قانونگذار آریزونا انتظار دارد تلاش های جدیدی برای لغو ممنوعیت سقط جنین در سال 1864 انجام شود.

قانونگذاران آریزونا در حال آماده شدن برای تلاشی دوباره در روز چهارشنبه برای لغو ممنوعیت سقط جنین در ایالت در سال 1864 هستند که هفته گذشته توسط دادگاه عالی ایالتی در حکمی تایید شد که تمام احساسات شخصی و طوفان های سیاسی پیرامون سقط جنین در یک ایالت میدان نبرد را تشدید کرد.

دادگاه سه شنبه گذشته قانون دوران جنگ داخلی را تایید کرد که تقریباً همه سقط جنین ها را ممنوع می کند. این حکم خشم حامیان حقوق سقط جنین را برانگیخت و تهدیدی جدی برای جمهوری خواهان بود که هر دو مجلس قانونگذاری ایالتی را کنترل می کنند.

تلاش های فوری دموکرات ها برای لغو این ممنوعیت ناموفق هفته گذشته یکی از اعضای جمهوری خواه مجلس با دموکرات ها طرف شده بود و طرحی برای لغو آن ارائه کرده بود، اما رهبری حزب جمهوری خواه به تعویق افتاد و هر اقدامی را برای یک هفته به تعویق انداخت زیرا در حال حاضر مجلس قانونگذاری تنها در روزهای چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد.

از آنجایی که تلاش دوم برای لغو این قانون پیش می‌آید، هر دو حزب در تلاش هستند تا آرا را بشمارند و راهبردهای قانون‌گذاری را برای تعیین اینکه آیا دموکرات‌ها از حمایت جمهوری‌خواهان کافی برای سرکوب این قانون پیدا کرده‌اند یا خیر، انجام دهند.

رئیس جمهور سابق دونالد جی ترامپ هفته گذشته تماس گرفت در حالی که دموکرات ها این ممنوعیت را نشانه دیگری از افراط گرایی جمهوری خواهان در یک ایالت محوری در انتخابات پاییز امسال محکوم کردند. این ممنوعیت تنها یک استثنا را برای نجات جان مادر اجازه می دهد. پزشکانی که تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند ممکن است با جریمه نقدی و حبس از دو تا پنج سال روبرو شوند.

دموکرات‌ها احتمالاً تنها به دو یا سه جمهوری‌خواه نیاز دارند تا با آنها برای لغو این قانون رای دهند. فعالان و لابی‌گران در پشت صحنه برای تحت تأثیر قرار دادن – یا نگه داشتن – تعداد انگشت شماری از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه که اقداماتشان می‌تواند سرنوشت قانون را تعیین کند، شوخی کرده‌اند. انواع عناصر رویه‌ای نیز می‌توانند شانس پیشروی لغو را مختل کنند. در صورتی که مجلس بتواند لغو را تصویب کند، انتظار می‌رود که اواخر روز چهارشنبه به مجلس سنا برود.

دموکرات‌ها در روز سه‌شنبه، زمانی که جونل کاورو به اتفاق آرا توسط هیئت نظارت در شهرستان ماریکوپا، شامل فینیکس، برای پر کردن جای خالی یک دموکرات که در ماه آوریل استعفا داد، منصوب شد، یک عضو جدید مجلس به دست آوردند. انتظار می رود او در اوایل روز چهارشنبه سوگند یاد کند، در زمان مبارزه با لغو در زمین. جمهوریخواهان با احتساب رای او، 31 به 29 مجلس نمایندگان را کنترل خواهند کرد.

تصمیم دادگاه و واکنش های متعاقب آن، اختلافات میان جمهوریخواهان آریزونا را بر سر حمایت آنها از محدودیت های سقط جنین آشکار کرده است. و نشان می دهد که چگونه سقط جنین از آن زمان به یک آسیب پذیری سیاسی برای جمهوری خواهان تبدیل شده است ابطال Roe v. Wade توسط دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2022، حتی در ایالات سنتی محافظه کار. چندین قانونگذار جمهوری خواه اخیراً اعلام کردند که ممکن است از دموکرات ها برای لغو این قانون حمایت کنند.

مرکز سیاست آریزونا، یک گروه بانفوذ ضد سقط جنین، همراه با ائتلافی از گروه های محلی و ملی همفکر، جمهوری خواهان را تحت فشار قرار داده اند تا قانون را حفظ کنند. کاتی هرود، رئیس این گروه، از جمهوری خواهان خواست تا اصول ضد سقط جنین را از قبل از سقوط رو حفظ کنند، حتی در شرایطی که پایه های سیاسی به شدت تغییر کرده است.

حامیان و منتقدان ممنوعیت 1864 در حال برنامه ریزی برای تظاهرات دوئل در ساختمان کنگره در روز چهارشنبه همزمان با تشکیل مجلس قانونگذاری هستند.

کیم میلر، که بنیانگذار زنان آریزونا برای اقدام است و از ممنوعیت سقط جنین در سال 1864 حمایت می‌کند، روز سه‌شنبه فهرست گروه خود را ایمیل کرد و از حامیانش خواست که به طور مسالمت‌آمیز در جلسات جلسه شرکت کنند.

او در این خبرنامه نوشت: “کاپیتال ایالت ما در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهد، نگران است.” ما دشمن قدرتمندی داریم، پس قدرتمندترین دعوت به عمل، تواضع، دعا و بصیرت است.

انتظار می رود حامیان حقوق سقط جنین پس از شروع جلسه مجلس نمایندگان و قبل از تشکیل جلسه سنا سخنرانی کنند. داون پنیچ، سخنگوی آریزونا برای دسترسی به سقط جنین، ائتلافی که یک اقدام رای گیری را سازماندهی می کند که حقوق سقط جنین را در قانون اساسی ایالت تثبیت می کند، از قانونگذاران خواست تا این ممنوعیت را لغو کنند.

او گفت: «هر روز آن‌چه را که ما همیشه گفته‌ایم ثابت نمی‌کنند، که تنها راهی که مردم آریزونا می‌توانند به حقوق خود اعتماد کنند، امن است،» از طریق رأی‌گیری است. “تنها راه برای تامین آزادی هایمان این است که این تصمیم را از سیاستمداران بگیریم و بگذاریم بیماران، ارائه دهندگان آنها و خانواده ها خودشان تصمیم بگیرند.”

جک هیلی گزارش کمک کرد

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *