بایدن در پیتزبورگ، رقابت با ترامپ بر سر رای، خواستار تعرفه بر فولاد چین شد

پرزیدنت بایدن روز چهارشنبه در صحبت با اعضای اتحادیه ملی کارگران فولاد در پیتسبورگ در حالی که با رئیس جمهور سابق دونالد جی ترامپ برای کسب رای در کشورهای صنعتی شمالی رقابت می کند، خواستار افزایش عمده برخی از تعرفه ها بر محصولات فولاد و آلومینیوم از چین شد.

آقای بایدن در جمع حدود 100 نفر از اعضای اتحادیه در کارگران فولاد متحد گفت: “اینها اقدامات استراتژیک و هدفمندی هستند که از کارگران آمریکایی محافظت می کنند و رقابت عادلانه را تضمین می کنند.” او را تایید کرد ماه گذشته. در همین حال، سلف من و جمهوری خواهان MAGA خواهان اعمال تعرفه های همه جانبه بر همه کالاهای وارداتی از همه کشورها هستند که می تواند به شدت به مصرف کنندگان آمریکایی آسیب برساند.

دولت بایدن استدلال کرده است که سیل صادرات ارزان قیمت از چین، محصولات ساخت آمریکا را تضعیف می کند – و تلاش آقای بایدن برای گسترش تولیدات ایالات متحده را که تمرکز اصلی برنامه اقتصادی اوست، به خطر می اندازد.

آقای بایدن در سخنرانی خود گفت از کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده می خواهد که تعرفه ها را به میزان 25 درصد بر محصولات چینی که اکنون با تعرفه های 7.5 درصدی مواجه هستند یا اصلاً تعرفه ندارند، افزایش دهد. نتیجه بازنگری دولت در مورد تعرفه های چین که در ابتدا در زمان آقای ترامپ اعمال شد.

آقای بایدن در کنار حامیان و تابلوهایی که روی آن نوشته شده بود، “رئیس جمهور جو بایدن: در کنار کارگران ایستاده”، گفت: “من رقابت عادلانه با چین می خواهم، نه درگیری.” و ما در رقابت قوی‌تری برای برنده شدن در رقابت اقتصادی قرن بیست و یکم با چین یا هر کس دیگری هستیم، زیرا دوباره در آمریکا و کارگران آمریکایی سرمایه‌گذاری می‌کنیم.»

این اقدام تلاش دیگری از سوی آقای بایدن برای ایجاد موانع جدید برای تجارت با چین در برخی صنایع است. این می‌تواند به او کمک کند تا با آقای ترامپ در زمینه «سخت در قبال چین» با رای‌دهندگان نوسان رقابت کند، اگرچه مقامات دولت گفتند که انتخابات انگیزه این حرکت را نداشت.

یک روز قبل، آقای بایدن با ایراد سخنرانی در اسکرانتون که در آن بر قوانین مالیاتی تمرکز کرد، چرخشی سه روزه را در پنسیلوانیا، ایالت میدان نبرد حیاتی آغاز کرد. بارها به آقای ترامپ حمله کرد و او را به طرفداری از میلیاردرها بر طبقه کارگر متهم کرد.

با این حال، برنامه های آقای بایدن در مورد تجارت چین هدفمندتر از آقای ترامپ است. رئیس جمهور سابق خواستار اعمال تعرفه های جدید گسترده و شدید بر واردات از چین و جاهای دیگر شده است تا بتواند خطوط تجاری بین دو کشور را شکست دهد. دولت آقای بایدن در حال بازنگری تعرفه های موجود است و انتظار می رود افزایش برخی از نرخ ها بر روی محصولات چینی و کاهش برخی دیگر را پیشنهاد کند.

در یک توقف صبحگاهی برای صبحانه در مسیر خود از اسکرانتون به پیتسبورگ، خبرنگاران از آقای بایدن پرسیدند که آیا نگران جنگ تجاری با چین است یا خیر. او پاسخ داد: جنگ تجاری وجود ندارد.

قبل از اظهارات آقای بایدن، خانم تای اعلام کرد که دفتر او در پاسخ به شکایت اتحادیه، تحقیقاتی را درباره حمایت تهاجمی چین از کشتی‌سازان و سایر صنایع مرتبط آغاز کرده است.

اتحادیه‌ها در پرونده‌ای نزد نماینده تجاری نوشتند: «صنعت کشتی‌سازی تجاری آمریکا پوسته‌ای از خود سابق است». آنها افزودند: “بزرگترین مانع بر سر راه بهبود صنعت، شیوه های تجاری ناعادلانه بزرگترین کشور کشتی سازی جهان یعنی چین است.”

در شکایتاتحادیه‌ها به «صدها میلیارد» دلار حمایت دولت چین از صنعت کشتی‌سازی اشاره می‌کنند. اینها شامل تامین فولاد از شرکت های دولتی با نرخ های پایین تر از بازار، همراه با انواع تلاش ها برای هدایت وام های کم هزینه و سایر تامین مالی به کشتی سازان از شرکت های دولتی است. خانم تای این اتهامات را “جدی و نگران کننده” خواند.

این اقدامات تهدیدی برای تعمیق اختلاف تجاری با پکن است که از آقای بایدن به دلیل تلاش های خود برای یارانه دادن به تولیدات آمریکایی انتقاد کرده است – از جمله اعتبار مالیاتی در قانون کاهش تورم که به منظور افزایش تولید پنل های خورشیدی، خودروهای الکتریکی و سایر فناوری های مورد هدف است. در کاهش انتشار سوخت های فسیلی

وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای به شدت از این تحقیقات انتقاد کرد و گفت: «مملو از تعداد زیادی اتهامات نادرست، تفسیر نادرست فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری عادی به عنوان آسیب رساندن به امنیت ملی و منافع شرکت‌ها و سرزنش چین برای مشکلات صنعتی خود است».

آقای بایدن در سخنرانی خود همچنین بر حمایت خود از اتحادیه کارگران فولاد در اختلاف بر سر فروش پیشنهادی فولاد ایالات متحده مستقر در پیتسبورگ به نیپون استیل ژاپن تاکید کرد.

مقامات نیپون قول داده اند که میلیاردها دلار در تاسیسات تولیدی آمریکا سرمایه گذاری کنند، دفتر مرکزی US Steel را در پیتسبورگ نگه دارند و به قراردادهای کار موجود احترام بگذارند. اما اقدام برای خرید، اعتراض اتحادیه و یک گروه دو حزبی از سناتورها، عمدتاً از کشورهای صنعتی را برانگیخته است که می‌گویند می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیاندازد.

آقای بایدن مخالفت با این توافق را نشان داده است، که دولت وی به دلایل امنیتی و ضد انحصار در حال بررسی دقیق آن است. او بارها گفته است که در مناقشه بر سر فروش در کنار کارگران فولاد خواهد ایستاد، هرچند مقامات دولتی دقیقاً مشخص نکرده اند که این به چه معناست. در پیتسبورگ، رئیس جمهور ظاهرا به یک کارگر قول داد که اجازه نخواهد داد شرکت ایالات متحده را ترک کند – حرکتی که در حال حاضر هیچ کس درباره آن صحبت نمی کند.

یک زن در حالی که آقای بایدن با کارگران فولاد قبل از سخنرانی خود ملاقات می کرد، گفت: “بیایید فولاد ایالات متحده را در آمریکا نگه داریم.”

رئیس جمهور به تشویق و تشویق پاسخ داد: «تضمین می شود.

دیوید مک کال، رئیس بین المللی اتحادیه کارگران فولاد، قبل از سخنرانی از آقای بایدن تمجید کرد.

آقای مک کال گفت: “پرزیدنت بایدن به اعضای USW قول داد که از ما حمایت کند.” “و واضح است که او این کار را می کند.”

آقای بایدن و آقای ترامپ برای کسب آرای طبقه کارگر در ایالت های نوسان صنعتی مانند پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین می جنگند. اوایل روز چهارشنبه، کمپین بایدن آگهی منتشر کرد یک کارگر فولادی که سابقه اقتصادی آقای بایدن را تبلیغ می کند و به آقای ترامپ حمله می کند.

این هفته، پرونده آقای ترامپ به دلیل جعل سوابق تجاری در منهتن آغاز شد، اولین پرونده از چهار پرونده جنایی که با آن روبرو است برای محاکمه. آقای بایدن به طور کلی از اظهار نظر مستقیم در مورد محاکمه خودداری می کند. اما تور او در پنسیلوانیا به این منظور است که رای دهندگان را با مشکلات حقوقی آقای ترامپ مقایسه کند.

آقای بایدن در سخنرانی خود در پیتزبورگ، ترامپ را به عنوان «سلف من که در حال حاضر مشغول است» نامید.

جمعیت خندیدند و به نظر می‌رسید که این شوخی را درباره محل اختفای آقای ترامپ دریافتند، اگرچه رئیس‌جمهور سابق در واقع مجبور نیست چهارشنبه‌ها در دادگاه حاضر شود.

الکساندرا استیونسون گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *