دکتر سعید مدنی برخلاف همه قوانین به زندان دماوند تبعید شد

ملی مذهبی _ در ادامه فشار به زندانیان سیاسی سعید مدنی با فشار نهاد امنیتی و حکم دادستان کل به زندان دماوند تبعید شد.دکتر سعید مدنی جامعه شناس و فعال سیاسی که در حال گذراندن ۹ سال محکومیت خود در زندان اوین بود، ساعتی پیش به زندان دماوند تبعید شد.

بنا بر اعلام وکیل سعید مدنی، این نویسنده و جامعه‌شناس به زندان دماوند منتقل شده است.

محمود بهزادی‌راد، وکیل مدافع سعید مدنی به خبرگزاری ایلنا گفته است: «امروز با آقای مدنی ملاقات داشتم. از طرف زندان به ایشان گفتند احتمالا به یک زندان دیگر منتقل خواهد شد و سپس به من گفتند فعلا منتفی شده اما امروز خبردار شدیم که به زندان دماوند منتقل شده‌اند.»

بهزادی‌راد با اعلام اینکه “انتقال زندانی باید بر اساس حکم تبعید از محلی که محل جرم یا زندگی‌اش بوده صورت گیرد یا به درخواست خود زندانی برای انتقال به نزدیک‌ترین محل سکونت‌شان باشد” افزود: «آقای مدنی درخواست انتقال و یا حکم تبعید نداشته و ما نمی‌دانیم با چه مجوزی به یک زندان دیگر منتقل‌شان کرده‌اند.»

بنا به گفته بهزادی‌راد، این انتقال “خلاف آیین‌نامه زندان‌ها” است.

سعید مدنی، نویسنده، جامعه شناس و فعال سیاسی در حال گذراندن ۹ سال محکومیت خود در زندان اوین بود که در روز سه شنبه ۱۴ فروردین به زندان دماوند تبعید شد.

سعید مدنی اولین بار سال ۷۱ و در پی مطالب انتقادی‌اش در ایران فردا بازداشت شد و پس از آن نیز به صورت مکرر طعم زندان را چشیده است که پیش از این در جریان اعتراضات سال ۸۸ و جنبش سبز ۶ سال حبس در زندان اوین و رجائی‌شهر و دو سال تبعید به بندر عباس را نیز پشت سر گذاشته بود.

او در سال ۱۴۰۱ بدلیل فعالیتهای سیاسی و مدنی و همچنین پژوهش و نگارش کتابهایی در باب جنبش های اجتماعی بازداشت و به ۹سال زندان محکوم شده بود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *