی مقاوم در برابر آتش پوشیده شده است که گرما را منعکس می کند. عایق کاری خانه نسبت به یک خانه معمولی آسان تر خواهد بود، زیرا یک گنبد نسبت به یک ساختمان مستطیلی به سطح بیرونی کمتری نیاز دارد تا به همان میزان فضای کف را محصور کند. و می تواند بادهای شدید و برف سنگین را تحمل کند.

دوسنت به نیویورک تایمز گفت: «خود پوسته گنبد اساساً غیر قابل نفوذ است.


تصویر

اعتبار…آدام بیم / آسوشیتدپرس

جنوب کالیفرنیا

کالیفرنیای شمالی

  • کتابخانه UC برکلی: بعد از دانشجویان به مدت 85 روز دست به تحصن زدند به گزارش سان فرانسیسکو کرونیکل، دانشگاه برای مخالفت با بسته شدن کتابخانه مردم شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، اعلام کرد که این ساختمان باز خواهد ماند.


تصویر

اعتبار…جیسون هنری برای نیویورک تایمز

نکته امروز از Lien Dinh است که توصیه می کند دریاچه Pinecrest در جنگل ملی استانیسلاوس، حدود سه ساعت رانندگی در شرق ساکرامنتو:

دریاچه Pincrest یک جواهر پنهان است. گذراندن روز در دریاچه در تابستان به راحتی به یکی از کارهای مورد علاقه من برای پسران جوانمان تبدیل شده است. می توانید در دریاچه کمپ بزنید، پیاده روی کنید، ماهی بگیرید و شنا کنید، یا برخی از چاله های شنای اطراف را کشف کنید. در زمستان، اسکی در دوج ریج مقرون به صرفه تر و راحت تر از رانندگی به سمت دریاچه تاهو از منطقه خلیج است. ما آنقدر دوستش داریم که یک کابین در همان نزدیکی خریدیم.»

در مورد مکان های مورد علاقه خود برای بازدید در کالیفرنیا به ما بگویید. پیشنهادات خود را به ایمیل CAtoday@nytimes.com. در نسخه های آتی خبرنامه موارد بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.


چه چیزی را در مورد تابستان در کالیفرنیا دوست دارید؟ باربیکیو، روزهای استخر، سفرهای جاده ای؟ فصل را چگونه جشن می گیرید؟

به ما ایمیل بزنید CAtoday@nytimes.com با پیشنهادات شما


تصویر

کلی کارتر و مورنو مک کالپین در 14 ژوئیه در تفریحگاه و اسپا هایت ریجنسی در هانتینگتون بیچ ازدواج کردند.اعتبار…جنل فونگ برای نیویورک تایمز

این مقاله از بخش سبک تایمز برای خود صحبت می کند:

سال‌ها، کلی لوئیز کارتر فانتزی در مورد چگونگی ملاقات با عشق زندگی خود داشت. او گفت: «ما در هول فودز بودیم و او پیراهن فارغ التحصیلان دانشگاه ایالتی میشیگان می پوشید. هر دوی ما همزمان شیر بادام را می‌خوردیم، سپس به بالا نگاه می‌کردیم، چشم‌ها را قفل می‌کردیم و تمام می‌شد. شماره‌ها را رد و بدل می‌کردیم و عاشق می‌شدیم.»

تبدیل شدن به خریدار جایگزین شیر رویاهای او چیزی نبود که مورنو کوئینتل مک کالپین به راحتی در سال 2021 با یکدیگر ملاقات کردند، با توجه به اینکه او در آتلانتا زندگی می کرد و او در لس آنجلس. اما تبدیل شدن به مردی که به او کمک کرد تا دوباره به این فکر کند که عشق در نگاه اول چگونه می تواند باشد، برای او آسان بود.

ادامه مطلب درباره داستان عشق کارتر و مک کالپین و عروسی قدیمی هالیوودی آنها در ماه گذشته.


با تشکر برای خواندن. فردا برمیگردم – سومیا

PS اینجاست جدول کلمات متقاطع کوچک امروز.

جانا مارگالوتی و برنارد موکام به کالیفرنیا امروز کمک کردند. شما می توانید به تیم در CAtoday@nytimes.com.

برای دریافت این خبرنامه در صندوق پستی خود اینجا ثبت نام کنید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *