گردباد در انبار فایزر احتمالاً کمبود داروهای جراحی را تشدید می کند

طوفانی که هفته گذشته یک انبار داروی فایزر در کارولینای شمالی را از هم پاشید، احتمالاً منجر به اختلال در عرضه داروهای حیاتی مورد استفاده در جراحی و مراقبت های ویژه خواهد شد. برآوردهای انجام شده توسط یک غیرانتفاعی مستقل.

گردباد که به سرعت باد 150 مایل در ساعت رسید و درختان پایه را شکست. در درجه اول به یک مرکز ذخیره سازی برخورد کرد جایی که فایزر مواد خام، بسته بندی لوازم و داروهای نهایی را نگهداری می کرد. این شرکت گفت که کارخانه تولید در این سایت “خسارت عمده ای” ندیده است و خاطرنشان کرد که در تلاش است تا به زودی فعالیت خود را از سر بگیرد.

فایزر منتشر شد یک لیست از داروهایی که ممکن است دچار کمبود شوند – یا در برخی موارد، وضعیت کمبود عمیق‌تر. آنها شامل مسکن‌های رایج IV مانند فنتانیل و مورفین، و همچنین لیدوکائین، که در بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود، و هپارین، که برای درمان یا پیشگیری از لخته شدن خون استفاده می‌شود، هستند.

تصویرکارخانه داروسازی فایزر آسیب دیده از گردباد در Rocky Mount، NC
اعتبار…شان ریفورد/گتی ایماژ

فارماکوپیا ایالات متحده، یک سازمان غیرانتفاعی که زنجیره تامین دارو را بررسی می کند، گرفت یک نگاه نزدیک در اثر احتمالی خسارت گردباد. این سازمان غیرانتفاعی «نمرات آسیب‌پذیری» را به داروها اختصاص می‌دهد و عوامل مرتبط با کمبود، مانند قیمت‌های پایین، مشکلات کیفیت در سایت‌های تولید و تعداد شرکت‌های سازنده دارو را در نظر می‌گیرد.

دم‌نوش‌های مسکن دارای امتیاز آسیب‌پذیری بالایی بودند، همانطور که الکترولیت‌های IV مانند کلرید پتاسیم و سولفات منیزیم که در کارخانه ساخته می‌شوند و توسط فایزر به‌عنوان تحت‌تاثیر احتمالی گردباد فهرست شده‌اند. این داروها به بیماران مبتلا به کم آبی شدید یا عوارض دیابت در کنار سایر شرایط کمک می کنند.

یکی از نکات مثبت غیرمنتظره کمبود شدید برخی داروها این است که، بر اساس قوانین فدرال، داروخانه های تخصصی مجاز به تولید داروها در شرایط اضطراری هستند. ویمالا راگاوندران، کارشناس کمبود دارو در ایالات متحده، گفت: این سیاست «در چنین زمانی که شوک غیرمنتظره‌ای به سیستم وارد می‌کنید مفید خواهد بود».

این فاجعه زمانی رخ داد که آخرین بحران کمبود دارو شروع به کاهش کرد. برای هفته‌ها بهار و تابستان، پزشکان دو داروی شیمی‌درمانی عمومی و ارزان قیمت را تمام کردند که بهترین دارو برای درمان بیماران مبتلا به سرطان‌های بیضه، تخمدان و سایر سرطان‌ها هستند.

پزشکان با ورود بیماران برای درمان، میزان مرگ و میر بالاتری را پیش بینی کردند فقط برای کشف آنها نمی توانند قوی ترین دارو را در ترکیب مورد استفاده برای درمان آنها دریافت کنند. از آن زمان سازمان غذا و دارو اجازه ارسال محموله های دارویی از چین را که صراحتاً برای بازار ایالات متحده تایید نشده بودند، آغاز کرده است.

دکتر لوسیو گوردان، رئیس متخصصان سرطان فلوریدا، روز سه شنبه در ایمیلی گفت: اکنون، “به نظر بهتر است.”

کمبود دارو چیز جدیدی نیست. اما داروی سرطان بحران گفت‌وگوی گسترده‌ای را درباره علل ریشه‌ای و راه‌حل‌های آن آغاز کرد. برخی از پیشنهادات از مدیکر آمده است که از طرحی رونمایی کرد تشویق بیمارستان ها برای ذخیره سازی داروهای ضروری یک کمیته کلیدی بهداشت سنا لایحه ای برای بودجه همه گیر ارائه کرد که به FDA داده های بیشتری برای جلوگیری از کمبودها می دهد.

پیشروان در صنعت داروهای ژنریک و سایر کارشناسان فشار شرکت‌های واسطه‌ای را که با دسترسی به میلیون‌ها مشتری به پایین‌ترین قیمت پیشنهاد می‌دهند، اشاره کنید. آنها می گویند که “مسابقه به سمت پایین” در قیمت ها، صنعت را بی ثبات می کند و به کسانی که ممکن است در خارج از کشور، اغلب در هند، جایی که هزینه های نیروی کار کمتر است، دست به کار شوند یا در خارج از کشور فعالیت کنند، پاداش می دهد. جمهوری خواهان مجلس نمایندگان دارند در حال بررسی بوده است برخی از این پویایی ها اما پیشنهادی صادر نکرده اند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *